عنوان انگلیسی مقاله: Entrepreneurs Social Responsibilities From Islamic Perspective: A Study of Musilm Entreprenurs In Malaysia
عنوان فارسی مقاله: مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
موفقیت کارآفرین از دیدگاه اسلام تنها از دیدگاه موفقیت مادی اندازه گیری نمی شود. این بدان خاطر است که نیازهای انسانی فقط محدود به دارایی هایی نیست که دارند، بلکه تمام ابعاد مورد نیاز مصادیق الشریعه را دربرمی گیرد یعنی مذهب، هوش، زندگی، شرف و دارایی مادی. بنابراین، ارزیابی اینکه آیا کارآفرینان مسلمان موفق می شوند یا خیر براساس مفهوم مصادیق الشریعه است. هدف از این مطالعه، بررسی مسئولیت اجتماعی کارآفرینان مسلمان برای اعضای خانواده، فقرا و نیز مسئولیت آنها نسبت به جامعه مسلمانان با فراهم کردن موقعیت های اشتغال برای جامعه، انجام کار مطابق با قوانین اسلام و ایجاد سیستم اقتصادی مبتنی بر آن است. این مطالعه مبتنی بر روابط بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی و مسئولیت اجتماعی آنها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون است. این مطالعه، رابطه معنی داری بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی با مسئولیت اجتماعی انجام شده توسط آنها نشان داد . 
کلیدواژه ها: کارآفرینان مسلمان، مصادیق الشریعه، مسئولیت های اجتماعی، عامل موفقیت، دستاورد. 
1-مقدمه:
مسئولیت اجتماعی از دیدگاه غربی به مسئولیت سازمان برای حفظ و بهبود احتمال همپوشانی سازمان با آنها اشاره می کند. براساس نظر کیت دیویس (1975) و رابرت بلومستروم (2002)، مسئولیت اجتماعی وسیله ای برای افزایش رفاه اجتماعی است. استفان رابینز (2002) و راسینال (1999) مسئویت اجتماعی را الزام شرکت برای رسیدن به اهداف طولانی مدت می داند و تاثیر مثبتی بر جامعه در کل دارد، در صورتی که در عین حال، تاثیر منفی بر آنها را کاهش داد. کیت دیویس (1979) و رابرت بلومستروم (2002) محدوده مسئولیت پذیری را درنظر می گیرد که شامل کل جامعه است و به بخش های خاصی مربوط نمی شود. نقش آن بهبود احتمال و حفظ منافع اجتماعی است. این امر منجر به کیفیت بهتر زندگی می شود، و فعالیت های سازمان را در جامعه هماهنگ می سازد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Industrial training: a survey on its effectiveness among undergraduates from the Faculty of the Islamic Studies
عنوان فارسی مقاله:آموزش صنعتی؛ ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلامی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
آموزش صنعتی یا (فناوری اطلاعات) یکی از دروس اجباری برای دانش آموزان دانشکده مطالعات اسلامی است . هدف از برگزاری این دوره ، بهبود کیفیت فارغ التحصیلان با رویارویی آنها با جهان واقعی که در آن مشغول به کار هستند میباشد . پس از چند سال از اجرای آن ، دوره ها به منظور ایجاد تلنگری برای  بهبود بیشتر نیاز به بررسی دارند زیرا اثبات شده که دارای اثربخشی زیادی هستند . این پژوهش با هدف تعیین اثر بخشی برنامه های فناوری اطلاعات در میان دانشجویان دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) دانشگاه Kebangsaan مالزی (UKM) و همچنین به منظور درک اهمیت اساسی مفهوم فناوری اطلاعات انجام گردید . برای این منظور 110 پرسشنامه به دانش جویان سال سوم از بخش های مختلف در FIS توزیع گردید . گروه منتخب از دانشجویان متشکل از افرادی بود که  دوره فناوری اطلاعات خود را در پایان ترم چهارم مطالعات به پایان رسانده بودند. تحقیقات توسط یک سری مصاحبات با تعدادی از سهامداران و مرجع  جامعی از کاوشها در کتابخانه برای جمع آوری مواد حمایتی از مفهوم و اساس فلسفی فناوری اطلاعات پشتیبانی می شود . اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه ها از طریق بسته آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) مورد بررسی قرار گرفت . یافته های پژوهشی نشان می دهد که اثر بسیار مثبتی در دوباره شکل گیری نگرش دانش آموزان از FIS دارا است. پیشنهادات ساخته شده توسط دانش آموزانی بود که در این نظرسنجی شرکت کردند و همچنین برای بهبود اجرای فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفتند . پیشنهادات قطعا در به حداقل رساندن مشکلات آتی مربوط به فناوری اطلاعات  کمک می کند.
کلیدواژه: اسلامی، صنعت، آموزش اسلامی، فرستاده، امور دانشجویی، آموزش و تدریس
1: مقدمه:
فناوری اطلاعات یکی از دوره های  اجباری دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) در UKM است که به همه دانشجویان ارائه میشود . انتظار می رود که این دوره برای پرورش فارغ التحصیلانی با کیفیت باشد که این کار را با مواجه کردن آنها با یک تجربه کاری انجلم میدهند  زمانی که هنوز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند . وابستگی صنعتی روشی است که توسط دانشگاه به منظور اطمینان حاصل کردن از این که دانش آموزان با یک تجربه کاری مختصر قبل از اینکه فارغ التحصیل و وارد بازار کار رقابتی شوند  انجام میشود . با آشنایی شان با صنعت ، دانش جویان درک بهتری از وضعیت کار جدای از برقراری ارتباط اولیه و ایجاد روابط با ارزش با کارفرمایان آینده خود خواهند داشت.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A Novel Protective Scheme to Protect Small-Scale Synchronous Generators Against Transient Instability
عنوان فارسی مقاله: طرح حفاظتی جدید برای حفاظت از ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر ناپایداری گذرا.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اخیرا نصب ژنراتورهای کوچک در شبکه های توزیع، به علت مزیت های متعددی که دارند، افزایش یافته است. یکی از مسائل مهم مربوط به این ژنراتورهای توزیع شده، تاثیر خطاهای سیستم بر پایداری گذرای آنها است. به علت ثابت اینرسی کم ژنراتورهای مقیاس کوچک و عملکرد آهسته ی رله های حفاظتی شبکه های توزیع، ایجاد ناپایداری گذرا برای این ژنراتورها  کاملا محتمل است. در این مقاله، رفتار دینامیک ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر خطاهای سیستم و حساسیت آن ها به پارامترهای سیستم مورد بررسی قرار می گیرند. سپس یک روش حفاظتی عملی با استفاده از اضافه جریان موجود و رله های کمبود ولتاژ پیشنهاد می شود و به مزیت ها و معایب آن اشاره می شود. در ادامه، بر اساس اطلاعات به دست آمده از تحلیل حساسیت، یک رله ی حفاظتی جدید برای حفاظت ژنراتورها در برابر ناپایداری پیشنهاد می شود. رله ی پیشنهادی از یک ژنراتور قدرت فعال برای تعیین زمان مناسب برای قطع کردن ژنراتور استفاده می کند. نتایج شبیه سازی عملکرد مطمئن و مقاومت رله پیشنهادی در برابر ناپایداری های گذرای سیستم تایید می کنند. علاوه براین، الگوریتم پیشنهادی با ژنراتورهایی با قابلیت کار کردن با شبکه های سراسری خطا دار، هم سازگار است. 
اصطلاحات شاخص سیستم حفاظتی تولید پراکنده  (DG)؛ تولید پراکنده؛ قابلیت کار کردن با شبکه های سراسری خطا دار  (FRT)؛ پایداری گذرا.
I.مقدمه:
تولید پراکنده (DG) به عنوان یک منبع توان الکتریکی که مستقیما به شبکه ی توزیع یک سیستم قدرت متصل می شود، تعریف می شود [1]. این روزها نصب DG ها در سیستم های قدرت به دلیل مزایایی که دارند، از جمله کاهش افت، پیک سایی، خدمات کمکی، کیفیت توان بالاتر، زمان ساخت کوتاه تر شان، احتمال افت بار کمتر و هم چنین تعویق انتقال، جایگزینی توزیع، مسائل مقررات زدایی و نگرانی های زیست محیطی، رو به افزایش است [2]-[5].  با این حال، اتصال داخلی DG ها برخی تغییرات را به سیستم های توزیع موجود تحمیل می کند و می تواند در سیستم های قدرت ناپایداری ایجاد کند و حتی منجر به قطع برق شود [6],[7]. وقتی DG بطور موازی با سیستم  شبکه ی برق کار کند، رویه ی حفاظتی سیستم های توزیع سنتی  را بهبود می دهد . رله کردن مناسب و تنظیم DG می توانند مهم ترین لوازم تعیین کننده برای جلوگیری از ناپایداری ژنراتور باشند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Inter simple sequence repeat (ISSR) polymorphism and its application in plant breeding
عنوان فارسی مقاله: تكنيک چندشكلی  ISSR و كاربرد آن در اصلاح نباتات
دسته: زیست - گیاه شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تکنیک ISSR، یک روش مبتنی بر PCRاست که شامل تکثیر یک قطعه DNA حاضر در فاصله تکثیر پذیر میان دو ناحیه تکراری ریز ماهواره منحصر به فرد با جهات مخالف می باشد. این تکنیک، معمولا از میکروساتلیت‌ها (ریزماهواره‌های) با طول16-25 bp، بعنوان پرایمر یک واکنش تک پرایمری که لوکوس‌های چندگانه ژنومی را برای تکثیر توالی های بین ریزماهواره‌ای با اندازه‌های مختلف، هدف می‌گیرد بهره می برد. تکرارهای ریزماهواره مورد استفاده بعنوان پرایمر، می توانند دو، سه، چهار یا پنج نوکلئوتیدی باشند. پرایمرهای مورد استفاده می توانند به هر نقطه ای از DNA متصل شوند اگرچه معمولا در انتهای 3’ یا 5’خود به یک تا چهار باز متصل بوده و براساس آنها، گسترش می یابند (شکل 1). 
مقدمه
این تکنیک بیشتر مزایایAFLP و ریزماهواره را با جامعیت رپید ترکیب کرده است. تکرارپذیری بالایISSRs احتمالا به سبب استفاده از پرایمرهای طولانی تر (16–25 mers) در مقایسه با پرایمرهای کوتاهتر رپید (10- mers) می باشد که این امر امکان استفاده از دمای بالای اتصال(45 الی 60 درجه سانتیگراد) را فراهم می کند که منجر به افزایش احتمال اتصال پرایمر به نقاط مشخصی از DNA (تکرار پذیری بیشتر) می شود. مطالعات در مورد تکرار پذیری نشان می دهد که تنها ضعیف ترین باندها تکرار پذیر نیستند. در حدود 95-92 درصد قطعات امتیاز داده شده می توانند در طول نمونه های DNA رقم و در طول دوره های مجزای PCR تکرار شوند وقتی با استفاده از پلی اکریل آمید شناسایی شدند.10 نانوگرم DNA الگو، همان محصولات تکثیری را که 25 و یا50 نانوگرمDNA الگو در هر 20 میکرولیتر PCR تولید می کنند، تولید خواهد کرد. دمای اتصال به درصد پرایمر مورد استفاده بستگی دارد و معمولا از 45 تا 65 درجه سانتیگراد است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: New CMOS Inverter-Based Voltage Multipliers
عنوان فارسی مقاله:  ضرب کننده ولتاژ مبنی بر اینورتر نيمه هادى اکسيد فلزى تکميلی جدید.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چهار ضرب کننده ولتاژ برمبنای اینورتر CMOS جدید تشکیل شده از ترانزیستورهای عبورPMOS/NMOS، مدارات اینورتر، و خازن ها، در این مقاله ارایه شده اند. ضرب کننده های ولتاژ ارائه شده که عملیات یکسوسازها و پمپ های شارژ را با هم انجام می دهند، بازده تبدیل توان را بالا برده و تعداد مولفه های واکنشی (غیر فعال یا پسیو) را کاهش می دهد، بنابر این برای ساخت آی سی مناسب می باشند. ضرب کننده ولتاژ با ولتاژ خروجی مثبت، توسط فرآیندهای TSMC 0.35μm CMOS 2P4M پیاده سازی شده، و نتایج آزمایشی نیز مطابقت خوبی با تجزیه و تحلیل های نظری داشتند. سطح تراشه ی بدون پد، به ازای ولتاژ خروجی مثبت پنج-مرحله ای ضرب کننده ولتاژ، تنها 1.75×1.32 mm2 می باشد.
1.مقدمه:
کاربرد بیشتر و بیشتر ضرب کننده های ولتاژ، در زمینه های مختلف در نوشتجات گوناگون را می توان دید. یک پمپ شارژ AC/DC که گاهی نیز ضرب کننده ولتاژ نامیده می شود، ولتاژ AC ورودی را به ولتاژ خروجی DCبا دامنه ی افزایش یافته تبدیل می کند. به سبب ساختار ساده ی آن و عملکرد تبدیل مناسب، مدارات یکسوساز بطور گسترده ای در تشخیص فرکانس رادیویی (RFID)، تلمتری بیسیم، کاشت های پزشکی و کاربرد های دیگر، استفاده می شوند.
برای تحقیق مبدل AC/DC، یکسوسازهای تمام موج مرسوم تشکیل شده از ترانزیستورهای PMOS و NMOS دیود-متصل-شده، دارای مشکل تلفات توان مبنی بر ولتاژ آستانه ذاتی می باشند [4]. این یکسوساز معمولن در مدارات ولتاژ بالا که افت ولتاژ مستقیم دیود پایین است، کاربرد دارد. برای یکسوسازهای ولتاژ پایین، این افت ولتاژ به اندازه ی چشم گیری زیاد بوده و وابسته به جریان عبوری می باشد. ولتاژ خروجی یکسو شده و بازده ی تبدیل توان (PCE) را کاهش می دهد. به منظور بالا بردن بازده ی یکسوساز، یک یکسوساز فعال با افت ولتاژ کم، در [5] آورده شده است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: New Subthreshold Concepts in 65nm CMOS Technology
عنوان فارسی مقاله:  مباحث جدید زیرآستانه ای در فناوری نيمه هادى اکسيد فلزى تکميلى 65 نانومتری.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، در مورد چالش های مختلف کار در ناحیه زیرآستانه ای  در مدارهای با فناوری CMOS 65 نانومتر، بحث می شود. مدارهای گوناگونی برای یافتن بهترین آرایش در ناحیه کاری زیرآستانه ای مورد بررسی قرار می گیرد و در کار با ولتاژهای تغذیه بسیار پایین شبیه سازی می گردد. برای پشتیبانی از مباحث نظری انجام شده، آرایش های گوناگون مداری مورد آزمایش و شبیه سازی قرار می گیرد. جنبه های گوناگون مدارهای فلیپ فلاپ با جزییات تشریح می شود تا بهترین توپولوژی برای استفاده در ولتاژهای تغذیه بسیار پایین و کاربردهای بسیار کم توان بررسی شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهد مصرف توان در مدارهای پیشنهادی این مقاله، مقایسه با دیگر فلیپ فلاپ ها حداقل 23% کاهش می یابد. همچنین زمان راه اندازی  و زمان نگهداری نیز بهبود می یابد.
کلمات کلیدی: ولتاژ پایین، کم توان، زیرآستانه، مقیاس نانو
1-مقدمه:
در چند سال اخیر، تلاشهای زیادی در جهت تحقیق و توسعه مدارهای کاربردی کم توان برای گرههای حسگری بی سیم تغذیه شده با باتری صورت گرفته است. اخیرا تعدادی از مقالات در این زمینه، در رابطه با استفاده از حوزه زمانی ADC به جای حوزه دامنه بحث کرده اند [1] – [4]. در مقالات مذکور، مبدل ها را می توان تماما از مولفه مداری دیجیتال ایجاد کرد ، اما این کار شرایط بسیار بسته ای را برای مقایسه گر  و مدار نمونه بردای  ایجاد خواهد کرد. برای مطابقت با این شرایط، باید فلیپ فلاپ های کم توان و پرسرعت با احتمال کم زیرپایداری طراحی شود. در سالهای اخیر، با کوچک شدن مقیاس های مداری در ابعاد اتمی، جریان های نشت مداری افزایش چشمگیر داشته است که منجر به اتلاف توان بالاتر می شود. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

 


برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Observer design for inherently nonlinear systems with lower triangular structure
عنوان فارسی مقاله: طراحی ناظر برای سیستم های ذاتاً غیرخطی با ساختار پایین مثلثی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
پروسه جدید مشاهده برای گروه وسیعی از سیستم های غیرخطی قابل مشاهده خروجی تک نوشته شده در شکل پایین مثلثی مطرح شده است. ابتدا، مشتق گیر متغیر با زمان نوع n ام را مطرح می کنیم که در روش مجانبی مشتق بیشتر سیگنال مشتق پذیر پیوسته مدل آزاد را برآورد می کند. این مشتق گیر نوع n ام تعمیم مشتق گیر متغیر با زمان مطرح شده توسط نویسنده در [1],[2],[3] می باشد. با استفاده از تغییر مناسب متغیرها نشان داده شده است که پیوستگی سیگنال مشتق گیری شده برای همگرایی مشتق گیر ضروری نیست. بر اساس این واقعیت که سیستم های نوشته شده در شکل مثلثی از لحاظ جبری قابل مشاهده هستند، وضعیت های سیستم، می توانند از طریق وابرریختی استاتیک مجدد ایجاد شوند که شامل ورودی سیستم، خروجی سیستم و مشتق های بالاتر مربوط به خود می باشند. نشان داده شده است که همگرایی جهانی مشتق گیر نوع n ام حاکی از همگرایی مجانب وضعیت های سیستم بدون تحمیل هر گونه حالت مخصوص به خود در شکل غیرخطی است. 
واژگان شاخص : طرح ناظر غیرخطی، برآورد انطباقی، سیستم های متغیر با زمان، مشتق گیری سیگنال
1.مقدمه :
برآورد وضعیت سیستم های غیرخطی مشکل مشخص و چالش برانگیزی است که با حالت های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. پیچیدگی بازسازی وضعیت از ارزیابی های ورودی و خروجی به غیرخطی بودن سیستم، ماهیت ورودی که سیستم را غیر قابل مشاهده می سازد و شکل خروجی سیستم که نقش اصلی در ثبات خطای مشاهده دارد، بستگی دارد. تاکنون، روش منحصر به فرد و ساده ای برای طراحی ناظر برای یک سیستم غیرخطی مشخص وجود ندارد. به هر حال، تحت شرایط خاص، راه حل های فراوانی برای اشکال خاص سیستم ها وجود دارند. با استفاده از ساختار سیستم مشاهده شده، پیوستگی وضعیت های سیستم یا ویژگی Lipschitz غیرخطی بودن سیستم، بسیاری از استراتژی ها برای ساخت یک ناظر به کار رفته شده اند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: optical camouflage III: Auto-stereoscopic and Multiple-view Display system using Retro Reflection Projection Technology
عنوان فارسی مقاله: استتار نوری III: استروسکوپی خودکار و سیستم نمایش چندمنظر با استفاده از فناوری پرتوافکنی پس بازتابگر.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله نوع جدیدی از سیستم استتار نوری را معرفی می‌کند که مبتنی است بر فناوری پرتوافکنی پس‌بازتابگری. پرتوافکنیِ پس‌بازتابگری؛ روش به کار رفته برای ایجاد واقعیت افزوده  ، دنیای مجازی را با دنیای واقعی ترکیب می‌کند. مدل مرسومِ یک سیستم استتار نوری متشکل است از یک صفحه نمایش پس‌بازتابگر، یک منبع پرتوافکن و یک شکاف‌دهنده پرتو. در چنین چیدمانی، نیاز است تا کاربر جسم پوشیده شده با صفحه نمایش پس‌بازتابگر را از یک نقطه ‌نظر بتواند ببیند. این نوع سیستم را یک‌چشمی  گویند. در چیدمان جدیدی که ما تدارک دیده‌ایم، هدف ما این است که با اعمال یک سیستم آرایش پرتوافکن نوین دارای چندین نقطه‌نظر باشد. ما روشی را بیان خواهیم کرد که به کمک آن این سیستم آرایش پرتوافکن با استفاده از یک منبع پرتوافکنی، پیکربندی سیستم، و سبک و سنگین کردن سیستم حاصل می‌شود. علاوه بر این، کاربرد این سیستم در یک اتومبیل را توصیف خواهیم کرد. سیستم نصب شده باعث می‌شود صندلی عقب بصورت مجازی شفاف (پشت ‌نما) شود و به راننده این اجازه را بدهد که نقاط کور را ببیند. 
کلیدواژه: فناوری پرتوافکنی پس بازتابگر، استروسکوپی خودکار، نمایش چندمنظر، استتار نوری

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Optical Camouflage Using Retro-reflective Projection Technology
عنوان فارسی مقاله: استتار نوری با استفاده از فناوری پرتوافکنی پس‌بازتابگر.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 3
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله نوعی سیستم استتارِ اکتیو موسوم به استتار نوری را توصیف می‌کند. استتار نوری از فناوری پرتوافکنی Retro-reflective (بازتابشی) استفاده می‌کند، یک سیستم تقویت‌شده مبتنی بر پرتوافکنی که شامل یک پروژکتور با یک عنبیه کوچک و یک صفحه بازتاباننده (بازتابشی) است. 
جسمی که قرار است شفاف (پشت‌نما) شود، نقاشی شده و یا با یک ماده بازتاباننده پوشش داده می‌شود. سپس یک پروژکتور عکس پشت‌زمینه را روی آن تصویر می‌کند و بدین ترتیب جسم پوششی را بطور مجازی پشت‌نما می‌کند. 
1.مقدمه:
برای تکمیل فضای بصری روش‌های متنوعی ارائه شده است. در زمینۀ Mixed Reality (واقعیت ترکیبی)، یکی از محبوب‌ترین موضوعات این است که یک جسم مجازی در دنیای واقعی نمایش داده شود[1]. 
با این حال، تصویرسازی مجازی اشیا، مثل "مرد نامرئی" HG.Wells ، را می‌توان یک رویا تصور کرد. در این مقاله، ما در مورد تکنیک استتاری صحبت خواهیم کرد که موسوم است به استتار نوری. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Optimal Renewable Resources Mix for Distribution System Energy Loss Minimization
عنوان فارسی مقاله:  ترکیب منابع تجدید پذیر بهینه به منظور کمینه کردن تلفات انرژی سیستم توزیع.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 40
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این قضیه که منابع انرژی تجدید پذیر، کلید زیربنای منبع انرژی قابل اطمینان هستند، بشدت قابل قبول است؛ زیرا این منابع هم پایان-ناپذیر بوده و هم نا آلاینده هستند. تعدادی از تکنولوژی های تجدید پذیر هم اکنون کاربرد تجاری دارند، جالب توجه ترین آنها توان بادی، فوتوولتیک، سیستم های خورشیدی گرمایی، بیومس (زیست توده)، و اشکال مختلف توان هیدرولیک(با استفاده از انرژی های آب) هستند. در این مقاله، روشی برای تخصیص بهینه انواع گوناگون واحدهای تولید توزیع شده تجدیدپذیر (DG)، در سیستم توزیع بطوریکه تلفات انرژی سالانه را کمینه کنیم، ارایه شده است. این روش مبنی بر تولید یک مدل احتمالی تولید-بار می باشد که همه ی شرایط عملیاتی ممکن واحدهای DG (تولید توزیع شده) تجدیدپذیر را با احتمال آنها، ترکیب می کند، ازینرو این مدل را در یک مساله برنامه نویسی قطعی، جا می دهیم. مساله برنامه نویسی به عنوان یک برنامه نویسی غیرخطی عددصحیح مرکب (MINLP)، با یک تابع هدف برای کمینه کردن هزینه تلفات انرژی سالانه سیستم، فرمولبندی شده است. محدودیت ها عبارتند از محدوده های ولتاژ، ظرفیت (قدرت) فیدر، بیشینه حد نفوذ، و اندازه مجزای واحدهای DG در دسترس. این روش پیشنهاد شده بر روی یک سیستم توزیع روستایی با بخش های مختلف شامل همه ترکیبات ممکن واحدهای DG تجدیدپذیر اعمال شده است. نتایج نشان می دهند که یک کاهش چشمگیر در تلفات انرژی سالانه برای همه ی بخش های مختلف، بدست آمده است.
اصظلاحات مربوط: تولید توزیع شده، برنامه ریزی سیستم توزیع، مرکب سوخت، عدم قطعیت.
مقدمه:
سیستم های توزیع الکتریکی، از سیستم های هجیم متمرکز شده با نیروگاه های تولید کننده متصل به شبکه توزیع گرفته، تا سیستم های غیر متمرکز با واحدهای تولید کننده کوچکتر، که بطور مستقیم به شبکه های توزیع در مجاورت محل مصرف توان متصل شده اند، سروکار دارند. این نوع واحدهای تولیدی با نام تولید توزیع شده (DG) شناخته شده است. آگاهی محیطی و توسعه قابل اطمینان مبنی بر گوناگونی بلند-مدت منابع انرژی، محرک های کلیدی این تغییرات هستند، که سهمی در ارتقای منابع انرژی تجدید پذیر داشته است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Optimized Design Considering the Mass Influence of an Axial Flux Permanent-Magnet Synchronous Generator With Concentrated Pole Windings
عنوان فارسی مقاله: طراحی بهینه با در نظر گرفتن تاثیر وزن بر ژنراتور آهنربا-ثابت همزمان با شار محوری  و سیم پیچی متمرکز قطب. 
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله بهینه سازی بهره وری یک ژنراتور همزمان با شار مغناطیسی ثابت و با سیم پیچهای متمرکز قطب با مشخصات 3.6kw/2000rpm و برای کاربردهای گرمایی و کاربردهای حوزه ی قدرت بررسی شده است. از آنجا که بهره وری سیستم دارای اهمیت می باشد لذا معیارهای خاصی به منظور کاهش تلفات در ماشین در نظر گرفته شده است. یک مطالعه نیز با استفاده از روش تحلیلی و روش المان محدود برای بررسی تاثیر مجموعه ی محدودی از پارامترهای هندسی بر روی بهره وری این نوع ماشینها انجام پذیرفته است.  در مدل تحلیلی همانند مدل المان محدود، هندسه سه بعدی ذاتی شار محوری ماشین، بوسیله ی مدلهای چندگانه ی دو بعدی در شعاع های پیرامونی مختلف آن تخمین زده شده است. پس از آن، تاثیر وزن بر روی مقادیر بهینه  پارامترهای هندسی و همچنین بر روی بهره وری، مد نظر قرار داده شده است و مشخص گردید که وزن می-تواند به میزان زیادی کاهش  داده شود در حالی که تاثیر این کاهش  وزن در کاهش بهره وری بسیار محدود خواهد بود. در نهایت نتیجه ی هر دو روش با اندازه گیری هایی بر روی یک الگو با یکدیگر مقایسه شده اند تا صحت آنها تخمین زده شود. 
واژگان شاخص- ماشین شار محوری، بهره وری، روش المان محدود، بهینه سازی، ژنراتور آهنربا-ثابت، انرژی تجدید پذیر
I.مقدمه:
با توجه به گشتاور خروجی بالای ماشین همزمان مغناطیس ثابت با شار محوری که در سرعت پایین محقق می شود(AFPMSM)،  لذا این ماشین برای کاربردهای موتورهای چرخشی[1] و کاربردهای راه اندازی مستقیم انرژی بادی[2] بسیار مناسب می باشد. AFPMSM ها دارای توپولوژی های متفاوتی می باشند که هر یک از آنها فواید و نقاط ضعف خاص خود را دارند. AFPMSM بحث شده در این مقاله یک نوع ماشین دو روتوری و تک استاتوری است که سیم پیچهای قطب متمرکز شده دارد[3] (شکل 1). سیم پیچهای متمرکز شده قطب ها نسبت به سیم پیچهای پراکنده ی قطب دارای ارجحیت می باشند چرا که ساخت آنها ساده تر بوده و سیم پیچهای آنها کوتاه می باشند. سیم پیچهای کوتاه امکان می دهند که تلفات توان در سیم پیچهای مسی کاهش یابد.  

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Power Management Strategies for a Microgrid With Multiple Distributed Generation Units
عنوان فارسی مقاله: استراتژی های مدیریت توان برای شبکه کوچک با واحد های توزیع تولید چندگانه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله استراتژی های مدیریت توان حقیقی و راکتیو واحد های تولید پراکنده واسط الکترونیکی (DG) در قالب سیستم شبکه کوچک DG چندگانه را بررسی می کند . مقدمتا تاکید بر روی واحد های DG واسط الکترونیکی است . کنترل DG و استراتژی های مدیریت توان بر مبنای سیگنال های اندازه گیری شده داخلی بدون خطوط مواصلاتی ارتباطات هستند . بر مبنای کنترل توان راکتیو ، سه استراتژی مدیریت توان شناسایی و بررسی شده است . این استراتژی ها بر مبنای 1) مشخصات کاهش ولتاژ 2) تنظیم ولتاژ 3) جبران سازی توان راکتیو بار توان حقیقی هر واحد DG بر مبنای مشخصات کاهش فرکانس و استراتژی بازگرداندن فرکانس تعریف کنترل می شود . همچنین رویکرد منظم برای توسعه مدل پویای سیگنال کوچک یک شبکه کوچک DG چندگانه ، شامل استراتژی های مدیریت توان حقیقی و راکتیو ارائه شده است . ساختار ویژه شبکه کوچک بر مبنای مدل توسعه یافته ، استفاده می شود برای : 1) بررسی رفتار پویای شبکه کوچک 2) انتخاب پارامترهای کنترل واحد های DG3) ترکیب کردن استراتژی های مدیریت توان در کنترل کننده های DG . همچنین مدل بمنظور بررسی حساسیت طراحی برای تغییرات پارامترها و نقاط کار و برای بهبود کارایی سیستم شبکه کوچک استفاده می شود . نتایج برای مطرح کردن کاربرد های پیشنهادی استراتژی های مدیریت توان تحت شرایط کار متنوع شبکه کوچک استفاده می شوند .
فهرست اصطلاحات – تولید پراکنده (DG) ، مشخصات کاهشی ، تحلیل ویژه ، شبکه کوچک ، مدیریت توان ، کنترل توان حقیقی و راکتیو ، تحلیل پویای سیگنال کوچک .
مقدمه:
گسترش واحدهای منابع توزیع (DR) به شکل تولید پراکنده (DG) ، ذخیره سازی پراکنده (DS) ، یا ترکیبی از واحد های DG یا DS از مفهوم شبکه کوچک گرفته شده است [1]-[3] . یک شبکه کوچک به عنوان گروهی از واحد های DR و بار های انجام شده توسط سیستم توزیع ، تعریف می شود و می تواند به این صورت عمل کند : 1) حالت متصل به شبکه 2) حالت ایزوله شده (مستقل) 3) مسلط شدن بین دو وضعیت . ایده پشتیبانی آرایش شبکه کوچک الگویی است شامل چندین ژنراتور و بار های متراکم که به اندازه کافی قابل اطمینان و از نظر اقتصادی به عنوان سیستم الکتریکی کاربردی با دوام هستند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Power-Management Strategies for a Grid-Connected PV-FC Hybrid System
عنوان فارسی مقاله: استراتژی مدیریت توان برای یک سیستم هیبریدی (پیل خورشیدی-پیل سوختی) متصل به شبکه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، روشی را برای بکار انداختن یک سیستم هیبریدی متصل به شبکه، ارایه می دهد. سیستم هیبریدی، تشکیل شده از یک آرایه فوتوولتیک (PV) و یک پیل سوختی غشای تبادل پروتون (PEMFC) می باشد. آرایه PV از یک روش ردیابی بیشینه نقطه توان (MPPT) برای تحویل پیوسته بیشترین توان به بار  هنگامی که تغییراتی در تابش و دما رخ می دهد، و آن را منبعی غیرقابل کنترل می سازد استفاده می کند. در هماهنگی با PEMFC، توان خروجی سیستم هیبریدی قابل کنترل خواهد شد. می توان دو حالت عملکرد را، به نام های حالت کنترل توان-واحد (UPC) و حالت کنترل پخش-فیدر (FFC)، به سیستم هیبریدی اعمال کرد. در اینجا، هماهنگی میان دو حالت کنترلی، هماهنگی بین آرایه PV و PEMFC در سیستم هیبریدی، و تعیین پارامترهای مرجع، ارایه می شوند. استراتژی عملکرد ارایه شده با یک تغییر حالت عملکرد انعطاف پذیر، همواره آرایه PV را در بیشینه توان خروجی آن، و پیل سوختی PEMFC را در باند عملیاتی پربازده ی آن، بعمل واداشته، و ازینرو عملکرد سیستم را پیشرفت داده، پایداری سیستم را بالا برده، و تغییرات حالت های عملکرد را کاهش می دهد.
اصطلاحات شاخص ــ تولید توزیع شده، پیل سوختی، سیستم هیبریدی، ریزشبکه، فوتوولتاییک، مدیریت توان.
 مقدمه:
انرژی تجدید پذیر (انرژی های نو) هم اکنون کاربرد گسترده ای دارد. یکی از این انرژی ها، انرژی خورشیدی است. آرایه فوتوولتاییک بطور طبیعی از یک روش ردیابی بیشینه نقطه توان (MPPT)، برای تحویل پیوسته بیشترین توان به بار _هنگامی که تغییراتی در تابش و دما رخ می دهد استفاده می کند. عیب انرژی خورشیدی در این است که توان خروجی PV، وابسته به شرایط هوایی و دمای پیل خورشیدی می باشد، که این قضیه آن را تبدیل به یک منبع غیرقابل کنترل می کند. بعلاوه، انرژی خورشیدی در طول شب نیز، موجود نیست. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Rate-equation-based VCSEL thermal model and simulation
عنوان فارسی مقاله: مدل حرارتی (لیزر حفره-عمودی انتشار-سطحی) بر مبنای معادله سرعت و شبیه سازی.
دسته: برق و الکترئنیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما یک مدل حرارتی ساده از مشخصه های جریان-نور (LI) لیزر حفره-عمودی انتشار-سطحی را بر مبنای معادله ی سرعت، ارایه می دهیم. این مدل را می توان در شبیه سازهای مداری خوانوداده ی SPICE، شامل HSPICE پیاده سازی کرده و ویژگی های کلیدی VCSEL را شبیه سازی کرد. نتایج بطور مطلوبی با اطلاعات تجربی یک دستگاه که در نوشتجات پیشین آورده شده بود، قابل مقایسه می باشد. این مدل آزمایشی بویژه برای طراحی های کامپیوتری (CAD) مناسب بوده و بطور شگفت آوری طراحی سیستم های ارتباطی نوری را ساده می سازد. 
کلیدواژه ها: نشتی حامل، لیزرهای حفره-عمودی انتشار-سطحی (VCSEL)، معادله سرعت، مدل حرارتی، شبیه سازی SPICE.
مقدمه
لیزرهای حفره-عمودی انتشار سطحی (VCSELها) نسل جدید از لیزرهای نیمه هادی هستند که بطور قابل ملاحظه ای با لیزرهای انتشار-لبه ای مرسوم متفاوت می باشند. در سال های اخیر مشخصه های VCSELها بطور چشم گیری بهبود یافته است. VCSELهای امروزی دارای چگالی جریان آستانه ی کم و خروجی توان زیاد می باشند. همچنین، نمودار پرتو خروجی دایره ای آنها و نیز مناسب بودنشان برای مجتمع سازی در آرایه های دو-بعدی، از آنها انتخاب های بسیار امیدوار کننده ای برای ارتباطات نوری کم-بازه و اتصالات نوری، می سازد. 
بنابر مقاومت بالای بدست آمده از بازتابنده های براگ توزیع شده (DBR) و تلفات گرمای کم آنها، VCSELها واستگی شدیدی به اثرات گرمایی آنها دراند. اثر دما بر روی لیزرهای نیمه هادی فاکتور بسیار مهمی است که باید در طراحی لیزر و کاربرد آن بدان توجه شود. پرواضح است که به منظور طراحی لیزرهای VCSL با عملکرد بهتر، توانایی مدل کردن لیزر با اثرات نوری، الکتریکی و گرمایی بسیار حایز اهمیت می باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, | 18:10 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Space Charge Behavior in Multi-layer Oil-paper Insulation under Different DC Voltages and Temperatures
عنوان فارسی مقاله: رفتار بار فضایی در عایق کاغذ آغشته به روغن چند لایه، تحت ولتاژهای جریان مستقیم و دماهای مختلف.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 38
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کاغذ روغنی (کاغذ آغشته به روغن) به عنوان یک سیستم عایقی قابل اطمینان، در کابل ها و ترانس های قدرت بصورت گسترده بکار می روند. ویژگی های دی الکتریکی عایق سازی کاغذ روغنی، نقشی مهم در عملکرد مطمین تجهیزات قدرت دارد. اگرچه، شکل گیری و پویایی بار فضایی می تواند عملکرد ماده عایقی را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله، بار فضایی در سیستم عایقی کاغذ روغنی، با استفاده از روش الکتروآکوستیک پالس شده (PEA) مورد بررسی قرار گرفته است.  یک دسته اندازه گیری بهنگامی که سیستم در معرض ولتاژهای اعملی مختلف در دماهای گوناگون قرار داشت، انجام پذیرفته است. رفتار بار در سیستم ایزولاسیون (عایقی) تحلیل شده و اثر دما بر پویایی بار نیز مورد بحث قرار گرفته است. نتایج آزمایش نشان می دهند که تزریق بارهای همنام، تحت همه شرایط آزمایشی انجام می شود، ولتاژ dc اعمالی اساسا بر روی مقدار بار فضایی تاثیر گذاشته، درحالیکه دما اثر بیشتری بر توزیع و پویایی بار فضایی درون نمونه های کاغذ روغنی می گذارد.
اصطلاحات مربوطه: بار فضایی، کاغذ آغشته به روغن، ولتاژ DC، چند-لایه، الکتروآکوستیک پالس شده (PEA).
مقدمه:
عایق کاغذ آغشته به روغن، در ترانسفورماتورهای قدرت، کابل های قدرت و تجهیزات HVDC به مدت طولانی کاربرد داشته و دارد؛ و این بدلیل ارزان قیمت بودن و ویژگی های فیزیکی و الکتریکی مطلوب آن است. اما این عایق، تحت یک شرایط ترکیبی تنش عوامل گرمایی، الکتریکی، مکانیکی، و شیمایی بهنگام کار عادی، دچار مشکل می شود. این بر عمر تجهیزات قدرت بصورت چشمگیری تاثیر می گذارد. از سویی دیگر، بار فضایی در مواد دی الکتریک، نسبتی نزدیک با عملکرد الکتریکی مواد دارد. برای مثال، مواد با بار الکتریکی کم حرکت یا گیر افتاده در حجم زیاد، می توانند موجب بار فضایی شده که سبب بالا رفتن فشار الکتریکی نقطه ای می شود. این می تواند موجب تمرکز بیشتر بار الکتریکی شده و منتهی به شکست نابهنگام ماده عایقی شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Speed-Sensorless Vector Control of a Bearingless Induction Motor With Artificial Neural Network Inverse Speed Observer
عنوان فارسی مقاله: کنترل برداری بدون سنسورسرعت یک موتور القایی بدون یاتاقان با استفاده از ناظر سرعت معکوس شبکه عصبی مصنوعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
به منظور جلوگیری از اثر تشخیص سرعت بر پایین آمدن پایداری و دقت سیستم موتور القایی بدون یاتاقان، این مقاله تکنیکی تازه برای مشاهده سرعت با استفاده از روش معکوس شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، ارایه می دهد. زیرسیستم درونی تشکیل شده از جریان های سیم پیچی سرعت و گشتاور، مدل شده اند و سپس معکوس سازی آن با استفاده از ANN صورت گرفته است. سرعت موتور، بطور موفقیت بخشی با سری کردن زیرسیستم اصلی با معکوسش، مشاهده شده است. سرعت مشاهده شده به حلقه کنترل سرعت پیشخور (فیربک) شده، و ازینرو درایو برداری بدون سنسور سرعت محقق می شود. سودمندی این روش، با استفاده از نتایج آزمایشی نشان داده شده است.
اصطلاحات مرتبط معکوس شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، موتور القایی بدون یاتاقان (BIM)، بدون سنسور سرعت، کنترل برداری.
مقدمه:
در سال های اخیر، علایق زیدی بر موتورهای بدون یاتاقان جلب شده است. به سبب همانندی (شباهت) ساختارهای موتورهای الکتریکی و یاتاقان های مغناطیسی، یک موتور بدون یاتاقان، آمیزه ای از عملکرد یک موتور و یک یاتاقان با همان قاب استاتور می باشد. این موتورها می توانند بطور همزمان نیروی تعلیق شعاعی و گشتاور را طوری تولید کنند که هیچ اتصال مکانیکی بین روتور و استاتور وجود داشته باشد. از سویی دیگر، تعلیق مغناطیسی دارای این برتری های نشکستن، ساییده نشدن، نیاز نداشتن به روغن کاری، سرعت چرخشی بالا، و دقت بالا در مقایسه با اتصال مکانیکی می باشد. از دیگر سو، یک موتور بدون یاتاقان دارای فواید بی همتایی در کوچکی اندازه، وزن سبک، و هزینه ی کم در مقایسه با ساختارهای جفت تشکیل شده از یاتاقان های مغناطیسی و یک موتور می باشند. ازنرو، موتورهای بدون یاتاقان در حال محبوب تر شدن برای کاربردهای گسترده ای همچون ماشین آلات توربوی پرسرعت، ماشین ابزار دوک، پمپ های خلا، پمپ های خون، هراد کامپیوتر، چرخ طیار ذخیره ساز انرژی، و غیره می باشند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Strategies for active camouflage of motion
عنوان فارسی مقاله: استراتژی‌هایی برای استتار فعال جنبش.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما این موضوع را در نظر می‌گیریم که آیا یک حیوان و یا یک ایجنت (یک’ shadower’) قادر است تا بصورت فعال حرکات خود را مستتر کند در عین حال که حیوان و یا ایجنت دیگری را تعقیب می‌کند. نشان داده می‌شود که تحت یک شرایط خاص، تعقیب‌کننده چنانچه در یک مسیر به گونه‌ای حرکت کند که نور تولیدشده توسط یک شی ساکن از منظر شی تحت تعقیب  را تقلید کند، ‌می‌تواند حرکت خود را مخفی کند. برای تعیین مسیرهایی که shadower را قادر سازد تا حین تعقیب shadowee، یا حین حرکت به سمت یک هدف ساکن یا متحرک، بتواند حرکت خود را مستتر کند، الگوریتم‌هایی توسعه یافته و تست‌ شدند. استراتژی‌های ارائه‌شده بدون توجه به اینکه shadower در یک پس‌زمینه ساختاریافته و یا همگن در نظر گرفته شود، کار می‌کنند. بررسی موضوع استتار فعال جنبشی در مفاهیمی چون رفتار "تعقیب‌کنندگی" در زنبورها ، دستگیری طعمه توسط شکارچیان و مانورهای نظامی قابل توجه و مورد علاقه است. 
مقدمه:
وقتی یک حیوان و یا یک روبات حرکت می‌کند، تصاویر اشیاء پیرامون روی شبکیه چشم (یا روی سطح تصویربرداری دوربین روبات) حرکت می‌کنند، حتی اگر این اشیا از لحاظ فیزیکی بصورت ساکن باشند. با این حال، برخی حیوانات من جمله حشرات وقتی درحال حرکت باشند قادر به تشخیص اشیاء ساکن و متحرک هستند. معمولا، جریان نور تابیده شده از یک شی متحرک با نور حاصل از اشیاء ساکن متفاوت است. بطور واضح، سیستم‌های بصری بیشتر حیوانات قادر به تشخیص این تفاوت هستند، اما این موضوع جای سوال دارد: چگونه یک حیوان (یا ایجنت) می‌تواند بدون دور کردن خود با حرکت خویش، دیگری را تعقیب یا ‘shadow’ کند؟

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Techno-economic valuation and optimization of integrated photovoltaic/wind energy conversion system
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی فنی اقتصادی و بهینه سازی سیستم یکپارچه تبدیل انرژی فتوولتیک/بادی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تولید برق غیرمتمرکز توسط منابع انرژی تجدیدپذیر، امنیت بیشتر منبع را به مصرف کننده، ارایه داده و در عین حال، محیط را نیز پاکیزه نگه می دارند. اما سرشت اتفاقی بودن این منابع، نیازمند است که قوانین تعیین اندازه را برای آنها توسعه داده، و از این سیستم ها برای بهره برداری از آنها استفاده کنیم. این مقاله، یک مدل بهینه سازی سیستم هیبریدی PV/بادی را ارایه می دهد، که از تکنیک های بهینه سازی تکراری، در شرایطی همچون نقص احتمالی در منبع توان (DPSP)، توان نسبتا اضافی تولید شده (REPG)، هزینه جاری خالص کل (TNPC)، هزینه کل سالانه (TAC) و تحلیل فاصله بی سود و زیان(BEDA)  برای هزینه های سیستم و قابلیت اطمینان توان، استفاده می کند. فلوچارت این مدل تعیین اندازه بهینه سیستن هیبریدی، همچنین نشان داده شده است. با این مدل ترکیب شده، اندازه بهینه سیستم تبدیل انرژی هیبریدی PV/بادی را می توان با استفاده از بانک باطری، بطور فنی و اقتصادی، مطابق با نیازهای قابلیت اطمینان سیستم، تعیین کرد. بعلاوه، یک تحلیل حساسیت نیز به منظور درک مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد اقتصادی سیستم هیبریدی، انجام پذیرفته است. یک مطالعه موردی نیز برای تحلیل یک پروژه هیبریدی که برای تامین برق خانه های مسکونی کوچک واقع در منطقه مرکزی برای توسعه انرژی تجدیدپذیر (CDER) در الجزایر در Bouzaréah، طراحی شده است، صورت گرفته است.
کلیدواژه: سیستم انرژی تجدید پذیر، اندازه واحد، قابلیت اقتصادی، بهینه سازی
مقدمه:
تولید انرژی، در سال های پیش رو، چالشی مهم می باشد. در واقع، نیاز به انرژی کشورهای صنعتی، در حال افزایش می باشد، اگرچه، کشورهای در حال توسعه نیز برای کامل کردن توسعه خود، نیازمند انرژی بیشتری هستند. استفاده از این منابع، منتهی به انتشار گازهای گلخانه ای، و ازینرو افزایش آلودگی می شود. تخلیه سریع و نوسانات قیمت سوخت های فصیلی در سراسر دنیا، بشر را مجبور به یافتن منابع انرژی نو برای برآورده ساختن نیازهای امروز، کرده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Towards Quantifying the Impacts of Cyber Attacks in the Competitive Electricity Market Environment
عنوان فارسی مقاله: بسوی تعیین اثرات حملات سایبری در محیط رقابتی بازار برق.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما گام اول بسوی تعیین مقدار اثر حملات سایبری را بر روی شبکه  قدرت ارایه می دهیم. مروری بر مسایل کلیدی برای امنیت سایبری سیستم ها کرده، و چالش های اصلی را و نیز عوامل پیچیده کننده را نشان می دهیم. به منظور تعیین میزان اثر، کاربرد چهارچوب مفهومی چهارلایه که را که شامل لایه ی فیزیکی، مخابرات/کنترل، سطوح  بازار زیرساخت برق، و یک لایه سرمایه گذاری امنیت سایبری می شود، معرفی می کنیم. ما هر یک از لایه ها را مشخص کرده و رابطه ی میان آنها را مورد بحث قرار می دهیم. از رفاه امنیتی سیستم به عنوان استاندارد اصلی استفاده می کنیم تا بر روی تعیین مقدار اثری که حملات سایبری می تواند بر روی لایه ی بازار (یکی از 4 لایه در چهارجوب بکار رفته) بگذارد، تمرکز کنیم. از یک سیستم کوچک برای نشان دادن کاربرد چهارچوب ما در ارزیابی متغیرهای سرمایه گذاری بر روی امنیت سایبری، استفاده می کنیم.
کلیدواژه: صرفه جویی سیستم برق، امنیت سایبری، مدیریت ریسک، امنیت ملی
مقدمه:
شبکه ی قدرت اسکلتی است که جامعه ی مدرن ما در آن نگه داشته می شود. برق، به عنوان یک منبع انرژی بایسته شده است و قطع سرویس می تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی وحشتناکی را به بار آورد. برای نمونه، قطع برق در سال 2003 در ساحل شرقی آمریکا، بر 50 میلیون انسان تاثیر گذاشت و حدود 6 تا 13 ملیارد دلار هزینه در بر داشت. در نتیجه ی بازسازی صنعت به سمت محیط بازار با عوامل و منابع اضطراری جدید، استفاده ی بیشتر از شبکه های مخابراتی، سیستم های کنترلی کنترل نظارتی و اکتساب داده (CSADA)، مخابرات بی سیم، و اینترنت، پیچیدگی شبکه ی قدرت افزایش یافته است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Transmission and Generation Expansion Planning Considering Loadability Limit Using Game Theory & ANN
عنوان فارسی مقاله: برنامه توسعه  تولید و انتقال، با در نظر گرفتن حد بارگذاری با استفاده از نظریه ی گیم و شبکه عصبی مصنوعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله برنامه ی توسعه ی تولید و انتقال (TEF , GEP) با در نظرر گرفتن حد بارگذاری سیستم قدرت مطالعه شده است. از روش شبکه های عصبی مصنوعی (ANN) برای ارزیابی حد بارگذاری سیستم قدرت به دلیل ویژگی های حساسیتش استفاده شده است. بازسازی سیستم قدرت و جداسازی سازمان های تصمیم گیرنده ی توسعه ی تولید و انتقال، هماهنگی میان شرکت های تولید و انتقال را حیاتی تر ساخته است. از دیگر سو، پایداری ولتاژ، یکی از مشخصه های سطح امنیتی سیستم قدرت می باشد. در این مقاله، نخست الگوی بار یک سیستم قدرت 6-شینه توسعه یافته، و سپس با استفاده از مشخصه های حساسیت ANN بهترین شین برای افزایش بار، تعیین می شود. آنگاه، ارتباط متقابل استراتژیکی میان شرکت انتقال (trasco) و شرکت تولید (GenCo) برای TEP و GEP در یک بازار برق رقابتی  با استفاده از تیوری گیم (GT) ارایه می شود. الگوریتم ارایه شده از سه مرحله ی بهینه سازی برای تعیین تعادل نش بطوری که سودمندترین روش برای هردو سوی گیم در یک گیم برنامه ریزی توسعه، یافتنی باشد تشکیل می شود.
کلیدواژه: برنامه توسعه  تولید ، برنامه توسعه  انتقال، نظریه گیم، حد بارگذاری و شبکه عصبی مصنوعی
مقدمه:
بازسازی و بازتنظیم سیستم قدرت، چالش های تازه ای را به برنامه ریزی سیستم قدرت اعمال می کند. در یک بازار توان انحصاری، تصمیم گیرنده تنها یک بنیادیست که می تواند در مورد برنامه ی توسعه ی تولید(GEP)  و برنامه ی توسعه ی انتقال (TEP)، تصمیم بگرید. بدلیل ایجاد شدن رقابت در بازار برق، بهتر است که تصمیم گیرنده های TEP و GEP جدا شوند؛ بطوری که شرکت انتقال (TrasCo) برای TEP و شرکت تولید (GenCo) برای GEP تصمیم گیری کند. در چنین محیطی، هماهنگی میان این دو نهاد حیاطی تر می شود؛ زیرا هر توسعه ی ظرفیت می تواند به دیگری اثر گذاشته و در نتیجه سود هر شرکت می تواند به طور وابسته، تحت تاثیر قرار گیرد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Unit commitment by dynamic programming for microgrid operational planning optimization and emission reduction
عنوان فارسی مقاله:  تعهد واحد توسط برنامه نویسی دینامیک برای بهینه سازی برنامه ریزی عملیاتی ریزشبکه و کاهش انتشار (گازهای گلخانه ای).
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، یک برنامه ریزی توان میکروشبکه برای 24 ساعت آینده را با استفاده از تکنیک تعهد واحد، توسط برنامه نویسی دینامیک، ارایه می دهد. سیستم تحت مطالعه، تشکیل شده از 12 ژنراتور فعال مبنی بر PV (پیل خورشیدی) مجهز به ذخیره سازی، و سه میکروتوربین گازی، می باشد. طبق پیش بینی انرژیِ موجود از ژنراتور خورشیدی، در دسترس بودنِ انرژی ذخیره شده، مشخصه های انتشار میکروتوربین و پیشبینی بار، یک سیستم مدیریت انرژی مرکزی، برنامه 24 ساعته آینده ی مراجع توان را برای سه میکروتوربین گازی و ژنراتورهای فعال، محاسبه می کند تا انتشار معادل CO2 توربین های گازی، کمینه شود. 
صطلاحات شاخص ــ شبکه هوشمند، انرژی تجدیدپذیر، بهینه سازی، کمینه کردن انتشار، مدیریت انرژی، تعهد واحد برنامه نویسی دینامیک.
مقدمه:
یکی از چالش های اصلی در دهه های اخیر، نیاز به کاهش انتشار گازهای آلاینده و نیز وابستگی به سوخت های فصیلی بوده است. این قضیه، منجر به نفوذ گسترده ژنراتورهای مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر.
 در سیستم قدرت، شده است. در گذشته، برق اساسا در نیروگاه های بزرگ تولید می شده است؛ ازینرو، سیستم های الکتریکی برای جریان انرژی یک-جهتی _از نیروگاه های بزرگ به مصرف کننده ها_ طراحی شده اند. در سال های اخیر، مقدار منابع انرژی توزیع شده (DER) متصل به سیستم های قدرت، افزایش یافته است. این دلیل تحقیقات گسترده در زمینه یکپارچه سازی و کنترل سیستم های الکتریکیِ تشکیل شده از مقدار زیادی DER (انرژی توزیع شده)، می باشد. اگرچه، در سال های آینده، حتی استفاده بیشتر از ژنراتورهای مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر (REBG)، پیشبینی می شود. اما توان حاصل از این ژنراتورها، وابسته به پیشبینی وضعیبت هوایی بوده و همیشه مطابق با منحنی بار نیست، که این موجب مشکلاتی برای اپراتورهای سیستم توزیع (DSO) می شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Voltage Unbalance Emission Assessment
عنوان فارسی مقاله:  ارزیابی انتشار عدم تعادل در ولتاژ.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف این مقاله این است که توجه را به سمت منشا اصلی عدم تعادل جلب کند؛ با توجه به بخشی از عدم تعادلی که توسط جریان های توالی منفی ایجاد شده و نیز بخشی که از امپدانس شبکه غیرایده آل، با امپدانس تزویج غیرقابل چشم پوشی میان سیستم توالی مثبت و منفی سرچشمه می گیرد. این بخش ذاتی سیستم، از خطوط جابجا نشده یا خطوط پارالل سه-فازی که در فواصل دراز در حال کار هستند، سرچشمه می گیرد. در 61000-3-13، این قضیه توسط یک ضریب لحاظ می شود، که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
مقدمه:
گذارش فنی IEC 61000-3-13 با عنوان ارزیابی محدودیت های انتشار برای اتصال تاسیسات نامتعادل به سیستم های قدرت فشار متوسط (MV)، فشار قوی (HV) و فوق فشار قوی (EHV) [1]، از سری گزارش های IEC 6100-3، رهنمودهایی در مورد اصولی که می توان از آنها به عنوان اساس تعیین ملزومات اتصال تاسیسات نامتعادل (یعنی تاسیسات سه-فازی که موجب نامتعادل شدن ولتاژ می شوند)، به سیستم های قدرت عمومی فشار متوسط، فشار قوی و فوق فشار قوی استفاده کرد، ارایه می دهد. توجه بر روی هماهنگی عدم تعادل ولتاژ نوع توالی-منفی، بین سطوح متفاوت ولتاژ می باشد، تا در نقطه ی ارزیابی به سطوح سازگاری دست یابیم.
از آنجایی که نوشتجات زیادی در مورد فلیکر و هارمونیک ولتاژ وجود دارند، عدم تعادل تنها نقشی حاشیه ای در زمینه کیفیت توان بازی می کند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, | 18:1 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Voltage Unbalance Emission Assessment in Radial Power Systems
عنوان فارسی مقاله: تشخیص انتشار عدم تعادل ولتاژ در سیستم های قدرت شعاعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تشخیص انتشار عدم تعادل ولتاژ (VU)، بخشی انتگرالی در فرآیند مدیریت عدم تعادل ولتاژ (VU) است که بارها نسبتی از ظرفیت جذب عدم تعادل سیستم قدرت را به خود اختصاص می دهند. گزارش کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک IEC/TR 61000-3-13:2008 بیان دارنده یک روش اختصاص انتشار عدم تعادل ولتاژی می باشد که نشان دهنده این حقیقت است که VU (عدم تعادل ولتاژ) می تواند در نقطه اتصال رایج(PCC)  مبنی بر عدم تعادل شبکه بالادست و عدم تعادل بار بوجود آید. اگرچه این در صورت تخصیص انتشار عدم تعادل می باشد، تکنیک های تشخیص انتشار پس از اتصال (منظور اتصال یک تاسیس خاص)، فقط در صورتی وجود دارد که بار تنها شرکت کننده عدم تعادل ولتاژ در نقطه ی PCC باشد. این روش تشخیص، نیازمند تفکیک سطح انتشار VU پس از اتصال، به بخش های اصلی اش می باشد. برای توسعه روش های مناسب بدین منظور، اطلاعات مورد نیاز مربوط به پیش و پس از اتصالات باید داده شوند تا اطمینان حاصل شود که این اطلاعات به سادگی پذیرفته می شوند. این مقاله مبانی نظری اصولی را که می توان از آن برای تشخیص سهم انتشار VU (عدم تعادل ولتاژ) ایجاد شده توسط منبع بالا دست، خطوط نامتقارن، و بار برای یک سیستم قدرت شعاعی استفاده کرد، ارایه می دهد. این روش، پیکربندی های مختلفی را برای بارها، شامل موتورهای القایی، ارایه می دهد. ارزیابی های بدست آمده با بکارگیری مبانی نظری بر سیستم مورد مطالعه، با استفاده از تجزیه تحلیل های پخش بار نامتعادل در MATLAB و با استفاده از نرم افزار DIgSILENT PowerFactory بدست آمده اند.
    اصطلاحات مربوطه: عدم تعادل جریان، عدم تقارن بار، کیفیت توان، عدم تقارن ذاتی شبکه، عدم تعادل ولتاژ (VU)، اختصاص انتشار VU، تشخیص انتشار VU.
مقدمه:
مدریت عدم تعادل ولتاژ سیستم های قدرت، نیازمند تکنیک هایی برای تخصیص و تشخیص سطوح انتشار VU به رویه ای متقارن، می باشد. در این روش، گزارش فنی IEC (IEC/TR 61000-3-13:2008 [1]) اصول راهنمایی را به اپراتورها و دارندگان سیستم ارایه می دهند تا بتوانند نیازمندی های اتصال نصب نامتعادل را برای سیستم های قدرت عمومی فشار-متوسط (MV)، فشار قوی (HV)، و فوق فشار قوی (EHV) تعیین کنند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Techno-economic valuation and optimization of integrated photovoltaic/wind energy conversion system
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی فنی اقتصادی و بهینه سازی سیستم یکپارچه تبدیل انرژی فتوولتیک/بادی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تولید برق غیرمتمرکز توسط منابع انرژی تجدیدپذیر، امنیت بیشتر منبع را به مصرف کننده، ارایه داده و در عین حال، محیط را نیز پاکیزه نگه می دارند. اما سرشت اتفاقی بودن این منابع، نیازمند است که قوانین تعیین اندازه را برای آنها توسعه داده، و از این سیستم ها برای بهره برداری از آنها استفاده کنیم. این مقاله، یک مدل بهینه سازی سیستم هیبریدی PV/بادی را ارایه می دهد، که از تکنیک های بهینه سازی تکراری، در شرایطی همچون نقص احتمالی در منبع توان (DPSP)، توان نسبتا اضافی تولید شده (REPG)، هزینه جاری خالص کل (TNPC)، هزینه کل سالانه (TAC) و تحلیل فاصله بی سود و زیان(BEDA)  برای هزینه های سیستم و قابلیت اطمینان توان، استفاده می کند. فلوچارت این مدل تعیین اندازه بهینه سیستن هیبریدی، همچنین نشان داده شده است. با این مدل ترکیب شده، اندازه بهینه سیستم تبدیل انرژی هیبریدی PV/بادی را می توان با استفاده از بانک باطری، بطور فنی و اقتصادی، مطابق با نیازهای قابلیت اطمینان سیستم، تعیین کرد. بعلاوه، یک تحلیل حساسیت نیز به منظور درک مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد اقتصادی سیستم هیبریدی، انجام پذیرفته است. یک مطالعه موردی نیز برای تحلیل یک پروژه هیبریدی که برای تامین برق خانه های مسکونی کوچک واقع در منطقه مرکزی برای توسعه انرژی تجدیدپذیر (CDER) در الجزایر در Bouzaréah، طراحی شده است، صورت گرفته است.
کلیدواژه: سیستم انرژی تجدید پذیر، اندازه واحد، قابلیت اقتصادی، بهینه سازی
مقدمه:
تولید انرژی، در سال های پیش رو، چالشی مهم می باشد. در واقع، نیاز به انرژی کشورهای صنعتی، در حال افزایش می باشد، اگرچه، کشورهای در حال توسعه نیز برای کامل کردن توسعه خود، نیازمند انرژی بیشتری هستند. استفاده از این منابع، منتهی به انتشار گازهای گلخانه ای، و ازینرو افزایش آلودگی می شود. تخلیه سریع و نوسانات قیمت سوخت های فصیلی در سراسر دنیا، بشر را مجبور به یافتن منابع انرژی نو برای برآورده ساختن نیازهای امروز، کرده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:, | 12:25 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: The integrated framework for analysis of electricity supply chain using an integrated SWOT-fuzzy TOPSIS methodology combined with AHP: The case of Turkey
عنوان فارسی مقاله: چارچوب یکپارچه برای آنالیز زنجیره ی تامین کننده برق با استفاده از روش تاپسیس فازی اسوات ترکیب شده با برنامه ريزي سلسله مراتبي: در مورد کشور ترکیه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک چارچوب یکپارچه‌ را با استفاده از یک روش SWOT-fuzzy TOPSIS که با فرایند تحلیلی سلسله مراتبی (AHP) ترکیب شده است،جهت آنالیز یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق ارائه می‌دهد. مقاله به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول، چارچوب یکپارچه‌ متشکل از یک چارچوب کمی و یک چارچوب کیفی ارائه شده است، در چارچوب کیفی، ساختار کلی و اصطلاحاً چارچوب‌های طراحی پیشرفته برای یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق توسعه داده شده‌اند. چنین عملی بر پایه مروری بر متون مرتبط با زنجیره‌ منابع صورت پذیرفته است(SCM ). پس از آن یک از چارچوب کمی "قدرت ضعف فرصت و تهدید "(SWOT )بر پایه یعناصری که چارچوب کیفی پیشنهاد می‌دهد جهت فرمول بندی نمودن استراتژی طراحی استفاده شده است. از آنجا که آنالیز کیفی SWOT می‌تواند برای فرمول‌بندی کردن یک طرح عملی، غیر کافی باشد، لذا روش یکپارچه‌ی SWOT-Fuzzy-TopSIS‌ که با روشAHP ترکیب شده است، پیشنهاد گردیده است. هدف چنین روش پیشنهاد شده ای اولویت ‌بندی فاکتورهای تعریف شده‌ی SWOT  و فرمول‌بندی نمودن استراتژی طرح با استفاده از اولویت‌های بالاتر است.در بخش دوم مقاله نیز یک چارچوب یکپارچه مرتبط با منابع تامین کننده ی برق در ترکیه نشان داده شده است.
واژگان کلیدی: زنجیره‌ی منابع برق، برنامه‌ریزی پیشرفته، AHP, Fuzzy TOPSIS, SWOT
مقدمه:
SCM یک روش مدیریت زنجیره‌ی قیمت از عرضه کننده‌ی کالای یک منبع به مشتری مشتری یک شرکت و یا کمپانی است و هدف آن رسیدن به یک قیمت کلی است. مجموعه متون بسیار متنوعی در زمینه‌ی SCM وجود دارد [1-5] . نگاه جامع به فرآیندهای پشت به پشت(end-to-end)هسته‌ی اصلی مفهوم SCM‌ است. چنین نگاهی بهینه‌سازی کلی را به جای بهینه سازی فرآیندهای زیر مجموعه، مدنظر قرار می‌دهد.
یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق یک زنجیره‌ی تولید مهم و قابل توجه است که فرآیندهایی را از یافتن منابع سوختی اصلی گرفته تا مصرف برقرا در برمی‌گیرد. از آنجا که الکتریسیته یک موجودیت به شدت فناپذیر است لذا نگاهی جامع به فرآیندهای طراحی صحیح زنجیره‌های منابع جهت جلوگیری از رخداد تلفات الکتریسیته بسیار ارزشمند خواهد بود. تحقیقات بسیار زیادی در مورد زنجیره‌های منابع الکتریسیته انجام پذیرفته است . 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: The integrated framework for analysis of electricity supply chain using an integrated SWOT-fuzzy TOPSIS methodology combined with AHP: The case of Turkey
عنوان فارسی مقاله: چارچوب یکپارچه برای آنالیز زنجیره ی تامین کننده برق با استفاده از روش تاپسیس فازی اسوات ترکیب شده با برنامه ريزي سلسله مراتبي: در مورد کشور ترکیه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک چارچوب یکپارچه‌ را با استفاده از یک روش SWOT-fuzzy TOPSIS که با فرایند تحلیلی سلسله مراتبی (AHP) ترکیب شده است،جهت آنالیز یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق ارائه می‌دهد. مقاله به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول، چارچوب یکپارچه‌ متشکل از یک چارچوب کمی و یک چارچوب کیفی ارائه شده است، در چارچوب کیفی، ساختار کلی و اصطلاحاً چارچوب‌های طراحی پیشرفته برای یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق توسعه داده شده‌اند. چنین عملی بر پایه مروری بر متون مرتبط با زنجیره‌ منابع صورت پذیرفته است(SCM ). پس از آن یک از چارچوب کمی "قدرت ضعف فرصت و تهدید "(SWOT )بر پایه یعناصری که چارچوب کیفی پیشنهاد می‌دهد جهت فرمول بندی نمودن استراتژی طراحی استفاده شده است. از آنجا که آنالیز کیفی SWOT می‌تواند برای فرمول‌بندی کردن یک طرح عملی، غیر کافی باشد، لذا روش یکپارچه‌ی SWOT-Fuzzy-TopSIS‌ که با روشAHP ترکیب شده است، پیشنهاد گردیده است. هدف چنین روش پیشنهاد شده ای اولویت ‌بندی فاکتورهای تعریف شده‌ی SWOT  و فرمول‌بندی نمودن استراتژی طرح با استفاده از اولویت‌های بالاتر است.در بخش دوم مقاله نیز یک چارچوب یکپارچه مرتبط با منابع تامین کننده ی برق در ترکیه نشان داده شده است.
واژگان کلیدی: زنجیره‌ی منابع برق، برنامه‌ریزی پیشرفته، AHP, Fuzzy TOPSIS, SWOT
مقدمه:
SCM یک روش مدیریت زنجیره‌ی قیمت از عرضه کننده‌ی کالای یک منبع به مشتری مشتری یک شرکت و یا کمپانی است و هدف آن رسیدن به یک قیمت کلی است. مجموعه متون بسیار متنوعی در زمینه‌ی SCM وجود دارد [1-5] . نگاه جامع به فرآیندهای پشت به پشت(end-to-end)هسته‌ی اصلی مفهوم SCM‌ است. چنین نگاهی بهینه‌سازی کلی را به جای بهینه سازی فرآیندهای زیر مجموعه، مدنظر قرار می‌دهد.
یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق یک زنجیره‌ی تولید مهم و قابل توجه است که فرآیندهایی را از یافتن منابع سوختی اصلی گرفته تا مصرف برقرا در برمی‌گیرد. از آنجا که الکتریسیته یک موجودیت به شدت فناپذیر است لذا نگاهی جامع به فرآیندهای طراحی صحیح زنجیره‌های منابع جهت جلوگیری از رخداد تلفات الکتریسیته بسیار ارزشمند خواهد بود. تحقیقات بسیار زیادی در مورد زنجیره‌های منابع الکتریسیته انجام پذیرفته است . 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:, | 12:24 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Towards Quantifying the Impacts of Cyber Attacks in the Competitive Electricity Market Environment
عنوان فارسی مقاله: بسوی تعیین اثرات حملات سایبری در محیط رقابتی بازار برق.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما گام اول بسوی تعیین مقدار اثر حملات سایبری را بر روی شبکه  قدرت ارایه می دهیم. مروری بر مسایل کلیدی برای امنیت سایبری سیستم ها کرده، و چالش های اصلی را و نیز عوامل پیچیده کننده را نشان می دهیم. به منظور تعیین میزان اثر، کاربرد چهارچوب مفهومی چهارلایه که را که شامل لایه ی فیزیکی، مخابرات/کنترل، سطوح  بازار زیرساخت برق، و یک لایه سرمایه گذاری امنیت سایبری می شود، معرفی می کنیم. ما هر یک از لایه ها را مشخص کرده و رابطه ی میان آنها را مورد بحث قرار می دهیم. از رفاه امنیتی سیستم به عنوان استاندارد اصلی استفاده می کنیم تا بر روی تعیین مقدار اثری که حملات سایبری می تواند بر روی لایه ی بازار (یکی از 4 لایه در چهارجوب بکار رفته) بگذارد، تمرکز کنیم. از یک سیستم کوچک برای نشان دادن کاربرد چهارچوب ما در ارزیابی متغیرهای سرمایه گذاری بر روی امنیت سایبری، استفاده می کنیم.
کلیدواژه: صرفه جویی سیستم برق، امنیت سایبری، مدیریت ریسک، امنیت ملی
مقدمه:
شبکه ی قدرت اسکلتی است که جامعه ی مدرن ما در آن نگه داشته می شود. برق، به عنوان یک منبع انرژی بایسته شده است و قطع سرویس می تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی وحشتناکی را به بار آورد. برای نمونه، قطع برق در سال 2003 در ساحل شرقی آمریکا، بر 50 میلیون انسان تاثیر گذاشت و حدود 6 تا 13 ملیارد دلار هزینه در بر داشت. در نتیجه ی بازسازی صنعت به سمت محیط بازار با عوامل و منابع اضطراری جدید، استفاده ی بیشتر از شبکه های مخابراتی، سیستم های کنترلی کنترل نظارتی و اکتساب داده (CSADA)، مخابرات بی سیم، و اینترنت، پیچیدگی شبکه ی قدرت افزایش یافته است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Towards Quantifying the Impacts of Cyber Attacks in the Competitive Electricity Market Environment
عنوان فارسی مقاله: بسوی تعیین اثرات حملات سایبری در محیط رقابتی بازار برق.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما گام اول بسوی تعیین مقدار اثر حملات سایبری را بر روی شبکه  قدرت ارایه می دهیم. مروری بر مسایل کلیدی برای امنیت سایبری سیستم ها کرده، و چالش های اصلی را و نیز عوامل پیچیده کننده را نشان می دهیم. به منظور تعیین میزان اثر، کاربرد چهارچوب مفهومی چهارلایه که را که شامل لایه ی فیزیکی، مخابرات/کنترل، سطوح  بازار زیرساخت برق، و یک لایه سرمایه گذاری امنیت سایبری می شود، معرفی می کنیم. ما هر یک از لایه ها را مشخص کرده و رابطه ی میان آنها را مورد بحث قرار می دهیم. از رفاه امنیتی سیستم به عنوان استاندارد اصلی استفاده می کنیم تا بر روی تعیین مقدار اثری که حملات سایبری می تواند بر روی لایه ی بازار (یکی از 4 لایه در چهارجوب بکار رفته) بگذارد، تمرکز کنیم. از یک سیستم کوچک برای نشان دادن کاربرد چهارچوب ما در ارزیابی متغیرهای سرمایه گذاری بر روی امنیت سایبری، استفاده می کنیم.
کلیدواژه: صرفه جویی سیستم برق، امنیت سایبری، مدیریت ریسک، امنیت ملی
مقدمه:
شبکه ی قدرت اسکلتی است که جامعه ی مدرن ما در آن نگه داشته می شود. برق، به عنوان یک منبع انرژی بایسته شده است و قطع سرویس می تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی وحشتناکی را به بار آورد. برای نمونه، قطع برق در سال 2003 در ساحل شرقی آمریکا، بر 50 میلیون انسان تاثیر گذاشت و حدود 6 تا 13 ملیارد دلار هزینه در بر داشت. در نتیجه ی بازسازی صنعت به سمت محیط بازار با عوامل و منابع اضطراری جدید، استفاده ی بیشتر از شبکه های مخابراتی، سیستم های کنترلی کنترل نظارتی و اکتساب داده (CSADA)، مخابرات بی سیم، و اینترنت، پیچیدگی شبکه ی قدرت افزایش یافته است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Transmission and Generation Expansion Planning Considering Loadability Limit Using Game Theory & ANN
عنوان فارسی مقاله: برنامه توسعه  تولید و انتقال، با در نظر گرفتن حد بارگذاری با استفاده از نظریه ی گیم و شبکه عصبی مصنوعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله برنامه ی توسعه ی تولید و انتقال (TEF , GEP) با در نظرر گرفتن حد بارگذاری سیستم قدرت مطالعه شده است. از روش شبکه های عصبی مصنوعی (ANN) برای ارزیابی حد بارگذاری سیستم قدرت به دلیل ویژگی های حساسیتش استفاده شده است. بازسازی سیستم قدرت و جداسازی سازمان های تصمیم گیرنده ی توسعه ی تولید و انتقال، هماهنگی میان شرکت های تولید و انتقال را حیاتی تر ساخته است. از دیگر سو، پایداری ولتاژ، یکی از مشخصه های سطح امنیتی سیستم قدرت می باشد. در این مقاله، نخست الگوی بار یک سیستم قدرت 6-شینه توسعه یافته، و سپس با استفاده از مشخصه های حساسیت ANN بهترین شین برای افزایش بار، تعیین می شود. آنگاه، ارتباط متقابل استراتژیکی میان شرکت انتقال (trasco) و شرکت تولید (GenCo) برای TEP و GEP در یک بازار برق رقابتی  با استفاده از تیوری گیم (GT) ارایه می شود. الگوریتم ارایه شده از سه مرحله ی بهینه سازی برای تعیین تعادل نش بطوری که سودمندترین روش برای هردو سوی گیم در یک گیم برنامه ریزی توسعه، یافتنی باشد تشکیل می شود.
کلیدواژه: برنامه توسعه  تولید ، برنامه توسعه  انتقال، نظریه گیم، حد بارگذاری و شبکه عصبی مصنوعی
مقدمه:
بازسازی و بازتنظیم سیستم قدرت، چالش های تازه ای را به برنامه ریزی سیستم قدرت اعمال می کند. در یک بازار توان انحصاری، تصمیم گیرنده تنها یک بنیادیست که می تواند در مورد برنامه ی توسعه ی تولید(GEP)  و برنامه ی توسعه ی انتقال (TEP)، تصمیم بگرید. بدلیل ایجاد شدن رقابت در بازار برق، بهتر است که تصمیم گیرنده های TEP و GEP جدا شوند؛ بطوری که شرکت انتقال (TrasCo) برای TEP و شرکت تولید (GenCo) برای GEP تصمیم گیری کند. در چنین محیطی، هماهنگی میان این دو نهاد حیاطی تر می شود؛ زیرا هر توسعه ی ظرفیت می تواند به دیگری اثر گذاشته و در نتیجه سود هر شرکت می تواند به طور وابسته، تحت تاثیر قرار گیرد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:فروشگاه 5040, | 10:3 | نويسنده : admin

پک کامل لاغری چای لاغری قرص لاغری و .....همه و همه در فروشگاه 50

                                                                    کافی ست از لینک زیر استفاده کنید

                                                                     http://www.5040.ir/text93


برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Sensorless Indirect Stator Field Orientation Speed Control for Single-Phase Induction Motor Drive
عنوان فارسی مقاله: کنترل سرعت بدون سنسور جهت دهی میدان استاتور غیر مستقیم برای درایو موتور القایی تکفاز.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نیاز صنعتی برای کنترل یک ماشین القایی، بدون استفاده از سنسور مکانیکی، در حال افزایش است، و این در نشریات جدید بخوبی بچشم می خورد. تمرکز، بر روی بهبود کنترل، بدون یک سنسور مکانیکی است. یک روش جدید برای پیاده سازی یک کنترل شار-استاتور-جهت-یافته ی غیر مستقیم (ISFOC) بدون سنسور، برای درایو یک موتور القایی تکفاز (SPIM)، در این مقاله ارایه شده است. روش ارایه شده تخمین سرعت روتور، تنها بر مبنای اندازه گیری های جریان های سیم پیچ های اصلی و کمکی استاتور، و نیز اندازه گیری جریان محور q مرجع، که توسط الگوریتم کنترلی تولید می شود، می باشد. خطای جریان محور q اندازه گیری شده از مقدار مرجع آن، کنترل کننده تناسبی-انتگرالی را تغذیه می کند، و خروجی آن فرکانس زاویه ای لغزش تخمین زده شده، می باشد. نتایج تجربی بدست آمده برای کنترل سرعت ISFOC (کنترل شار-استاتور-جهت-یافته غیر مستقیم) بدون سنسور یک درایو SPIM، با استفاده از یک سیستم dSPACE با برد کنترلر DS1104 مبنی بر پردازشگر سیگنال دیجیتال TMS320F240، ارایه و نیز تجزیه تحلیل شده است. شبیه سازی های دیجیتال و نتایج آزمایشی، به منظور نمایش بهبود در عملکرد الگوریتم بدون-سنسور ارایه شده، ارایه شده اند.
اصطلاحات شاخص ــ کنترل غیر مستقیم شار-استاتور-جهت-یافته، کنترل برداری بدون-سنسور، موتور القایی تکفاز، تخمین سرعت.
مقدمه:
از موتورهای القایی تکقاز (SPIM) بطور مرسوم در کاربردهای خانگی با سرعت-ثابت، و معمولا جاهایی که تنها منبع انرژی تکفاز در دسترس است _بدون هیچ استراتژی کنترلی_ استفاده می شود. این موتورها در کولرها، ماشین های شوینده، خشک کن ها، ماشین های صنعتی، پنکه ها، دمنده ها، جارو برقی ها، و بسیاری جاهای دیگر کاربرد دارند. کنترل سرعت-متغیر موتورهای الکتریکی، به دلایل ذخیره سازی انرژی، بصورت گسترده در کاربردهای صنعتی کاربرد دارد. کاهش هزینه و بازده ی بالای وسایل الکترونیک قدرتی و میکروالکترونیکی، انگیزشی قوی برای پیاده سازی درایوهای SPIM هم در کاربردهای خانگی و هم در کاربرد تجاری، هستند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: SIMULATION OF D-STATCOM AND DVR IN POWER SYSTEMS
عنوان فارسی مقاله: شبیه سازی دی استات کام و بازیاب دینامیکی ولتاژ در سیستم های قدرت.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یک مساله کیفیت توان، رویدادی است که بصورت یک ولتاژ، جریان یا فرکانس غیر استاندارد آشکار می شود و منجر به یک خطا یا عملکرد نادرست تجهیزات کاربران پایانی می شود. شبکه های توزیع صنایع همگانی، بارهای صنعتی حساس و عملیات مهم تجاری، از انواع متفاوت خاموشی ها و قطع شدگی سرویس که می تواند هزینه های مالی چشمگیری را به بار آورد رنج می برند. با ساخت دوباره سیستم های قدرت و با هدایت روند به سوی تولید توزیع شده و پخش شده، مسایل کیفیت توان در حال گرفتن شکلی جدید می باشد. در کشورهای در حال توسعه مانند هند که در آن تغییرات فرکانس توان و عوامل مشکل-ساز بسیار دیگر کیفیت توان به تنهایی سوالی جدی هستند و برداشتن گامی مثبت در این راستا، بسیار مهم می باشد. این مقاله، بر آن است تا مسایل برجسته در این زمینه را مشخص کرده، و ازینرو اقداماتی که می توانند موجب بهبود کیفیت توان شوند نیز، توصیه خواهند شد.
این مقاله، تکنیک های تصحیح فلش، برآمدگی و قطعی ولتاژ منبع را در یک سیستم توزیع شده، تشریح می کند. هم اکنون، گستره پهناوری از کنترل کننده های بسیار انعطاف پذیری که بر روی عناصر الکترونیک قدرت موجود جدید سرمایه گذاری می کنند، در حال توسعه برای کاربردهای توان سفارشی، می باشند. از آن میان، جبران ساز استاتیک و بازیاب دینامیکی ولتاژ، پربازده ترین وسایل هستند، که هر دوی آنها مبتنی بر اصل VSC می باشند. یک DVR (بازیاب دینامیکی ولتاژ)، یک ولتاژ را بصورت سری به ولتاژ سیستم تزریق می کند و یک D-STATCOM یک جریان به سیستم تزریق می کند تا فلش، برآمدگی، و قطعی ولتاژ را تصحیح کنند. نتایج جامع نیز ارایه شده است تا عملکرد هر کدام از وسایل بعنوان یک راه حل توان سفارشی بالقوه، ارزیابی شود.
کلیدواژه ها: D-Statcom، DVR، افت ولتاژ، برآمدگی، قطعی، کیفیت توان، VSC.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Smart Dispatch of Generation Resources for Restructured Electric Power Systems
عنوان فارسی مقاله: ارسال هوشمند منابع نیرو برای سیستم های قدرت الکتریکی تجدید ساختار شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، دیدی از یک سیستم ارسال نیروی جدید برای سیستم های قدرت تجدیدِ ساختار شده، ارایه می دهد. با تبدیل تولید توزیع شده، پاسخ به تقاضای انرژی و منابع انرژی تجدیدپذیر به بخش مهمی از ظرفیت (قدرت) کل نصب شده ی سیستم، نیاز به یک ابزار بهتر برای ارسال سیستم برای مراکز کنترل سیستم می باشد تا افزایش عدم قطعیت های ناشی از منابع نو، جبران شود. یک چارچوب ارسال (SD) برای اینکه سازمان های محلی انتقال برق و اپراتورهای سیستم انتقال بتوانند شبکه های قدرت بزرگ را مدیریت کنند، ارایه شده است. بویژه، قابلیت سیستم ارسال (نیرو) جدید در ارایه دید جامع و آینده-نگرانه بهتر از شرایط سیستم و الگوهای تولید، در اینجا بطور دقیق مورد بحث قرار خواهد گرفت. این ویژگی ها، برای موفقیت عملکرد یک سیستم پربازده در آینده،  بحرانی فرض می شوند.
اصطلاحات شاخص ــ ارسال اقتصادی انرژی، امنیت سیستم، عملکرد سیستم، بازار برق، شبکه هوشمند، کنترل تولید
مقدمه:
صنعت برق تجدید ساختار شده، چالش ها و نگرانی های جدیدی را به عملکرد ایمن سیستم های قدرت تحت فشار، وارد کرده است. سیستم های انرژی چه در صنایع توصعه یافته و چه در اقتصاد در حال پیدایش، در معرض تغییرات بنیادین ناشی از تاکید بر ترکیب انرژی کم کربن و پاسخگویی به تقاضا، می باشند. این منجر به تغییر ژرف از ساختار متمرکز کنونی به سمت معرفی سهمگین تولید توزیع شده، تقاضای انرژی پاسخگویانه و قابل کنترل، و مدیریت فعال شبکه از طریق سیستم می شود. همچنین، تمایل تنظیم کننده ها و شرکت کنندگان در بازار به شفافیت و نقدینگی در بازار، بطور طبیعی منجر به زمینه های تجاری بزرگتر و نیز یک محرک جدید برای کاربران نهایی بمنظور استفاده هوشمند انرژی خود، می شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 9:51 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Soft switching bidirectional DC–DC converter for ultracapacitor–batteries interface
عنوان فارسی مقاله: كليد زني نرم جديد دو طرفه مبدل جریان مستقیم برای رابط خازن های فوق العاده- باتری.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در اين مقاله  يك كليد زني نرم جديد دو طرفه مبدل DC-DC كه مي تواند به عنوان مدار واسط بين خازن هاي فوق العاده و باتري و يا سلول هاي سوختني استفاده شود مورد استفاده قرار داده شده است. تمام  دستگاه هاي نيمه هادي در مبدل پيشنهادي كليد زني نرم هستند در حالي كه مدار كنترل PWM باقي مي ماند. با توجه به كليد زني نرم تبديل انرژي از طريق مبدل پيشنهاد شده داراي راندمان بالايي مي باشد.مبدل پيشنهاد شده به تجزيه و تحليل پرداخته شده ونتايج تجربي تجزيه و تحليل نظري تاييد شده اي دارد.
کلیدواژه: باتری، مبدل توان جریان مستقیم، خازن فوق العاده، سویچینگ نرم
مقدمه
سیستم های ذخیره سازی انرژی با هدف فراهم کردن قدرت بسیار بالا طرحی شده اند.اگر تنها باتری یا سلول های سوختی در ذخیره سازی انرژی استفاده شوند،ظرفیت آنها باید طوری طراحی شود تا پاسخ گوی بالاترین سطح قدرت نیز باشند.
با استفاده از "خازن فوق العاده"در کنار باتری یا سلول سوختی میتوانیم نیازبه قدرت بسیار بالا را از طریق این خازن فراهم کنیم و در نتیجه ميتوانيم حجم ذخیره سازی و هزینه دیگر سیستم های ذخیره سازی را کاهش دهیم. خازن های فوق العاده معمولاً از طریق باتری ها و سلول های سوختی باردار می شوند که نیاز به انرژی کمی برای کارکرد دارند.در بالاترین سطح انرژی وياانرژی ذخیره شده در خازن های فوق العاده میتواند فراهم کننده انرژی برای دیگر سیستم های ذخیره انرژی باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, | 9:50 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Space Charge Behavior in Multi-layer Oil-paper Insulation under Different DC Voltages and Temperatures
عنوان فارسی مقاله: رفتار بار فضایی در عایق کاغذ آغشته به روغن چند لایه، تحت ولتاژهای جریان مستقیم و دماهای مختلف.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 38
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کاغذ روغنی (کاغذ آغشته به روغن) به عنوان یک سیستم عایقی قابل اطمینان، در کابل ها و ترانس های قدرت بصورت گسترده بکار می روند. ویژگی های دی الکتریکی عایق سازی کاغذ روغنی، نقشی مهم در عملکرد مطمین تجهیزات قدرت دارد. اگرچه، شکل گیری و پویایی بار فضایی می تواند عملکرد ماده عایقی را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله، بار فضایی در سیستم عایقی کاغذ روغنی، با استفاده از روش الکتروآکوستیک پالس شده (PEA) مورد بررسی قرار گرفته است.  یک دسته اندازه گیری بهنگامی که سیستم در معرض ولتاژهای اعملی مختلف در دماهای گوناگون قرار داشت، انجام پذیرفته است. رفتار بار در سیستم ایزولاسیون (عایقی) تحلیل شده و اثر دما بر پویایی بار نیز مورد بحث قرار گرفته است. نتایج آزمایش نشان می دهند که تزریق بارهای همنام، تحت همه شرایط آزمایشی انجام می شود، ولتاژ dc اعمالی اساسا بر روی مقدار بار فضایی تاثیر گذاشته، درحالیکه دما اثر بیشتری بر توزیع و پویایی بار فضایی درون نمونه های کاغذ روغنی می گذارد.
اصطلاحات مربوطه: بار فضایی، کاغذ آغشته به روغن، ولتاژ DC، چند-لایه، الکتروآکوستیک پالس شده (PEA).
مقدمه:
عایق کاغذ آغشته به روغن، در ترانسفورماتورهای قدرت، کابل های قدرت و تجهیزات HVDC به مدت طولانی کاربرد داشته و دارد؛ و این بدلیل ارزان قیمت بودن و ویژگی های فیزیکی و الکتریکی مطلوب آن است. اما این عایق، تحت یک شرایط ترکیبی تنش عوامل گرمایی، الکتریکی، مکانیکی، و شیمایی بهنگام کار عادی، دچار مشکل می شود. این بر عمر تجهیزات قدرت بصورت چشمگیری تاثیر می گذارد. از سویی دیگر، بار فضایی در مواد دی الکتریک، نسبتی نزدیک با عملکرد الکتریکی مواد دارد. برای مثال، مواد با بار الکتریکی کم حرکت یا گیر افتاده در حجم زیاد، می توانند موجب بار فضایی شده که سبب بالا رفتن فشار الکتریکی نقطه ای می شود. این می تواند موجب تمرکز بیشتر بار الکتریکی شده و منتهی به شکست نابهنگام ماده عایقی شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Speed-Sensorless Vector Control of a Bearingless Induction Motor With Artificial Neural Network Inverse Speed Observer
عنوان فارسی مقاله: کنترل برداری بدون سنسورسرعت یک موتور القایی بدون یاتاقان با استفاده از ناظر سرعت معکوس شبکه عصبی مصنوعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
به منظور جلوگیری از اثر تشخیص سرعت بر پایین آمدن پایداری و دقت سیستم موتور القایی بدون یاتاقان، این مقاله تکنیکی تازه برای مشاهده سرعت با استفاده از روش معکوس شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، ارایه می دهد. زیرسیستم درونی تشکیل شده از جریان های سیم پیچی سرعت و گشتاور، مدل شده اند و سپس معکوس سازی آن با استفاده از ANN صورت گرفته است. سرعت موتور، بطور موفقیت بخشی با سری کردن زیرسیستم اصلی با معکوسش، مشاهده شده است. سرعت مشاهده شده به حلقه کنترل سرعت پیشخور (فیربک) شده، و ازینرو درایو برداری بدون سنسور سرعت محقق می شود. سودمندی این روش، با استفاده از نتایج آزمایشی نشان داده شده است.
اصطلاحات مرتبط معکوس شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، موتور القایی بدون یاتاقان (BIM)، بدون سنسور سرعت، کنترل برداری.
مقدمه:
در سال های اخیر، علایق زیدی بر موتورهای بدون یاتاقان جلب شده است. به سبب همانندی (شباهت) ساختارهای موتورهای الکتریکی و یاتاقان های مغناطیسی، یک موتور بدون یاتاقان، آمیزه ای از عملکرد یک موتور و یک یاتاقان با همان قاب استاتور می باشد. این موتورها می توانند بطور همزمان نیروی تعلیق شعاعی و گشتاور را طوری تولید کنند که هیچ اتصال مکانیکی بین روتور و استاتور وجود داشته باشد. از سویی دیگر، تعلیق مغناطیسی دارای این برتری های نشکستن، ساییده نشدن، نیاز نداشتن به روغن کاری، سرعت چرخشی بالا، و دقت بالا در مقایسه با اتصال مکانیکی می باشد. از دیگر سو، یک موتور بدون یاتاقان دارای فواید بی همتایی در کوچکی اندازه، وزن سبک، و هزینه ی کم در مقایسه با ساختارهای جفت تشکیل شده از یاتاقان های مغناطیسی و یک موتور می باشند. ازنرو، موتورهای بدون یاتاقان در حال محبوب تر شدن برای کاربردهای گسترده ای همچون ماشین آلات توربوی پرسرعت، ماشین ابزار دوک، پمپ های خلا، پمپ های خون، هراد کامپیوتر، چرخ طیار ذخیره ساز انرژی، و غیره می باشند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Strategies for active camouflage of motion
عنوان فارسی مقاله: استراتژی‌هایی برای استتار فعال جنبش.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما این موضوع را در نظر می‌گیریم که آیا یک حیوان و یا یک ایجنت (یک’ shadower’) قادر است تا بصورت فعال حرکات خود را مستتر کند در عین حال که حیوان و یا ایجنت دیگری را تعقیب می‌کند. نشان داده می‌شود که تحت یک شرایط خاص، تعقیب‌کننده چنانچه در یک مسیر به گونه‌ای حرکت کند که نور تولیدشده توسط یک شی ساکن از منظر شی تحت تعقیب  را تقلید کند، ‌می‌تواند حرکت خود را مخفی کند. برای تعیین مسیرهایی که shadower را قادر سازد تا حین تعقیب shadowee، یا حین حرکت به سمت یک هدف ساکن یا متحرک، بتواند حرکت خود را مستتر کند، الگوریتم‌هایی توسعه یافته و تست‌ شدند. استراتژی‌های ارائه‌شده بدون توجه به اینکه shadower در یک پس‌زمینه ساختاریافته و یا همگن در نظر گرفته شود، کار می‌کنند. بررسی موضوع استتار فعال جنبشی در مفاهیمی چون رفتار "تعقیب‌کنندگی" در زنبورها ، دستگیری طعمه توسط شکارچیان و مانورهای نظامی قابل توجه و مورد علاقه است. 
مقدمه:
وقتی یک حیوان و یا یک روبات حرکت می‌کند، تصاویر اشیاء پیرامون روی شبکیه چشم (یا روی سطح تصویربرداری دوربین روبات) حرکت می‌کنند، حتی اگر این اشیا از لحاظ فیزیکی بصورت ساکن باشند. با این حال، برخی حیوانات من جمله حشرات وقتی درحال حرکت باشند قادر به تشخیص اشیاء ساکن و متحرک هستند. معمولا، جریان نور تابیده شده از یک شی متحرک با نور حاصل از اشیاء ساکن متفاوت است. بطور واضح، سیستم‌های بصری بیشتر حیوانات قادر به تشخیص این تفاوت هستند، اما این موضوع جای سوال دارد: چگونه یک حیوان (یا ایجنت) می‌تواند بدون دور کردن خود با حرکت خویش، دیگری را تعقیب یا ‘shadow’ کند؟

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Techno-economic valuation and optimization of integrated photovoltaic/wind energy conversion system
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی فنی اقتصادی و بهینه سازی سیستم یکپارچه تبدیل انرژی فتوولتیک/بادی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تولید برق غیرمتمرکز توسط منابع انرژی تجدیدپذیر، امنیت بیشتر منبع را به مصرف کننده، ارایه داده و در عین حال، محیط را نیز پاکیزه نگه می دارند. اما سرشت اتفاقی بودن این منابع، نیازمند است که قوانین تعیین اندازه را برای آنها توسعه داده، و از این سیستم ها برای بهره برداری از آنها استفاده کنیم. این مقاله، یک مدل بهینه سازی سیستم هیبریدی PV/بادی را ارایه می دهد، که از تکنیک های بهینه سازی تکراری، در شرایطی همچون نقص احتمالی در منبع توان (DPSP)، توان نسبتا اضافی تولید شده (REPG)، هزینه جاری خالص کل (TNPC)، هزینه کل سالانه (TAC) و تحلیل فاصله بی سود و زیان(BEDA)  برای هزینه های سیستم و قابلیت اطمینان توان، استفاده می کند. فلوچارت این مدل تعیین اندازه بهینه سیستن هیبریدی، همچنین نشان داده شده است. با این مدل ترکیب شده، اندازه بهینه سیستم تبدیل انرژی هیبریدی PV/بادی را می توان با استفاده از بانک باطری، بطور فنی و اقتصادی، مطابق با نیازهای قابلیت اطمینان سیستم، تعیین کرد. بعلاوه، یک تحلیل حساسیت نیز به منظور درک مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد اقتصادی سیستم هیبریدی، انجام پذیرفته است. یک مطالعه موردی نیز برای تحلیل یک پروژه هیبریدی که برای تامین برق خانه های مسکونی کوچک واقع در منطقه مرکزی برای توسعه انرژی تجدیدپذیر (CDER) در الجزایر در Bouzaréah، طراحی شده است، صورت گرفته است.
کلیدواژه: سیستم انرژی تجدید پذیر، اندازه واحد، قابلیت اقتصادی، بهینه سازی
مقدمه:
تولید انرژی، در سال های پیش رو، چالشی مهم می باشد. در واقع، نیاز به انرژی کشورهای صنعتی، در حال افزایش می باشد، اگرچه، کشورهای در حال توسعه نیز برای کامل کردن توسعه خود، نیازمند انرژی بیشتری هستند. استفاده از این منابع، منتهی به انتشار گازهای گلخانه ای، و ازینرو افزایش آلودگی می شود. تخلیه سریع و نوسانات قیمت سوخت های فصیلی در سراسر دنیا، بشر را مجبور به یافتن منابع انرژی نو برای برآورده ساختن نیازهای امروز، کرده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: The integrated framework for analysis of electricity supply chain using an integrated SWOT-fuzzy TOPSIS methodology combined with AHP: The case of Turkey
عنوان فارسی مقاله: چارچوب یکپارچه برای آنالیز زنجیره ی تامین کننده برق با استفاده از روش تاپسیس فازی اسوات ترکیب شده با برنامه ريزي سلسله مراتبي: در مورد کشور ترکیه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک چارچوب یکپارچه‌ را با استفاده از یک روش SWOT-fuzzy TOPSIS که با فرایند تحلیلی سلسله مراتبی (AHP) ترکیب شده است،جهت آنالیز یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق ارائه می‌دهد. مقاله به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول، چارچوب یکپارچه‌ متشکل از یک چارچوب کمی و یک چارچوب کیفی ارائه شده است، در چارچوب کیفی، ساختار کلی و اصطلاحاً چارچوب‌های طراحی پیشرفته برای یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق توسعه داده شده‌اند. چنین عملی بر پایه مروری بر متون مرتبط با زنجیره‌ منابع صورت پذیرفته است(SCM ). پس از آن یک از چارچوب کمی "قدرت ضعف فرصت و تهدید "(SWOT )بر پایه یعناصری که چارچوب کیفی پیشنهاد می‌دهد جهت فرمول بندی نمودن استراتژی طراحی استفاده شده است. از آنجا که آنالیز کیفی SWOT می‌تواند برای فرمول‌بندی کردن یک طرح عملی، غیر کافی باشد، لذا روش یکپارچه‌ی SWOT-Fuzzy-TopSIS‌ که با روشAHP ترکیب شده است، پیشنهاد گردیده است. هدف چنین روش پیشنهاد شده ای اولویت ‌بندی فاکتورهای تعریف شده‌ی SWOT  و فرمول‌بندی نمودن استراتژی طرح با استفاده از اولویت‌های بالاتر است.در بخش دوم مقاله نیز یک چارچوب یکپارچه مرتبط با منابع تامین کننده ی برق در ترکیه نشان داده شده است.
واژگان کلیدی: زنجیره‌ی منابع برق، برنامه‌ریزی پیشرفته، AHP, Fuzzy TOPSIS, SWOT
مقدمه:
SCM یک روش مدیریت زنجیره‌ی قیمت از عرضه کننده‌ی کالای یک منبع به مشتری مشتری یک شرکت و یا کمپانی است و هدف آن رسیدن به یک قیمت کلی است. مجموعه متون بسیار متنوعی در زمینه‌ی SCM وجود دارد [1-5] . نگاه جامع به فرآیندهای پشت به پشت(end-to-end)هسته‌ی اصلی مفهوم SCM‌ است. چنین نگاهی بهینه‌سازی کلی را به جای بهینه سازی فرآیندهای زیر مجموعه، مدنظر قرار می‌دهد.
یک زنجیره‌ی تامین کننده ی برق یک زنجیره‌ی تولید مهم و قابل توجه است که فرآیندهایی را از یافتن منابع سوختی اصلی گرفته تا مصرف برقرا در برمی‌گیرد. از آنجا که الکتریسیته یک موجودیت به شدت فناپذیر است لذا نگاهی جامع به فرآیندهای طراحی صحیح زنجیره‌های منابع جهت جلوگیری از رخداد تلفات الکتریسیته بسیار ارزشمند خواهد بود. تحقیقات بسیار زیادی در مورد زنجیره‌های منابع الکتریسیته انجام پذیرفته است . 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها: