عنوان انگلیسی مقاله: Transmission and Generation Expansion Planning Considering Loadability Limit Using Game Theory & ANN
عنوان فارسی مقاله: برنامه توسعه  تولید و انتقال، با در نظر گرفتن حد بارگذاری با استفاده از نظریه ی گیم و شبکه عصبی مصنوعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله برنامه ی توسعه ی تولید و انتقال (TEF , GEP) با در نظرر گرفتن حد بارگذاری سیستم قدرت مطالعه شده است. از روش شبکه های عصبی مصنوعی (ANN) برای ارزیابی حد بارگذاری سیستم قدرت به دلیل ویژگی های حساسیتش استفاده شده است. بازسازی سیستم قدرت و جداسازی سازمان های تصمیم گیرنده ی توسعه ی تولید و انتقال، هماهنگی میان شرکت های تولید و انتقال را حیاتی تر ساخته است. از دیگر سو، پایداری ولتاژ، یکی از مشخصه های سطح امنیتی سیستم قدرت می باشد. در این مقاله، نخست الگوی بار یک سیستم قدرت 6-شینه توسعه یافته، و سپس با استفاده از مشخصه های حساسیت ANN بهترین شین برای افزایش بار، تعیین می شود. آنگاه، ارتباط متقابل استراتژیکی میان شرکت انتقال (trasco) و شرکت تولید (GenCo) برای TEP و GEP در یک بازار برق رقابتی  با استفاده از تیوری گیم (GT) ارایه می شود. الگوریتم ارایه شده از سه مرحله ی بهینه سازی برای تعیین تعادل نش بطوری که سودمندترین روش برای هردو سوی گیم در یک گیم برنامه ریزی توسعه، یافتنی باشد تشکیل می شود.
کلیدواژه: برنامه توسعه  تولید ، برنامه توسعه  انتقال، نظریه گیم، حد بارگذاری و شبکه عصبی مصنوعی
مقدمه:
بازسازی و بازتنظیم سیستم قدرت، چالش های تازه ای را به برنامه ریزی سیستم قدرت اعمال می کند. در یک بازار توان انحصاری، تصمیم گیرنده تنها یک بنیادیست که می تواند در مورد برنامه ی توسعه ی تولید(GEP)  و برنامه ی توسعه ی انتقال (TEP)، تصمیم بگرید. بدلیل ایجاد شدن رقابت در بازار برق، بهتر است که تصمیم گیرنده های TEP و GEP جدا شوند؛ بطوری که شرکت انتقال (TrasCo) برای TEP و شرکت تولید (GenCo) برای GEP تصمیم گیری کند. در چنین محیطی، هماهنگی میان این دو نهاد حیاطی تر می شود؛ زیرا هر توسعه ی ظرفیت می تواند به دیگری اثر گذاشته و در نتیجه سود هر شرکت می تواند به طور وابسته، تحت تاثیر قرار گیرد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Unit commitment by dynamic programming for microgrid operational planning optimization and emission reduction
عنوان فارسی مقاله:  تعهد واحد توسط برنامه نویسی دینامیک برای بهینه سازی برنامه ریزی عملیاتی ریزشبکه و کاهش انتشار (گازهای گلخانه ای).
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، یک برنامه ریزی توان میکروشبکه برای 24 ساعت آینده را با استفاده از تکنیک تعهد واحد، توسط برنامه نویسی دینامیک، ارایه می دهد. سیستم تحت مطالعه، تشکیل شده از 12 ژنراتور فعال مبنی بر PV (پیل خورشیدی) مجهز به ذخیره سازی، و سه میکروتوربین گازی، می باشد. طبق پیش بینی انرژیِ موجود از ژنراتور خورشیدی، در دسترس بودنِ انرژی ذخیره شده، مشخصه های انتشار میکروتوربین و پیشبینی بار، یک سیستم مدیریت انرژی مرکزی، برنامه 24 ساعته آینده ی مراجع توان را برای سه میکروتوربین گازی و ژنراتورهای فعال، محاسبه می کند تا انتشار معادل CO2 توربین های گازی، کمینه شود. 
صطلاحات شاخص ــ شبکه هوشمند، انرژی تجدیدپذیر، بهینه سازی، کمینه کردن انتشار، مدیریت انرژی، تعهد واحد برنامه نویسی دینامیک.
مقدمه:
یکی از چالش های اصلی در دهه های اخیر، نیاز به کاهش انتشار گازهای آلاینده و نیز وابستگی به سوخت های فصیلی بوده است. این قضیه، منجر به نفوذ گسترده ژنراتورهای مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر.
 در سیستم قدرت، شده است. در گذشته، برق اساسا در نیروگاه های بزرگ تولید می شده است؛ ازینرو، سیستم های الکتریکی برای جریان انرژی یک-جهتی _از نیروگاه های بزرگ به مصرف کننده ها_ طراحی شده اند. در سال های اخیر، مقدار منابع انرژی توزیع شده (DER) متصل به سیستم های قدرت، افزایش یافته است. این دلیل تحقیقات گسترده در زمینه یکپارچه سازی و کنترل سیستم های الکتریکیِ تشکیل شده از مقدار زیادی DER (انرژی توزیع شده)، می باشد. اگرچه، در سال های آینده، حتی استفاده بیشتر از ژنراتورهای مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر (REBG)، پیشبینی می شود. اما توان حاصل از این ژنراتورها، وابسته به پیشبینی وضعیبت هوایی بوده و همیشه مطابق با منحنی بار نیست، که این موجب مشکلاتی برای اپراتورهای سیستم توزیع (DSO) می شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Voltage Unbalance Emission Assessment
عنوان فارسی مقاله:  ارزیابی انتشار عدم تعادل در ولتاژ.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف این مقاله این است که توجه را به سمت منشا اصلی عدم تعادل جلب کند؛ با توجه به بخشی از عدم تعادلی که توسط جریان های توالی منفی ایجاد شده و نیز بخشی که از امپدانس شبکه غیرایده آل، با امپدانس تزویج غیرقابل چشم پوشی میان سیستم توالی مثبت و منفی سرچشمه می گیرد. این بخش ذاتی سیستم، از خطوط جابجا نشده یا خطوط پارالل سه-فازی که در فواصل دراز در حال کار هستند، سرچشمه می گیرد. در 61000-3-13، این قضیه توسط یک ضریب لحاظ می شود، که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
مقدمه:
گذارش فنی IEC 61000-3-13 با عنوان ارزیابی محدودیت های انتشار برای اتصال تاسیسات نامتعادل به سیستم های قدرت فشار متوسط (MV)، فشار قوی (HV) و فوق فشار قوی (EHV) [1]، از سری گزارش های IEC 6100-3، رهنمودهایی در مورد اصولی که می توان از آنها به عنوان اساس تعیین ملزومات اتصال تاسیسات نامتعادل (یعنی تاسیسات سه-فازی که موجب نامتعادل شدن ولتاژ می شوند)، به سیستم های قدرت عمومی فشار متوسط، فشار قوی و فوق فشار قوی استفاده کرد، ارایه می دهد. توجه بر روی هماهنگی عدم تعادل ولتاژ نوع توالی-منفی، بین سطوح متفاوت ولتاژ می باشد، تا در نقطه ی ارزیابی به سطوح سازگاری دست یابیم.
از آنجایی که نوشتجات زیادی در مورد فلیکر و هارمونیک ولتاژ وجود دارند، عدم تعادل تنها نقشی حاشیه ای در زمینه کیفیت توان بازی می کند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, | 18:1 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Voltage Unbalance Emission Assessment in Radial Power Systems
عنوان فارسی مقاله: تشخیص انتشار عدم تعادل ولتاژ در سیستم های قدرت شعاعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تشخیص انتشار عدم تعادل ولتاژ (VU)، بخشی انتگرالی در فرآیند مدیریت عدم تعادل ولتاژ (VU) است که بارها نسبتی از ظرفیت جذب عدم تعادل سیستم قدرت را به خود اختصاص می دهند. گزارش کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک IEC/TR 61000-3-13:2008 بیان دارنده یک روش اختصاص انتشار عدم تعادل ولتاژی می باشد که نشان دهنده این حقیقت است که VU (عدم تعادل ولتاژ) می تواند در نقطه اتصال رایج(PCC)  مبنی بر عدم تعادل شبکه بالادست و عدم تعادل بار بوجود آید. اگرچه این در صورت تخصیص انتشار عدم تعادل می باشد، تکنیک های تشخیص انتشار پس از اتصال (منظور اتصال یک تاسیس خاص)، فقط در صورتی وجود دارد که بار تنها شرکت کننده عدم تعادل ولتاژ در نقطه ی PCC باشد. این روش تشخیص، نیازمند تفکیک سطح انتشار VU پس از اتصال، به بخش های اصلی اش می باشد. برای توسعه روش های مناسب بدین منظور، اطلاعات مورد نیاز مربوط به پیش و پس از اتصالات باید داده شوند تا اطمینان حاصل شود که این اطلاعات به سادگی پذیرفته می شوند. این مقاله مبانی نظری اصولی را که می توان از آن برای تشخیص سهم انتشار VU (عدم تعادل ولتاژ) ایجاد شده توسط منبع بالا دست، خطوط نامتقارن، و بار برای یک سیستم قدرت شعاعی استفاده کرد، ارایه می دهد. این روش، پیکربندی های مختلفی را برای بارها، شامل موتورهای القایی، ارایه می دهد. ارزیابی های بدست آمده با بکارگیری مبانی نظری بر سیستم مورد مطالعه، با استفاده از تجزیه تحلیل های پخش بار نامتعادل در MATLAB و با استفاده از نرم افزار DIgSILENT PowerFactory بدست آمده اند.
    اصطلاحات مربوطه: عدم تعادل جریان، عدم تقارن بار، کیفیت توان، عدم تقارن ذاتی شبکه، عدم تعادل ولتاژ (VU)، اختصاص انتشار VU، تشخیص انتشار VU.
مقدمه:
مدریت عدم تعادل ولتاژ سیستم های قدرت، نیازمند تکنیک هایی برای تخصیص و تشخیص سطوح انتشار VU به رویه ای متقارن، می باشد. در این روش، گزارش فنی IEC (IEC/TR 61000-3-13:2008 [1]) اصول راهنمایی را به اپراتورها و دارندگان سیستم ارایه می دهند تا بتوانند نیازمندی های اتصال نصب نامتعادل را برای سیستم های قدرت عمومی فشار-متوسط (MV)، فشار قوی (HV)، و فوق فشار قوی (EHV) تعیین کنند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 9:51 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Soft switching bidirectional DC–DC converter for ultracapacitor–batteries interface
عنوان فارسی مقاله: كليد زني نرم جديد دو طرفه مبدل جریان مستقیم برای رابط خازن های فوق العاده- باتری.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در اين مقاله  يك كليد زني نرم جديد دو طرفه مبدل DC-DC كه مي تواند به عنوان مدار واسط بين خازن هاي فوق العاده و باتري و يا سلول هاي سوختني استفاده شود مورد استفاده قرار داده شده است. تمام  دستگاه هاي نيمه هادي در مبدل پيشنهادي كليد زني نرم هستند در حالي كه مدار كنترل PWM باقي مي ماند. با توجه به كليد زني نرم تبديل انرژي از طريق مبدل پيشنهاد شده داراي راندمان بالايي مي باشد.مبدل پيشنهاد شده به تجزيه و تحليل پرداخته شده ونتايج تجربي تجزيه و تحليل نظري تاييد شده اي دارد.
کلیدواژه: باتری، مبدل توان جریان مستقیم، خازن فوق العاده، سویچینگ نرم
مقدمه
سیستم های ذخیره سازی انرژی با هدف فراهم کردن قدرت بسیار بالا طرحی شده اند.اگر تنها باتری یا سلول های سوختی در ذخیره سازی انرژی استفاده شوند،ظرفیت آنها باید طوری طراحی شود تا پاسخ گوی بالاترین سطح قدرت نیز باشند.
با استفاده از "خازن فوق العاده"در کنار باتری یا سلول سوختی میتوانیم نیازبه قدرت بسیار بالا را از طریق این خازن فراهم کنیم و در نتیجه ميتوانيم حجم ذخیره سازی و هزینه دیگر سیستم های ذخیره سازی را کاهش دهیم. خازن های فوق العاده معمولاً از طریق باتری ها و سلول های سوختی باردار می شوند که نیاز به انرژی کمی برای کارکرد دارند.در بالاترین سطح انرژی وياانرژی ذخیره شده در خازن های فوق العاده میتواند فراهم کننده انرژی برای دیگر سیستم های ذخیره انرژی باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 9:50 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Space Charge Behavior in Multi-layer Oil-paper Insulation under Different DC Voltages and Temperatures
عنوان فارسی مقاله: رفتار بار فضایی در عایق کاغذ آغشته به روغن چند لایه، تحت ولتاژهای جریان مستقیم و دماهای مختلف.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 38
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کاغذ روغنی (کاغذ آغشته به روغن) به عنوان یک سیستم عایقی قابل اطمینان، در کابل ها و ترانس های قدرت بصورت گسترده بکار می روند. ویژگی های دی الکتریکی عایق سازی کاغذ روغنی، نقشی مهم در عملکرد مطمین تجهیزات قدرت دارد. اگرچه، شکل گیری و پویایی بار فضایی می تواند عملکرد ماده عایقی را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله، بار فضایی در سیستم عایقی کاغذ روغنی، با استفاده از روش الکتروآکوستیک پالس شده (PEA) مورد بررسی قرار گرفته است.  یک دسته اندازه گیری بهنگامی که سیستم در معرض ولتاژهای اعملی مختلف در دماهای گوناگون قرار داشت، انجام پذیرفته است. رفتار بار در سیستم ایزولاسیون (عایقی) تحلیل شده و اثر دما بر پویایی بار نیز مورد بحث قرار گرفته است. نتایج آزمایش نشان می دهند که تزریق بارهای همنام، تحت همه شرایط آزمایشی انجام می شود، ولتاژ dc اعمالی اساسا بر روی مقدار بار فضایی تاثیر گذاشته، درحالیکه دما اثر بیشتری بر توزیع و پویایی بار فضایی درون نمونه های کاغذ روغنی می گذارد.
اصطلاحات مربوطه: بار فضایی، کاغذ آغشته به روغن، ولتاژ DC، چند-لایه، الکتروآکوستیک پالس شده (PEA).
مقدمه:
عایق کاغذ آغشته به روغن، در ترانسفورماتورهای قدرت، کابل های قدرت و تجهیزات HVDC به مدت طولانی کاربرد داشته و دارد؛ و این بدلیل ارزان قیمت بودن و ویژگی های فیزیکی و الکتریکی مطلوب آن است. اما این عایق، تحت یک شرایط ترکیبی تنش عوامل گرمایی، الکتریکی، مکانیکی، و شیمایی بهنگام کار عادی، دچار مشکل می شود. این بر عمر تجهیزات قدرت بصورت چشمگیری تاثیر می گذارد. از سویی دیگر، بار فضایی در مواد دی الکتریک، نسبتی نزدیک با عملکرد الکتریکی مواد دارد. برای مثال، مواد با بار الکتریکی کم حرکت یا گیر افتاده در حجم زیاد، می توانند موجب بار فضایی شده که سبب بالا رفتن فشار الکتریکی نقطه ای می شود. این می تواند موجب تمرکز بیشتر بار الکتریکی شده و منتهی به شکست نابهنگام ماده عایقی شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Techno-economic valuation and optimization of integrated photovoltaic/wind energy conversion system
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی فنی اقتصادی و بهینه سازی سیستم یکپارچه تبدیل انرژی فتوولتیک/بادی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تولید برق غیرمتمرکز توسط منابع انرژی تجدیدپذیر، امنیت بیشتر منبع را به مصرف کننده، ارایه داده و در عین حال، محیط را نیز پاکیزه نگه می دارند. اما سرشت اتفاقی بودن این منابع، نیازمند است که قوانین تعیین اندازه را برای آنها توسعه داده، و از این سیستم ها برای بهره برداری از آنها استفاده کنیم. این مقاله، یک مدل بهینه سازی سیستم هیبریدی PV/بادی را ارایه می دهد، که از تکنیک های بهینه سازی تکراری، در شرایطی همچون نقص احتمالی در منبع توان (DPSP)، توان نسبتا اضافی تولید شده (REPG)، هزینه جاری خالص کل (TNPC)، هزینه کل سالانه (TAC) و تحلیل فاصله بی سود و زیان(BEDA)  برای هزینه های سیستم و قابلیت اطمینان توان، استفاده می کند. فلوچارت این مدل تعیین اندازه بهینه سیستن هیبریدی، همچنین نشان داده شده است. با این مدل ترکیب شده، اندازه بهینه سیستم تبدیل انرژی هیبریدی PV/بادی را می توان با استفاده از بانک باطری، بطور فنی و اقتصادی، مطابق با نیازهای قابلیت اطمینان سیستم، تعیین کرد. بعلاوه، یک تحلیل حساسیت نیز به منظور درک مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد اقتصادی سیستم هیبریدی، انجام پذیرفته است. یک مطالعه موردی نیز برای تحلیل یک پروژه هیبریدی که برای تامین برق خانه های مسکونی کوچک واقع در منطقه مرکزی برای توسعه انرژی تجدیدپذیر (CDER) در الجزایر در Bouzaréah، طراحی شده است، صورت گرفته است.
کلیدواژه: سیستم انرژی تجدید پذیر، اندازه واحد، قابلیت اقتصادی، بهینه سازی
مقدمه:
تولید انرژی، در سال های پیش رو، چالشی مهم می باشد. در واقع، نیاز به انرژی کشورهای صنعتی، در حال افزایش می باشد، اگرچه، کشورهای در حال توسعه نیز برای کامل کردن توسعه خود، نیازمند انرژی بیشتری هستند. استفاده از این منابع، منتهی به انتشار گازهای گلخانه ای، و ازینرو افزایش آلودگی می شود. تخلیه سریع و نوسانات قیمت سوخت های فصیلی در سراسر دنیا، بشر را مجبور به یافتن منابع انرژی نو برای برآورده ساختن نیازهای امروز، کرده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: The integrated framework for analysis of electricity supply chain using an integrated SWOT-fuzzy TOPSIS methodology combined with AHP: The case of Turkey
عنوان فارسی مقاله: چارچوب یکپارچه برای آنالیز زنجیره ی تامین کننده برق با استفاده از روش تاپسیس فازی اسوات ترکیب شده با برنامه ريزي سلسله مراتبي: در مورد کشور ترکیه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک چارچوب یکپارچه‌ را با استفاده از یک روش SWOT-fuzzy TOPSIS که با فرایند تحلیلی سلسله مراتبی (AHP) ترکیب شده است،جهت آنالیز یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق ارائه می‌دهد. مقاله به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول، چارچوب یکپارچه‌ متشکل از یک چارچوب کمی و یک چارچوب کیفی ارائه شده است، در چارچوب کیفی، ساختار کلی و اصطلاحاً چارچوب‌های طراحی پیشرفته برای یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق توسعه داده شده‌اند. چنین عملی بر پایه مروری بر متون مرتبط با زنجیره‌ منابع صورت پذیرفته است(SCM ). پس از آن یک از چارچوب کمی "قدرت ضعف فرصت و تهدید "(SWOT )بر پایه یعناصری که چارچوب کیفی پیشنهاد می‌دهد جهت فرمول بندی نمودن استراتژی طراحی استفاده شده است. از آنجا که آنالیز کیفی SWOT می‌تواند برای فرمول‌بندی کردن یک طرح عملی، غیر کافی باشد، لذا روش یکپارچه‌ی SWOT-Fuzzy-TopSIS‌ که با روشAHP ترکیب شده است، پیشنهاد گردیده است. هدف چنین روش پیشنهاد شده ای اولویت ‌بندی فاکتورهای تعریف شده‌ی SWOT  و فرمول‌بندی نمودن استراتژی طرح با استفاده از اولویت‌های بالاتر است.در بخش دوم مقاله نیز یک چارچوب یکپارچه مرتبط با منابع تامین کننده ی برق در ترکیه نشان داده شده است.
واژگان کلیدی: زنجیره‌ی منابع برق، برنامه‌ریزی پیشرفته، AHP, Fuzzy TOPSIS, SWOT
مقدمه:
SCM یک روش مدیریت زنجیره‌ی قیمت از عرضه کننده‌ی کالای یک منبع به مشتری مشتری یک شرکت و یا کمپانی است و هدف آن رسیدن به یک قیمت کلی است. مجموعه متون بسیار متنوعی در زمینه‌ی SCM وجود دارد [1-5] . نگاه جامع به فرآیندهای پشت به پشت(end-to-end)هسته‌ی اصلی مفهوم SCM‌ است. چنین نگاهی بهینه‌سازی کلی را به جای بهینه سازی فرآیندهای زیر مجموعه، مدنظر قرار می‌دهد.
یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق یک زنجیره‌ی تولید مهم و قابل توجه است که فرآیندهایی را از یافتن منابع سوختی اصلی گرفته تا مصرف برقرا در برمی‌گیرد. از آنجا که الکتریسیته یک موجودیت به شدت فناپذیر است لذا نگاهی جامع به فرآیندهای طراحی صحیح زنجیره‌های منابع جهت جلوگیری از رخداد تلفات الکتریسیته بسیار ارزشمند خواهد بود. تحقیقات بسیار زیادی در مورد زنجیره‌های منابع الکتریسیته انجام پذیرفته است . 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 9:44 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Towards Quantifying the Impacts of Cyber Attacks in the Competitive Electricity Market Environment
عنوان فارسی مقاله: بسوی تعیین اثرات حملات سایبری در محیط رقابتی بازار برق.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما گام اول بسوی تعیین مقدار اثر حملات سایبری را بر روی شبکه  قدرت ارایه می دهیم. مروری بر مسایل کلیدی برای امنیت سایبری سیستم ها کرده، و چالش های اصلی را و نیز عوامل پیچیده کننده را نشان می دهیم. به منظور تعیین میزان اثر، کاربرد چهارچوب مفهومی چهارلایه که را که شامل لایه ی فیزیکی، مخابرات/کنترل، سطوح  بازار زیرساخت برق، و یک لایه سرمایه گذاری امنیت سایبری می شود، معرفی می کنیم. ما هر یک از لایه ها را مشخص کرده و رابطه ی میان آنها را مورد بحث قرار می دهیم. از رفاه امنیتی سیستم به عنوان استاندارد اصلی استفاده می کنیم تا بر روی تعیین مقدار اثری که حملات سایبری می تواند بر روی لایه ی بازار (یکی از 4 لایه در چهارجوب بکار رفته) بگذارد، تمرکز کنیم. از یک سیستم کوچک برای نشان دادن کاربرد چهارچوب ما در ارزیابی متغیرهای سرمایه گذاری بر روی امنیت سایبری، استفاده می کنیم.
کلیدواژه: صرفه جویی سیستم برق، امنیت سایبری، مدیریت ریسک، امنیت ملی
مقدمه:
شبکه ی قدرت اسکلتی است که جامعه ی مدرن ما در آن نگه داشته می شود. برق، به عنوان یک منبع انرژی بایسته شده است و قطع سرویس می تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی وحشتناکی را به بار آورد. برای نمونه، قطع برق در سال 2003 در ساحل شرقی آمریکا، بر 50 میلیون انسان تاثیر گذاشت و حدود 6 تا 13 ملیارد دلار هزینه در بر داشت. در نتیجه ی بازسازی صنعت به سمت محیط بازار با عوامل و منابع اضطراری جدید، استفاده ی بیشتر از شبکه های مخابراتی، سیستم های کنترلی کنترل نظارتی و اکتساب داده (CSADA)، مخابرات بی سیم، و اینترنت، پیچیدگی شبکه ی قدرت افزایش یافته است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Transmission and Generation Expansion Planning Considering Loadability Limit Using Game Theory & ANN
عنوان فارسی مقاله: برنامه توسعه  تولید و انتقال، با در نظر گرفتن حد بارگذاری با استفاده از نظریه ی گیم و شبکه عصبی مصنوعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله برنامه ی توسعه ی تولید و انتقال (TEF , GEP) با در نظرر گرفتن حد بارگذاری سیستم قدرت مطالعه شده است. از روش شبکه های عصبی مصنوعی (ANN) برای ارزیابی حد بارگذاری سیستم قدرت به دلیل ویژگی های حساسیتش استفاده شده است. بازسازی سیستم قدرت و جداسازی سازمان های تصمیم گیرنده ی توسعه ی تولید و انتقال، هماهنگی میان شرکت های تولید و انتقال را حیاتی تر ساخته است. از دیگر سو، پایداری ولتاژ، یکی از مشخصه های سطح امنیتی سیستم قدرت می باشد. در این مقاله، نخست الگوی بار یک سیستم قدرت 6-شینه توسعه یافته، و سپس با استفاده از مشخصه های حساسیت ANN بهترین شین برای افزایش بار، تعیین می شود. آنگاه، ارتباط متقابل استراتژیکی میان شرکت انتقال (trasco) و شرکت تولید (GenCo) برای TEP و GEP در یک بازار برق رقابتی  با استفاده از تیوری گیم (GT) ارایه می شود. الگوریتم ارایه شده از سه مرحله ی بهینه سازی برای تعیین تعادل نش بطوری که سودمندترین روش برای هردو سوی گیم در یک گیم برنامه ریزی توسعه، یافتنی باشد تشکیل می شود.
کلیدواژه: برنامه توسعه  تولید ، برنامه توسعه  انتقال، نظریه گیم، حد بارگذاری و شبکه عصبی مصنوعی
مقدمه:
بازسازی و بازتنظیم سیستم قدرت، چالش های تازه ای را به برنامه ریزی سیستم قدرت اعمال می کند. در یک بازار توان انحصاری، تصمیم گیرنده تنها یک بنیادیست که می تواند در مورد برنامه ی توسعه ی تولید(GEP)  و برنامه ی توسعه ی انتقال (TEP)، تصمیم بگرید. بدلیل ایجاد شدن رقابت در بازار برق، بهتر است که تصمیم گیرنده های TEP و GEP جدا شوند؛ بطوری که شرکت انتقال (TrasCo) برای TEP و شرکت تولید (GenCo) برای GEP تصمیم گیری کند. در چنین محیطی، هماهنگی میان این دو نهاد حیاطی تر می شود؛ زیرا هر توسعه ی ظرفیت می تواند به دیگری اثر گذاشته و در نتیجه سود هر شرکت می تواند به طور وابسته، تحت تاثیر قرار گیرد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Optimal Electric Network Design for a Large Offshore Wind Farm Based on a Modified Genetic Algorithm Approach
عنوان فارسی مقاله: طراحی بهینه شبکه برق برای یک مزرعه بادی بزرگ دریایی براساس رویکرد الگوریتم ژنتیک اصلاح شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
توسعه روز افزون مزارع بادی درمقیاس بزرگ دریایی درسراسر جهان باعث ظهور بسیاری ازچالش های فنی و اقتصادی جدیدشده است. هزینه سرمایه شبکه‌ برقی که از مزارع بادی بزرگ دریایی پشتیبانی می‌کند، بخش قابل ‌‌توجهی از هزینه کل مزارع بادی را تشکیل می‌دهد. لذا، یافتن طراحی بهینه شبکه برق یک وظیفه خیلی مهم است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود. در این مقاله یک مدل هزینه توسعه یافته است که هزینه‌های دقیق‌تر و واقعی‌تر ترانسفورماتورها، پست‌ها و کابل‌ها را در بر می‌گیرد. همین موضوع باعث شده است مدل جدید ارائه شده نسبت به روش‌های موجود مبسوط‌تر و بهتر باشد. همچنین از یک الگوریتمی استفاده شده است که مبتنی است بر الگوریتم ژنتیک بهبودیافته و شامل الگوریتم خاصی است که حین طراحی آرایه‌های شعاعی، سطح مقطع‌های گوناگون کابل‌ها را هم در نظر می‌گیرد. رویکرد ارائه شده توسط یک مزرع بادی بزرگ دریایی آزموده شده است؛ نتایج آزمون نشان می‌دهد که الگوریتم معرفی‌شده طراحی‌های بهینه معتبری از شبکه برق را فراهم می‌کند. 
کلیدواژه‌ها- سیستم توزیع برق، الگوریتم ژنتیک، مزرعه بادی دریایی، بهینه‌سازی.
مقدمه:
انرژی بادی کم‌کم دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی فزاینده‌ای در سراسر جهان می‌شود. این انرژی یکی از گزینه‌های نویدبخش در بین سایر فناوری‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است و انتظار می‌رود نقش مهمی در کاهش پیامدهای زیست محیطی در رفع نیاز جوامع مدرن از صنعت برق ایفا کند. استفاده از تولید برق بادی دریایی بنا به دلایل زیر جذاب و قابل توجه است: 1) مزارع بادی دریایی، منابع باارزش سرزمین‌ها را به تصرف در نمی‌آورند؛ 2) استفاده از مکان‌های دریایی(مترجم: یعنی استفاده از مکان‌های داخل دریا) بدین معناست که مزرعه بادی تا حد زیادی دور از چشم و دید بوده و آلودگی صوتی نخواهد داشت؛ 3) جریان باد توسط ساختمان‌ها و جنگل‌ها مشوش نشده و بطور مستقیم و با سرعت زیاد با تیغه‌های توربین برخورد خواهد داشت لذا عملکرد توربین افزایش خواهد یافت؛ 4) طرح‌های توربین بادی دریایی با توان نامی بزرگتری نسبت به طرح‌های ساحلی موجودند که این نرخ‌های بزرگ باعث توسعه اقتصادی می‌شود؛ و 5) آب دریا باعث می شود خنک‌سازی قطعات امکانپذیر بوده و هزینه کمی را به دنبال داشته باشد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Reliability-Constrained Optimal Sizing of Energy Storage System in a Microgrid
عنوان فارسی مقاله: تعیین اندازه بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی  با در نظر داشتن قابلیت اطمینان، در یک ریزشبکه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، مدلی برای محاسبه اندازه بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی (ESS) در یک ریزشبکه را، با در نظر گرفتن معیار قابلیت اطمینان، ارایه می دهد. هر چه ESS (سیستم ذخیره سازی انرژی) بزرگتر باشد، نیازمند هزینه های سرمایه گذاری بیشتری بوده، درحالیکه هزینه عملکرد ریزشبکه، کاهش می یابد. مساله تعیین اندازه بهینه ESS که در اینجا ارایه می شود، هزینه سرمایه گذاری (هزینه اولیه) ESS را، و نیز هزینه عملکرد مورد انتظار شبکه را، کمینه می کند. با استفاده از ESS، کمبود توان تولیدی به سبب قطع شدن واحدهای موجود و یا جدا شدن واحدهای تجدیدپذیر، کنترل می شود؛ ازینرو، معیار قابل اطمینان بودن ریزشبکه، برآورده می شود. از یک مدل عملی ESS استفاده می شود. از یک برنامه نویسی مرکب-عدد صحیح (MIP) برای فرمول بندی مساله استفاده شده است. نمونه های گویا نشان دهنده ی بازده ی مدل ارایه شده می باشند.
اصطلاحات شاخص ــ سیستم ذخیره سازی انرژی، برنامه ریزی توسعه، ریزشبکه.
مقدمه:
با ادامه روند تکامل تکنولوژی های ذخیره سازی، کاربرد سیستم های ذخیره کننده انرژی (ESS) در شبکه های آینده، بیش از پیش توجه اپراتورهای سیستم را بخود جلب کرده است و کاربرد آنها در سیستم قدرت، در حال یافتن توجیه اقتصادی می باشد. ESS، کاربردهای گسترده ای را به شبکه قدرت ارایه می دارد، مانند بهبود کنترل، کاهش مشکلات نوسان و قطعی منابع انرژی تجدیدپذیر، تبعیت از بار، پایداری ولتاژ و فرکانس، مدیریت بار پیک، بهبود کیفیت توان، و تعویق ارتقای سیستم. اگرچه، هزینه های سرمایه گذاری بالای آن، مدل سازی دقیق و تنظیم اندازه بهینه ESS را می طلبد تا توجیه اقتصادی آن را برآورده کرده و همچنین از بهره برداری کم یا زیاد از حد آن، جلوگیری کند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Research on Calculation Model of Voltage Sags Due to High Voltage and Great Power Motor Starting
عنوان فارسی مقاله:  بررسی محاسبه مدل فلش ولتاژ به دلیل راه اندازی موتورهای ولتاژ بالا و توان بزرگ.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
راه اندازی موتورهای ولتاژ بالا و با توان بزرگ ، تاثیر شدیدی بر روی شبکه های قدرت گذاشته و موجب فلش (sag) ولتاژ می شود. در موارد شدید، بر روی عملکرد نامی دیگر وسایل نیز تاثیر می گذارد. Sag (فلش) ولتاژ، برجسته ترین مشکل کیفیت توان بوده، و هر دو سمت منبع توان را تحت تاثیر قرار می دهد. این مقاله اساسا بر روی فرآیند راه اندازی موتورهای القایی ولتاژ بالا و با توان بزرگ که در صنعت کاربرد زیادی دارند، تمرکز دارد. مدل کردن فرآیند راه اندازی موتور شامل انتخاب مدار معادل موتورهای با ساختارهای مختلف، جمع آوری و بررسی امپدانس های روتور و استاتور، فرآیندی کلیدی می باشد. بطور طبیعی، با نداشتن مواد آزمایش تحویل، این کمیت ها را باید با آزمایش بدست آورد. نکته کلیدی برای افزایش دقت شبیه سازی، مدل کردن روابط ریاضی امپدانس های استاتور و روتور موتور در فرآیند راه اندازی برای بدست آوردن منحنی دقیق تر گشتاور الکترومغناطیسی موتور، شامل جمع آوری و ارزیابی اینرسی چرخشی موتور، می باشد. این مستقیما به مدت زمان راه اندازی موتور بستگی دارد. جمع آوری و ارزیابی منحنی گشتاور بار، به گشتاور شتاب مربوط می باشد. سرانجام، آن (گشتاور بار) مدت زمان فرآیند راه اندازی را تعیین می کند. این مقاله همچنین روش های کاهش جریان راه اندازی به منظور کاهش اثر بر روی شبکه قدرت، و در نتیجه کنترل سطح فلش ولتاژ به یک محدوده، را معرفی می کند. این تحقیق بطور موفقیت آمیزی در ارزیابی توان برای جمع آوری پروژه ی Shanghi Qingcaosha Raw Water، پروژه ی واحدهای سردسازی Shanghai Zizhuyuan استفاده شده است.
کلیدواژه ها: راه اندازی موتور، مدل محاسباتی
مقدمه:
امروزه، فلش ولتاژ، برجسته ترین مساله ی کیفیت توان که تعداد وسایل حساس به کیفیت توان افزایش یافته و تقاضای کیفیت توان افزایش یافته است، شده است. بر اساس تحقیقات حوزه ی توان EU، بیش از 80% شکایات مصرف کنندگان بر روی کیفیت توان، به دلیل فلش ولتاژ بوده است.
راه اندازی کامل موتورهای ولتاژ و توان بالا، نیاز به کشیدن 5 تا 8 برابر جریان نامی را دارند که این جریان از امپدانس سیتم گذشته، و باعث فلش ولتاژ بر روی شین منبع خود و شین های مرتبط می شود. فلش ولتاژ بر روی شین منبع باعث دو مشکل جدی می شود: نخست اینکه شرایط عملکرد دیگر تجهیزات درحال کار، بویژه تجهیزات حساس به کیفیت توان وقفه ایجاد می کند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Sensorless Indirect Stator Field Orientation Speed Control for Single-Phase Induction Motor Drive
عنوان فارسی مقاله: کنترل سرعت بدون سنسور جهت دهی میدان استاتور غیر مستقیم برای درایو موتور القایی تکفاز.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نیاز صنعتی برای کنترل یک ماشین القایی، بدون استفاده از سنسور مکانیکی، در حال افزایش است، و این در نشریات جدید بخوبی بچشم می خورد. تمرکز، بر روی بهبود کنترل، بدون یک سنسور مکانیکی است. یک روش جدید برای پیاده سازی یک کنترل شار-استاتور-جهت-یافته ی غیر مستقیم (ISFOC) بدون سنسور، برای درایو یک موتور القایی تکفاز (SPIM)، در این مقاله ارایه شده است. روش ارایه شده تخمین سرعت روتور، تنها بر مبنای اندازه گیری های جریان های سیم پیچ های اصلی و کمکی استاتور، و نیز اندازه گیری جریان محور q مرجع، که توسط الگوریتم کنترلی تولید می شود، می باشد. خطای جریان محور q اندازه گیری شده از مقدار مرجع آن، کنترل کننده تناسبی-انتگرالی را تغذیه می کند، و خروجی آن فرکانس زاویه ای لغزش تخمین زده شده، می باشد. نتایج تجربی بدست آمده برای کنترل سرعت ISFOC (کنترل شار-استاتور-جهت-یافته غیر مستقیم) بدون سنسور یک درایو SPIM، با استفاده از یک سیستم dSPACE با برد کنترلر DS1104 مبنی بر پردازشگر سیگنال دیجیتال TMS320F240، ارایه و نیز تجزیه تحلیل شده است. شبیه سازی های دیجیتال و نتایج آزمایشی، به منظور نمایش بهبود در عملکرد الگوریتم بدون-سنسور ارایه شده، ارایه شده اند.
اصطلاحات شاخص ــ کنترل غیر مستقیم شار-استاتور-جهت-یافته، کنترل برداری بدون-سنسور، موتور القایی تکفاز، تخمین سرعت.
مقدمه:
از موتورهای القایی تکقاز (SPIM) بطور مرسوم در کاربردهای خانگی با سرعت-ثابت، و معمولا جاهایی که تنها منبع انرژی تکفاز در دسترس است _بدون هیچ استراتژی کنترلی_ استفاده می شود. این موتورها در کولرها، ماشین های شوینده، خشک کن ها، ماشین های صنعتی، پنکه ها، دمنده ها، جارو برقی ها، و بسیاری جاهای دیگر کاربرد دارند. کنترل سرعت-متغیر موتورهای الکتریکی، به دلایل ذخیره سازی انرژی، بصورت گسترده در کاربردهای صنعتی کاربرد دارد. کاهش هزینه و بازده ی بالای وسایل الکترونیک قدرتی و میکروالکترونیکی، انگیزشی قوی برای پیاده سازی درایوهای SPIM هم در کاربردهای خانگی و هم در کاربرد تجاری، هستند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: SIMULATION OF D-STATCOM AND DVR IN POWER SYSTEMS
عنوان فارسی مقاله: شبیه سازی دی استات کام و بازیاب دینامیکی ولتاژ در سیستم های قدرت.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یک مساله کیفیت توان، رویدادی است که بصورت یک ولتاژ، جریان یا فرکانس غیر استاندارد آشکار می شود و منجر به یک خطا یا عملکرد نادرست تجهیزات کاربران پایانی می شود. شبکه های توزیع صنایع همگانی، بارهای صنعتی حساس و عملیات مهم تجاری، از انواع متفاوت خاموشی ها و قطع شدگی سرویس که می تواند هزینه های مالی چشمگیری را به بار آورد رنج می برند. با ساخت دوباره سیستم های قدرت و با هدایت روند به سوی تولید توزیع شده و پخش شده، مسایل کیفیت توان در حال گرفتن شکلی جدید می باشد. در کشورهای در حال توسعه مانند هند که در آن تغییرات فرکانس توان و عوامل مشکل-ساز بسیار دیگر کیفیت توان به تنهایی سوالی جدی هستند و برداشتن گامی مثبت در این راستا، بسیار مهم می باشد. این مقاله، بر آن است تا مسایل برجسته در این زمینه را مشخص کرده، و ازینرو اقداماتی که می توانند موجب بهبود کیفیت توان شوند نیز، توصیه خواهند شد.
این مقاله، تکنیک های تصحیح فلش، برآمدگی و قطعی ولتاژ منبع را در یک سیستم توزیع شده، تشریح می کند. هم اکنون، گستره پهناوری از کنترل کننده های بسیار انعطاف پذیری که بر روی عناصر الکترونیک قدرت موجود جدید سرمایه گذاری می کنند، در حال توسعه برای کاربردهای توان سفارشی، می باشند. از آن میان، جبران ساز استاتیک و بازیاب دینامیکی ولتاژ، پربازده ترین وسایل هستند، که هر دوی آنها مبتنی بر اصل VSC می باشند. یک DVR (بازیاب دینامیکی ولتاژ)، یک ولتاژ را بصورت سری به ولتاژ سیستم تزریق می کند و یک D-STATCOM یک جریان به سیستم تزریق می کند تا فلش، برآمدگی، و قطعی ولتاژ را تصحیح کنند. نتایج جامع نیز ارایه شده است تا عملکرد هر کدام از وسایل بعنوان یک راه حل توان سفارشی بالقوه، ارزیابی شود.
کلیدواژه ها: D-Statcom، DVR، افت ولتاژ، برآمدگی، قطعی، کیفیت توان، VSC.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Intelligent Frequency Control in an AC Microgrid: Online PSO-Based Fuzzy Tuning Approach عنوان فارسی مقاله: کنترل فرکانس هوشمند در یک ریزشبکه برق متناوب: تکنیک تنظیم فازی مبنی بر بهینه سازی ازدحام ذره آنلاین. دسته: برق و الکترونیک فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24 جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد. _______________________________________ چکیده ترجمه: سیستم های قدرت مدرن، نیازمند افزایش هوش و انعطاف پذیری در کنترل و بهینه سازی هستند، تا از قابلیت تثبیت تعادل میان بار و تولید به دنبال تداخلات جدی اطمینان حاصل شود. این قضیه امروز، به سبب افزایش تعداد ریزشبکه ها (MG)، در حال یافتن اهمیتی بیش از پیش است. ریزشبکه ها اغلب از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید توان الکتریکی استفاده می کنند، که تولید توان با این انرژی ها، طبیعتا متغیر است. این تغییرات و عدم قطعیت های رایج در سیستم قدرت، موجب می شود که کنترل کننده های قدیمی نتوانند عملکرد مناسبی را در بازه های گسترده شرایط عملیاتی، ارایه دهند. در پاسخ به این چالش، این مقاله یک روش هوشمند آنلاین جدید را، با آمیختن تکنیک های منطق فازی و بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)، برای تنظیم بهینه ی معروف ترین کنترل کننده های مبتنی بر تناسبی-انتگرالی (PI) در سیستم های میکرو شبکه، ارایه می دهد. این روش طراحی کنترل، بر روی یک ریزشبکه AC به عنوان مورد آزمایشی تست شده است. عملکرد ترکیب کنترلی هوشمند ارایه شده، با روش های کنترل PI کاملا فازی و کنترل PI زیگلر-نیکولز، مقایسه شده است. اصطلاحات شاخص ــ منطق فازی، کنترل هوشمند، ریزشبکه، تنظیم بهینه، بهینه سازی ازدحام ذره، کنترل فرکانس ثانویه. 1.مقدمه: افزایش نیاز به توان الکتریکی، موجب شده است تا بسیاری از منابع غیرمعمولی نیز وارد سیستم قدرت شوند، که این منابع، پیچیدگی و عدم دقت سیستم را افزایش می دهند. از منابع انرژی های نو (تجدیدپذیر) (RES)، اغلب بعنوان واحدهای تولید کننده جایگزین در یک سیستم قدرت مدرن، استفاده می شود. افزایش نفوذ RESها (منابع انرژی های نو)، دارای مزیت هایی می باشد، اما همچنین چالش های تازه ای را نیز به بار می آورد که آیا این منابع می توانند بطور پایدار در کنار واحدهای تولید کننده ی موجود، کار کنند یا نه. برخی از چالش های فنی که توسط منابع انرژی های نو ایجاد می شوند، تعمیر و نگهداری و حفاظت از RESها می باشد که این مسایل، در رگولاسیون ولتاژ و فرکانس سیستم، و نیز در طرح کنترلی مناسب هم در حالت متصل به شبکه، و هم در حالت جدای از شبکه تاثیر می گذارند. جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
برچسب‌ها: