تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:, | 16:4 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: توليد برق از طريق جزر و مد
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 142
________________________________________________________
- چکیده:
رشد رو به تزايد مصرف منابع غيرقابل تجديد انرژي و افزايش آلودگي هاي ناشي از بهره برداري هاي بي رويه، توازن اين ذخائر پايان پذير را به مخاطره افكنده و در اين رابطه، بررسي راهكارهاي عملي استفاده از منابع جديد انرژي (انرژي‌هاي تجديدپذير ) در دستور كار محققان و دانشمندان قرار داده است.
حفظ سلامت محيط زيست و قابليت بازيافت طبيعي دو خصوصيت مهمي است كه در گزينش نهايي اين منابع مورد توجه بوده و در اين راستا، جذب انرژي مفيد از اقيانوس ها، درياها و رودخانه ها بعنوان يكي از پاكيزه ترين منابع بكر به جهان معرفي گرديده است.
بحران انرژي در دهه 1970 ميلادي، فكر دانشمندان را به سوي منابع انرژي مستقل از سوخت فسيلي كشانده كه از آن جمله استفاده از انرژي پايان ناپذير نهفته در درياها مي باشد.
در اين پايان نامه به چگونگي توليد برق از جزر و مد درياها بعنوان يكي از انرژيهاي پايان ناپذير نهفته در دريا اشاره شده است.
در فصل اول سعي شده تا ابتدا مختصري درباره انرژيهاي قابل حصول از درياها گفته شود تا خواننده اين پايان نامه يك ديد كلي درباره انرژيهاي دريايي پيدا نمايد. در فصل دوم در مورد جزر و مد و چگونگي به وجود آمدن جزر و مد و پارامترهاي موثر در جزر و مد مطالبي ارائه گرديده است. در فصل سوم به شرايط لازم مكاني، براي ايجاد نيروگاههاي جزر و مدي و نكات اساسي طراحي نيروگاههاي جزر و مدي اشاره شده است. در فصل چهارم به روشهاي مختلف توليد برق از طريق نيروي جزر و مدي، همچنين به عنوان نمونه دو نيروگاه جزر و مدي لارنس فرانسه و آناپوليس كانادا كه در حال حاضر از آنها براي توليد برق استفاده مي شود اشاره شده است. و در نهايت به بررسي سواحل ايران براي استفاه از انرژي جزر و مدي براي توليد برق پرداخته شده است. در فصل پنجم هم ترجمه مقاله اي آمده است كه به كوشش حقير انجام شده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:, | 23:28 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Renewable energy
عنوان فارسی مقاله: انرژي تجديد پذير
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 32
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نيروي جزر و مد
نيروي جزر و مد دوبار در روز بكار گرفته مي شود از تغييرات در سطح آب دريا كه علت اصلي و عمده آن نيروي جاذبه از طرف ماه و به مقدار خيلي كمتر نيروي جاذبه از طرف خورشيد برروي اقيانوسهاي جهان است.
چرخش زمين نيز يكي از عامل هاي توليد جزر و مد مي باشد. نيروي جزر و مد يك تفكر جديد نيست بلكه از قرن يازدهم در انگليس و فرانسه براي آسياب كردن گندمها مورد استفاده قرار گرفته است.
فيزيك جزر و مد
درك اين قاعده كه جريانات جزر و مدي چگونه بالا مي آيد، براي توضيح دادن نيروي جزر و مدي يك ضرورت است.
درحاليكه درك كامل اين فعل و انفعالات كاملاً پيچيده است در ابتدا براي جزر و مد مي توانيم يك شرط كلي بوسيله تحقيق كردن نيروي جاذبه ماه و خورشيد برروي اقيانوسها و همچنين تأثير نيروي گريز از مركز بيان كنيم.
اثرات جاذبه و نيروي گريز از مركز
اثر متقابل ماه و زمين باعث به وجودآمدن برآمدگي اقيانوسها به سوي ماه مي شود. در حاليكه در طرف مقابل اثر نيروي جاذبه خورشيد هم نيز باعث بوجود آمدن برآمدگي اقيانوسها به سوي خورشيد مي شود. برآمدگي هاي حاصل از نيروي جاذبه ماه برروي سطح اقيانوسها را جزر و مد ماهي گويند. و برآمدگي هاي حاصل از نيروي جاذبه خورشيد را كه مقدار آن خيلي كمتر است را جزر و مد خورشيدي مي گويند.
خورشيد و ماه داراي موقعيت يكساني در بين اجسام آسماني نمي باشند، اما تغيير موقعيت آنها نسبت به يكديگر برروي دامنه جزر و مد (اختلاف بين كمترين جريانات جزر و مدي و بيشترين جريانات جزر و مدي) تأثير مي گذارد. براي مثال، زمانيكه ماه و خورشيد در يك سطح يكسان با زمين مي باشند. دامنه جزر و مد منطبق با دامنه جزر و مد وابسته به خورشيد و جزر و مد وابسته به ماه مي باشد. در نتيجه دامنه جزر و مد بيشترين حالت ممكن مي شود. (جزر و مد حداكثر) متناوباً زمانيكه آنها نسبت به يكديگر در يك زاويه قائمه هستند. دامنه جزر و مد پائين آمده كه نتيجه آن جزر و مد حداقل مي باشد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:45 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مطالعه و شبیه سازی آنتنهای تلفن همراه
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 66
________________________________________________________
- چکیده:
انتقال امواج الکترومغناطيسي مي تواند توسط نوعي از ساختارهاي هدايت کننده امواج (مانند يک خط انتقال يا يک موجبر) صورت گيرد و يا مي تواند از طريق آنتنهاي فرستنده و گيرنده بدون هيچ گونه ساختار هدايت کننده واسطه اي انجام پذيرد. عوامل مختلفي در انتخاب بين خطوط انتقال يا آنتنها دخالت دارند. بطور کلي خطوط انتقال در فرکانسهاي پايين و فواصل کوتاه عملي هستند. با افزايش فواصل و فرکانسها تلفات سيگنال و هزينه‌هاي کاربرد خطوط انتقال بيشتر ميشود و در نتيجه استفاده از آنتنها ارجحيت مي يابد(1).
در حدود سالهاي 1920 پس از آنکه لامپ تريود براي ايجاد سيگنالهاي امواج پيوسته تا يک مگاهرتز بکار رفت، ساخت آنتنهاي تشديدي (با طول موج تشديد) مانند دوقطبي نيم موج امکان يافت و در فرکانسهاي بالاتر امکان ساخت آنتنها با ابعاد و اندازه ي فيزيکي در حدود تشديد (يعني نيم طول موج) فراهم شد. قبل از جنگ دوم جهاني مولدهاي سيگنال مگني‌ترون و کلايسترون و مايکروويو (در حدود يک گيگاهرتز) همراه با موجبرهاي توخالي اختراع و توسعه يافتند. اين تحولات منجر به ابداع و ساخت آنتنهاي بوقي شد. در خلال جنگ دوم جهاني يک فعاليت وسيع طراحي و توسعه براي ساخت سيستم‌هاي رادار منجر به ابداع انوع مختلف آنتنهاي مدرن مانند آنتنهاي بشقابي (منعکس کننده) عدسي‌ها و آنتنهاي شکافي موجبري شد(1).
امروزه گستره وسيعي از انواع مختلف آنتنها در مخابرات سيار و سيستمهاي بيسيم در حال استفاده اند و کماکان رقابت در زمينه کوچک کردن ابعاد آنتنها و بهينه کردن مشخصات تشعشعي آنها ادامه دارد. در اين بخش به‌طور خلاصه به مرور اصول، تعاريف مشخصات تشعشعي آنتنها پرداخته شده است.
- جمع بندی 
در اين پژوهش سعي شده است آنتني طراحي شود که ضمن دارا بودن ابعاد کوچک تا حد ممکن مستقل از حضور اجسام در اطراف آنتن باشد. در فصل نخست اين گزارش کميت ها و تعاريف اوليه آنتن‌ها تا حد ممکن تعريف شد و سپس در فصل دوم نحوه عملکرد آنتن هاي تلفن همراه و انواع آنها و همچنين محل قرارگيري آنتن در تلفن همراه مورد بررسي قرار گرفت. در فصل سوم منحصرا آنتن هاي PIFA مورد بررسي و تحليل قرار گرفته‌اند و در پايان فصل روش تحليل آنتن PIFA در اين پژوهش توضيح داده شده است. در فصل چهارم نحوه طراحي آنتن دو باند مورد نظر اين پژوهش که از نوع PIFA است به صورت گام به گام توضيح داده شده است. سپس يکي از مشخصات تشعشعی آنتن (VSWR) در دو باندMHz 900 و  MHz1800   در دو حالت خاص براي گوشي تلفن همراه يکي در حالت عادي و يکي در حالتي که يک جعبه رسانا به ابعادmm 50×mm54×mm10 به جعبه گوشي اضافه شده است با يکديگر مقايسه گردیده است.  با توجه به نمودارها مي توان نتيجه گرفت که تقريبا حضور اجسام رسانا در اطراف آنتن بي تاثير است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:44 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: كنترل و هدايت از راه دور توسط SMS در سيستم موبايل
دسته: مهندسی برق - کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 85
________________________________________________________
- چکیده:
در سال 1957 نخستين ماهواره يعني اسپوتنيك توسط اتحاد جماهير شوروي سابق به فضا پرتاب شد. در همين دوران رقابت سختي از نظر تسليحاتي بين دو ابر قدرت آن زمان جريان داشت و دنيا در دوران جنگ سرد به سر مي برد. وزارت دفاع آمريكا در اكنش به اين اقدام رقيب نظامي خود، آژانس پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته يا آرپا (ARPA) را تاسيس كرد. يكي از پروژه هاي مهم اين آژانس تامين ارتباطات در زمان جنگ جهاني احتمالي تعريف شده بود. در همين سال ها در مراكز تحقيقاتي غير نظامي كه در امتداد دانشگاه ها بودند، تلاش براي اتصال كامپيوترها به كاربران سرويس مي دادند. در اثر اهميت يافتن اين موضوع آژانس آرپا (ARPA) منابع مالي پروژه اتصال دو كامپيوتر از راه دور به يكديگر را در دانشگاه MIT بر عهده گرفت. در اواخر سال 1960 اولين شبكه كامپيوتري بين چهار كامپيوتر كه دوتاي آنها در MIT ، يكي در دانشكده كاليفرنيا و ديگري در مركز تحقيقاتي استنفورد قرار داشتند، راه اندازي شد. اين شبكه آرپانت (ARPA net ) نامگذاري شد. در سال 1965 نخستين ارتباط راه دور بين دانشگاه MIT و يك مركز ديگر نيز بر قرار گرديد.
در سال 1970 شركت معتبر زيراكس، يك مركز تحقيقاتي در پالوآلتو تاسيس كرد. اين مركز در طول سالها مهمترين فناوري هاي مرتبط با كامپيوتر را معرفي كرده است و از اين نظر به يك مركز تحقيقاتي افسانه اي بدل گشته است. اين مركز تحقيقاتي كه پارك (PARC) نيز ناميده مي شود. به تحقيقات در زمينه شبكه هاي كامپيوتري پيوست، تا اين سال ها شبكه آرپانت به امور نظامي اختصاص داشت، اما در سال 1972 به عموم معرفي شد. در اين سال شبكه آرپانت مراكز كامپيوتري بسياري از دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي را به هم متصل كرده بود. در سال 1972 نخستين نامه الكترونيكي از طريق شبكه منتقل كرديد.
در اين سال ها حركتي غير انتفاعي به نام MERIT كه چندين دانشگاه بنيان گذار آن بودند، مشغول توسعه روش هاي اتصال كاربران ترمينال ها به كامپيوتر مركزي يا ميزبان بود. مهندسان پروژه MERIT در تلاش براي ايجاد ارتباط بين كامپيوترها، مجبور شدند تجهيزات لاز را خود طراحي كنند. آنان با طراحي تجهيزات واسطه براي ميني كامپيوتر OECPOP نخستين بستر اصلي يا Backbone شبكه هاي كامپيوتري را ساختند. تا سال‌ها نمونه هاي اصلاح شده اين كامپيوتر با نام PCP يا Primary Communications Processor نقش ميزبان را د رشبكه ها ايفا مي كرد. نخستين شبكه از اين نوع كه چندين ايالت را به هم متصل مي كرد Michnet نام داشت.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:43 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: سيستم هاي كنترل گسترده پست هاي فشار قوي
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 80
________________________________________________________
- چکیده:
به علت ساختار شبكه هاي توزيع، گستردگي و در معرض عوامل محيطي بودن آنها بسياري از خاموشيهاي اعمال شده به مشتركين ناشي از حوادث اين شبكه هامي باشد.
روش عيب يابي فعلي در شبكه هاي توزيع به علت عدم وجود تجهيزات حفاظتي و مانيتورينگ مناسب و نيز نبودن امكان كنترل از راه دور زمانبر بوده و بصورت سعي و خطا مي باشد.اين مسئله باعث برخي آسيبهاي احتمالي به تجهيزات شبكه و مشتركين نيز مي گردد.
افزايش اطلاعات از وقايع سيستم اتوماسيون شبكه هاي توزيع در سالهاي اخير مورد توجه قرار گرفته است كه با اجراي آن اطلاعاتي نظير عملكرد تجهيزات حفاظتي، وضعيت كليدها و مقادير ولتاژ و جريان در مركز قابل مشاهده بوده و امكان ارسال فرمان براي تجهيزات وجود دارد.
در اين پروژه سعي شده است معرفي جامعي از سيستمهاي اتوماسيون ومانيتورينگ پست ارائه گردد.
در فصل دوم از پروژه به شرح كلي سيستمهاي اتوماسيون پست(SAS) پرداخته شده است و همچنين انواع سيستمهاي پست همراه با مزاياي آنها نيز بيان شده است.
در فصل سوم، پيشرفته ترين سيستم اتوماسيون پست(SAS570) بطور كامل شرح داده شده است و به توزيع مواردي از قبيل خصوصيات، طراحي تجهيزات و وظايف اين سيستم پرداخته شده است.
اجزاي سيستم اتوماسيون پست بسيار زياد وگسترده است و صحبت در مورد تمامي آنها نياز به تاليف چندين كتاب دارد ولي بطور خلاصه چند جزء مهم سيستم اتوماسيون پست در فصل چهارم آورده شده است.
در فصل پنجم به شرح كاملي از سيستم مانيتورينگ پست(530 SMS) پرداخته شده است.
اميد است اين پروژه بتواند ديد جديدي نسبت به تكنولوژي پيشرفته اتوماسيون و مانيتورينگ به شما ارائه كند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:43 | نويسنده : admin
پروژه جهت دریافت مدرک کاردانی
عنوان کامل: ریموت کنترل جرثقیل چهار کاناله
دسته: مهندسی برق (کنترل)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 80
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در صنایع، یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش محصول، کاهش هزینه تولید و بالا بردن راندمان و بهره وری، بهبود و توسعه روش های جابجایی و انتقال مواد در کارگاه ها و کارخانه ها می باشد. در میان سیستمهای جابجایی و انتقال مواد، جرثقیل ها نقشی اساسی و استراتژیک را بازی می کنند.
انتخاب یک جرثقیل متناسب با شرایط کاری، علاوه بر اینکه باعث تسریع امور، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها می شود می تواند ایمنی در کارگاه را نیز تامین کند. از سوی دیگر، خرید جرثقیلی که کارایی آن بیش از نیاز کارگاه صنعتی باشد موجب اتلاف سرمایه خواهد بود. همین امر به روشنی بیان می دارد مشاوره، طراحی و ساخت جرثقیل متناسب با کار از چه اهمیتی برخوردار است.
هنگام طراحی جرثقیل، نکات زیر باید مدنظر قرار گیرند:
1-نوع جرثقیل و طرز عملکرد آن (جرثقیل سقفی، دروازه ای، بازویی و ...)
2- تعداد و دفعات بارگیری
3- حداکثر وزن جابجا شده
4- شرایط کاری و پیش بینی مدت زمان عمر جرثقیل
5- حالت های اعمال بار، ابعاد کالای قابل جابجایی
6- شرایط محیطی و شرایط ویژه (دهانه جرثقیل، ارتفاع بالابری، طول مسیر و ...)

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:42 | نويسنده : admin
پروژه جهت دریافت مدرک کارشناسی
عنوان کامل: CLEARANCE در خطوط هوایی و پست های فشارقوی
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 75
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
علت انتخاب موضوع پروژه خود به اين نام اين بوده است كه به علت زياد بود انواع كابلها در سطح شهرهاي مختلف و رعايت نشدن بعضي از استاندارد هاي فواصل در طول اين كابل ها و بروز حوادث مختلف( از قبيل پاره شدن خطوط و اختشاش در فازها به علت وجود ميدانهاي اضافي در يك فاز كه در فصل هاي بعد به آن خواهيم پرداخت  )  به علت رعايت نكردن اين استاندارد ها اينجانب را به آن داشت كه با تحقيق و جستجو در كتابها و سايتهاي مختلف تا بتوانم پروژه خود را به پايان برسانم که اين مطلب را به عنوان هدف اين پروژه انتخاب کرده ام.
چشم انداز کلي اين پروژه :
قابل ذکر است که در اين پروژه دو استاندارد کلي به کار برده شده ، اولين استاندارد مربوط به استاندارد بين المللي ايمني برق است با نام  NESC (National Electrical Safty Code) که به ايمني برق و همچنين به فواصل استاندارد الکتريکي در شهرها و روستا ها مي پردازد و استاندارد دومي بيشتر استاندارد بين المللي مهندسي با نام IEC (International Electrotechnical commission که استاندارد هاي مهندسي برق بوده و براي افزايش بازدهي در خط مهم مي باشد .  البته استاندارد IEEE هم يک استاندارد بين المللي بوده و مخفف Institute Of Electrical And Electronical Engineering , Inc  است که در برخي موارد در متن از آن استاندارد هم غافل نبوده ايم . 
فصل آخر اين کتاب به نرم افزار PLS_CADD و PLS_CADD/LITE اختصاص داده شده است که بيشتر به استاندارد هاي موجود در خط با انواع استاندارد هاي IEC , IEEE مي باشد .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:40 | نويسنده : admin
پروژه جهت دریافت مدرک کارشناسی
عنوان کامل: اتصال کوتاه ژنراتور آسنکرون
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 130
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در اوايل قرن بيستم به اين واقعيت پي برده شد كه ماشين القايي بعد از قطع ولتاژ خط ممكن است در حالت تحريك باقي بماند ولي براي ايجاد چنين تحريكي شرايط خاصي مورد نياز بود. محققان بعد از پژوهش و تحقيق در يافتند كه با اتصال خازنهايي به ترمينال موتور القايي در حال چرخش (توسط توان مكانيكي بيروني) شرط تحريك پايدار بوجود آمده و ولتاژ بطور پيوسته توليد مي شود. بنابراين يك سيستم توليد جديدي متولد شد كه در آن ولتاژ خروجي شديداً به مقدار خازن تحريك و سرعت روتور و بار بستگي دارد. اين نوع توليد تا سالهاي 1960-1970 به فراموشي سپرده شد و مطالب كمي در مورد آن نوشته شد.
 علت اين بي توجهي در اهميت عملي كم چنين توليدي مستتر بود. چرا كه ژنراتور القايي به تنهايي توانايي كنترل ولتاژ و فركانس توليدي را ندارد. از اين رو ژنراتورهاي سنكرون در واحدهاي توليدي بکار گرفته و هرساله مقدار زيادي سوخت صرف توليد برق ac مي شود. طبيعي است با استفاده روزافزون از آلترناتورهاي سنكرون، آنهااز نظر مقادير نامي، روشهاي خنك سازي، تكنولوژي ساخت و مدلسازي اين ژنراتورها دستخوش رشد و تحول شدند، اما ساختار اساسي آنها بدون تغيير ماند ولي بدليل نگراني از نرخ كاهش شديد منابع انرژي تجديدناپذير و به طبع آن صعود چشمگير قيمت نفت از يك طرف و ظهور و رشد قطعات نيمه هادي قدرت و پيشرفت كنترل صنعتي از طرف ديگر ژنراتور القايي بازگشت مجددي يافت. 
از اين رو علاقمندي زيادي براي استفاده از انرژي هاي تجديدپذير، مثل باد جهت جايگزيني سوخت و كاهش نرخ مصرف سوخت ايجاد شد و توجه به ژنراتور القايي به خاطر مزاياي زيادي كه دارد بيشتر شد.
در سالهاي اخير كاربرد ژنراتور القايي در توليد برق از توربینهای بادي و آبی کوچک مورد توجه زيادي قرار گرفته است. چرا كه سادگي نگهداري و كاهش منابع انرژي فسيلي و توانايي ژنراتور القايي براي تبديل توان مكانيكي از فاصله وسيعي از سرعت روتور موجب شده تا به فكر جايگزيني انرژي باد به جاي سوختهاي فسيلي بيافتند و انبوه تحقيقات در اين زمينه نشانگر توانايي آن در رفع مشكلات حاضر است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:40 | نويسنده : admin
بسته كامل آمادگی برای آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی
این بسته حاوی نمونه سوالات تالیفی سایت میهن همکار جهت آمادگی بیشتر در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی می باشد که توسط گروه نویسندگان میهن همکار تهیه و ثبت گردیده است.
- نام محصول: نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی
- موارد موجود در این بسته:
یک فایل 91 صفحه ای حاوی 300 سوال پر تکرار آزمون های آیین نامه شهری شامل فصلهای زیر:
- آمادگی
- تصادف
- حق تقدم
- آگاهی از خطرات
- برخورد و واکنش
- مقررات راه و آزادراه
- هدایت و کنترل وسیله نقلیه
- رانندگان و عابرین آسیب پذیر
- راه و علائم راهنمایی و رانندگی
- نحوه ی بار و بارگیری وسیله نقلیه
با خرید این محصول علاوه بر بسته ذکر شده فایل آیین نامه راهنمایی و رانندگی شامل مجموعهٔ قوانین و مقررات رانندگی را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.
+ تمامی موارد ذکر شده، به صورت یکجا در این بسته موجود می باشند.
بسته ی عرضه شده در "میهن همکار" با صرف وقت و هزینه توسط گروه نویسندگان متخصص و حاذق "میهن همکار" تهیه و ثبت شده است. 
مزیت های ویژه ی این بسته:
١- حاوی سوالات استاندارد و ثبت شده
٢- حاوی سوالات غیر تکراری در سایت های مشابه
٣- حاوی سوالات جدید
۴- حاوی سوالات پرتکرار
۵- کنترل چندین باره و دقت در حداقل کردن خطای انسانی در طراحی سوالات
۶- تمامی سوالات دارای تیک پاسخ صحیح در کنار گزینه ی صحیح می باشند
اکنون جهت حصول اطمینان و سنجیدن آنچه که به عنوان مزیت این بسته خدمت شما عرض کردیم میتوانید بخش کوچکی از محصول را به صورت رایگان دانلود کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید مجموعه کامل نمونه سوالات ذکر شده نمایید.
کیفیت کار ما، اعتبار ماست! مجموعه ی کامل نمونه سوالات همراه با پاسخنامه ی آنها آماده ی خرید می باشد.
___
توجه: هرگونه انتشار این فایل، بدون اخطار قبلی منجر به پیگرد خواهد شد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:39 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پست هاي گازي GIS
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 136
________________________________________________________
- چکیده:
با توجه به افزايش مصرف, توليد انرژي الكتريكي بايستي در ارتباط كامل با نحوه توزيع و پخش انرژي آن باشد. در مراكز شهري چگالي انرژي موجب گشته تا با توجه به كمبود فضا و ايمني لازم در سيستم, بكار گيري پستهاي GIS   در مقايسه با انواع ديگر پستها در كشور ما مورد بررسي و توجه قرار گيرد كه اين اهميت چه از نظر فني و چه از نظر اقتصادي و با توجه به روند تكنولوژي در آينده مورد توجه ما مي باشد و همچنين انرژي مورد نياز انواع مختلف مصرف كننده ها در هر موقعيت و به هر ميزان, تنها از طريق شبكه هايي امكان پذير است كه كليه مراكز مصرف و توليدشان با يكديگر در ارتباط كامل و به هم پيوسته باشد. با احداث شبكه هاي سراسري كه ظرفيت مناسب و كافي دارند, مي توانيم يك تبادل انرژي بين مراكز مصرف كننده ها و توليد كنندگان داشته باشيم. كه جهت اين تبادل انرژي نياز به افزايش ولتاژ و سپس كاهش آن مي باشد كه در اين خصوص ايستگاههاي فشار قوي مناسب اين مشكل را بر طرف كرده و گام اساسي در جهت پيش برد اين مساله برداشته است. و با توجه به محدوديت هاي محيطي و نامناسب بودن وضعيت جوي و استراتژيكي منطقه اين امكان را به ما مي دهد كه با احداث و توسعه پست هاي فشارقوي از نوع بسته GIS اين تبادل انرژي را به نحو مطلوبي در مراكز مصرف و حوزه شهري داشته باشيم كه در اين ميان مسئله اقتصادي در اين مراكز از اهميت ويژه اي برخوردار بوده كه پستهاي سربسته GIS تا حدودي به اين مسائل جواب گو مي باشد.
اين پايان نامه شامل ده فصل, مي باشد كه در فصل اول به بررسي عايق هاي گازي SF6 كه در پستهاي سربسته گازي بيشترين كاربرد را دارد مي پردازيم. در فصل دوم به نقش و نوع پستهاي فشار قوي در شبكه هاي انتقال و پخش انرژي و همچنين سطح ولتاژهاي موجود در ايران بحث مي شود. در فصل سوم به نقش و اساس پستهاي GIS و همچنين تكنولوژي سيستمهاي GIS, مزايا و معايب پستهاي GIS در صنعت برق اشاره مي شود. سيستمهاي GIS داخلي (indoor) و بيروني (out door) و همچنين هزينه هاي مربوط به احداث آنها در فصل چهارم آورده شده است. بررسي جنبه هاي اقتصادي سيستمهاي GIS از نظر هزينه و فاكتورهاي موثر در آن و ارزيابي پروژه از لحاظ اقتصادي و نيز مقايسه سيستم هاي GIS با AIS  در فصل پنجم بحث شده است. در فصل ششم به عيب يابي و تعميرات تجهيزات پستهاي GIS پرداخته مي شود. نحوه نگهداري پستهاي GIS نيز در فصل نهم بحث شده است و فصل آخر به نتيجه گيري كلي و پيشنهادات اختصاص دارد. در ضمن نمونه اي از تجهيزات انواع پستهاي GIS در ضميمه هاي يك و دو آورده شده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:39 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تاثیر خازن گذاری درشبکه های توزیع
دسته: مهندسی برق - گرایش انتقال وتوزیع
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 95
________________________________________________________
- چکیده:
در شبکه ، توان غیر مؤثر که در غاصر غیر فعال تطیر مقاومتهای سلفی و خازنی توان غیر مؤثر ظاهر می شود و شبکه رفت و بر گشت می کند و کاری انجام نمی دهد . در شبکه های الکتریکی به هنگام بهره گیری از خاص سلفی و خازنی در ایجاد میدانهای مغناطیسی و الکتریکی توان غیر مؤثر در شبکه ها ظاهر می شود . این امر موجب می شود که مولد 4 نتوانند در جریان نامی ، توان مفید کامل به شبکه تحویل دهند.
یک مدارالقایی توان اکتیو جذب می کند و مدارهای مغناطیسی تحریک شده بوسیله جریان متناوب توان راکتیو با شبکه رد وبدل می کنند . بنابر این از این جهت که توان راکتیو برای تولید فشار مغناطیسی لازم است مورد توجه قرار میگیرد. از طرف دیگر در مدار های ظرفیتی جریان از ولتاژ جلو افتاده و تولید توان راکتیو می نمایند . در شبکه های قدرت برای تولید توان راکتیو مکرراً از خازن استفاده میشود.
سلف با تغییرات آنی جریان و ولتاژ مخالفت می کند . سلف انرژی الکتریکی را بصورت میدان مغناطیسی در خود ذخیره و به مدار باز بر می گرداند.
توان مصرفی در خازن و سلف صفر است به همین دلیل اگر توان راکتیو در شبکه سلفی بوده از خازن برای پایین آوردن توان راکتیو استفاده می کنند و بلعکس

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:38 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تجهیزات حفاظتی پست وشبکه های توزیع
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 105
________________________________________________________
- چکیده:
در پستهای توزیع و شبکه های توزیع  مهمترین نقش را سیستمهای حفاظتی به عهده دارند چون تجهیزات اصلی پست در معرض خطاهایی هستند که در کارکرد عادی اجزاء اختلال ایجاد می‌نماید، به همین منظور حفاظت، نقش اساسی را در پست ایفا نموده تا سیستم در شرایط عادی که بیشترین سرمایه‌گذاری در این حالت است بدون خطاهای الکتریکی یا پرسنل به کار خود ادامه دهد، به همین منظور رله‌های حفاظتی مختلفی وجود دارند که هر کدام براساس وظیفه‌ی تعیین شده که در شرایط خطا برای شبکه پیش‌بینی شده است عمل می‌نمایند، همچنین باید در نظر گرفت که در حفاظت اساسی یک شبکه نقش کلیدهای قدرت شامل سکیسونرها و دیژنکتور وریکلوزر و سکشنالایزر همچنین برقگیر و موجگیر نقشی انکارناپذیر است، ضمن اینکه یک شبکه سالم در مقابل برخورد صاعقه بایستی محفوظ بماند که سیستم شیلدینگ این حفاظت را به واسطه طراحی صحیح سیستم زمین به عمل می‌آورد که این طراحی مناسب نه تنها به دلیل حافظت از صاعقه که می‌توان گفت اساس حفاظت در یک شبکه می‌باشد، پس باید بررسی‌های دقیق جهت یک طراحی سیستم زمین مناسب و ایده‌آل صورت گیرد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تحليل و بررسی و محاسبه عوامل ايجاد كننده تلفات قدرت در شبكه های انتقال و فوق توزيع
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 91
+ همراه با یک فایل پاورپوینت 31 صفحه ای برای ارائه در کلاس
________________________________________________________
- چکیده:
همانطور كه مي دانيد امروزه بقاي صنعت و زندكي مدرن بدون استفاده از انرژي الكتريكي امكان پذير نيست . اين انرژي براي رسيدن به مصرف كننده از سه بخش توليد ، انتقال وتوزيع تشكيل شدهاست .
باتوجه به رشدروز افزون جمعيت و بالا رفتن فرهنگ استفاده از انرژي الكتريكي ، شبكه هاي برق رساني در چند دهه اخير رشد سريعي داشته اند كه اين رشد مستلزم رشد همزمان روشهاي مهندسي طراحي وتوسعه مي باشد ، متاسفانه در بخش توزيع به دليل طراحي هاي تلفات و افت انرژي زياد مي باشد كه سرچشمه اين مشكلات عدم وجود برنامه اي مدرن براي پيش  بيني نيازهاي آتي شبكه مي باشد .
چه بسا شبكه هايي كه بدون در نظر گرفتن پارامترهاي آينده نگري طراحي شده و با گذشت زمان و رشد بار ، كارآيي لازم را نداشته باشد و باعث ايجاد تلفات و اختلالاتي در شبكه شود براي نمونه طي برنامه اول و دوم توسعه در كشور شعار روستاهاي بي برق كشور مطرح گرديد كه علي رغم تبعات مثبت اقدام فوق در طي اين سالها كيلومترها شبكه توزيع ، بدون پيش بيني قبلي و حتي برآورد فني و اقتصادي احداث گرديد كه در دراز مدت باعث بروز مشكلاتي خواهد شد . سعي داريم در اين پروژه راهكارهاي مهندسي براي جلوگيري از اين قبيل مشكلات و بهينه كردن شبكه براي جلوگيري از اين قبيل مشكلات و بهينه كردن شبكه توزيع و فوق توزيع با استفاده ازپيش بيني هاي فني ارائه كنيم كه نتيجه آن كاهش تلفات و صرفه جوئي قابل توجهي خواهد بود .
در شبكه هاي برق رساني درصد قابل توجهي از توان و انرژي توليدي نيروگاه ها در مسير توليد تا مصرف به هدر مي روند ، كه مقدار اين تلفات به پارامترهاي متعددي از جمله بافت شبكه، نوع تجهيزات ، چگالي بار ، نوع مصرف و سهم هر يك در كل ، شكل منحني مصرف و شرايط آب و هوائي منطقه وابسته مي باشد . تنوع و تعدد عوامل موثر در مقدار تلفات سبب مي شود كه مقدار آن حتي در دو شبكه به ظاهر مشابه و با پيك مصرف يكسان ، متفاوت باشد ..
در تجزيه و تحليل تلفات ، دوعامل اصلي آن يعني تلفات توان و تلفات انرژي بايد مشتركاً مورد بررسي قرار گيرند چون مقدار تلفات توان در ساعات پيك هر شبكه به طور مستقيم در تعيين ظرفيت مفيد نيروگاهها موثر مي باشد ، كه اين مطلب نشانگر اهميت بيشتر تلفات توان در مقايسه با تلفات انرژي مي باشد . گر چه امكان محاسبه يا تخمين ماكزيمم تلفات توان بخشي از شبكه در ساعات پيك شبكه سراسري تا حدودي امكان پذير مي باشد . اما محاسبه و اندازه گيري آن براي كل مسير توليد تا مصرف كاري دشوار و در برخي موارد غير عملي است . يكي از دلايل مهم اين پيچيدگي ، وجود عوامل ناشناخته و غير قابل اندازه گيري در بين اجزاء تلفات مي باشد ، كه به همين دليل در گزارشات آماري تنها به تلفات انرژي شبكه ها اشاره مي گردد . از آنجا كه تلفات توان تابعي از تغييرات مصرف لذا مقدار آن در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت مي باشد و به همين دليل در برخي از ساعات روز مقدار آن زياد و در ساعات ديگر كم مي باشد . در يك دوره مشخص ، تلفات انرژي از مجموع تلفات لحظه اي توان به دست مي آيد . به همين دليل درصد تلفات انرژي مبين متوسط تلفات توان در دوره مورد مطالعه مي باشد ، يا به عبارت ديگر درصد تلفات در ساعات پيك به مراتب بيشتر از درصد متوسط تلفات انرژي مي باشد . به عنوان مثال متوسط ساليانه تلفات انرژي شبكه سراسري برق با احتساب مصارف داخلي نيروگاه ها چيزي در حدود 20 درصد مي باشد . اما بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد مقدار تلفات در ساعات پيك حدود سي درصد مي باشد [13 و 49 ] به عبارت ديگر در ساعات پيك حدود سي درصد از ظرفيت نيروگاه ها به شكل هاي مختلفي در اجزاء شبكه به هدر مي رود .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : شنبه 26 مهر 1393برچسب:, | 10:37 | نويسنده : admin
عنوان انگلیسی مقاله: Renewable energy
عنوان فارسی مقاله: انرژي تجديد پذير
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 32
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نيروي جزر و مد
نيروي جزر و مد دوبار در روز بكار گرفته مي شود از تغييرات در سطح آب دريا كه علت اصلي و عمده آن نيروي جاذبه از طرف ماه و به مقدار خيلي كمتر نيروي جاذبه از طرف خورشيد برروي اقيانوسهاي جهان است.
چرخش زمين نيز يكي از عامل هاي توليد جزر و مد مي باشد. نيروي جزر و مد يك تفكر جديد نيست بلكه از قرن يازدهم در انگليس و فرانسه براي آسياب كردن گندمها مورد استفاده قرار گرفته است.
فيزيك جزر و مد
درك اين قاعده كه جريانات جزر و مدي چگونه بالا مي آيد، براي توضيح دادن نيروي جزر و مدي يك ضرورت است.
درحاليكه درك كامل اين فعل و انفعالات كاملاً پيچيده است در ابتدا براي جزر و مد مي توانيم يك شرط كلي بوسيله تحقيق كردن نيروي جاذبه ماه و خورشيد برروي اقيانوسها و همچنين تأثير نيروي گريز از مركز بيان كنيم.
اثرات جاذبه و نيروي گريز از مركز
اثر متقابل ماه و زمين باعث به وجودآمدن برآمدگي اقيانوسها به سوي ماه مي شود. در حاليكه در طرف مقابل اثر نيروي جاذبه خورشيد هم نيز باعث بوجود آمدن برآمدگي اقيانوسها به سوي خورشيد مي شود. برآمدگي هاي حاصل از نيروي جاذبه ماه برروي سطح اقيانوسها را جزر و مد ماهي گويند. و برآمدگي هاي حاصل از نيروي جاذبه خورشيد را كه مقدار آن خيلي كمتر است را جزر و مد خورشيدي مي گويند.
خورشيد و ماه داراي موقعيت يكساني در بين اجسام آسماني نمي باشند، اما تغيير موقعيت آنها نسبت به يكديگر برروي دامنه جزر و مد (اختلاف بين كمترين جريانات جزر و مدي و بيشترين جريانات جزر و مدي) تأثير مي گذارد. براي مثال، زمانيكه ماه و خورشيد در يك سطح يكسان با زمين مي باشند. دامنه جزر و مد منطبق با دامنه جزر و مد وابسته به خورشيد و جزر و مد وابسته به ماه مي باشد. در نتيجه دامنه جزر و مد بيشترين حالت ممكن مي شود. (جزر و مد حداكثر) متناوباً زمانيكه آنها نسبت به يكديگر در يك زاويه قائمه هستند. دامنه جزر و مد پائين آمده كه نتيجه آن جزر و مد حداقل مي باشد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: شبیه سازی، تحلیل و پیاده سازی سیستم حمل و نقل معلق مفناطیسی
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 116
________________________________________________________
چکیده:
اساس سیستم معلق مغناطیسی نیروی عکس العمل متقابل دو میدان مغناطیسی است که براساس خاصیت جذبی یا دفعی تولید شده و باعث ايجاد تعليق مي‌شود و در سيستم‌هاي حمل و نقل، وسیله نقلیه را در یک فاصله هوایی معین از ریل معلق می‌سازد، در نتیجه وسیله نقلیه می‌تواند بسیار سریع‌تر از سیستم های حمل و نقل زمینی حرکت کند و يا در ياتاقانهاي مغناطيسي باعث عدم تماس بين دو سطح دوار شده و اصطكاك بين آنها حذف شده و عملكرد وسيله را بهتر مي‌كند. با پیشرفت و کاهش قیمت مواد ابر رسانا و آهنربای دائم استفاده از موتورهای خطی به همراه سیستم تعلیق، كه دارای سرعت زیادتر و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتر نسبت به موتورهای دوار هستند، به خصوص در سیستم حمل و نقل مورد توجه قرار گرفته است. در اين پايان نامه مطالعه بر روي روشی براي ايجاد نيروهاي معلق مغناطیسی با استفاده از آهنربای دائم، که سیستم تعلیق الکتروديناميکي استوانه‌ای ناميده مي‌شود انجام شده است. استفاده از سیستم تعلیق الکتروديناميکي مسير راهنما را نسبتاً ارزان خواهد ساخت چون مسير راهنما فقط از ورقه‌هاي آلومينيومي تشکيل شده و به برق‌رساني احتياج ندارد. در ابتدا مدل تحلیلی سیستم ارائه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد سپس به کمک مدل اجزائ محدود دوبعدي و با استفاده از نرم‌افزار ANSYS 11.0، سیستم مدل شده است. با استفاده از مدل دوبعدي پارامترهايي که عملکرد سیستم تعلیق الکتروديناميکي را تحت تاثير قرار مي‌دهند مورد بررسي قرار گرفته شده است. صحت مدل تحلیلی و اجزای محدود با مقايسه نتایج آنها با نيروهاي تولید شده با استفاده از سيستم آزمايشگاهي مورد تاييد قرار گرفته شده است. يک پوسته آلومینیومی دوار با قطر 5/0 متر برای نشان دادن حرکت خطي مسير راهنما استفاده شده در حاليکه یک آهنربای دائم مکعبی در بالاي مسير راهنما قرار دارد. نيروهاي بالابرنده و مقاوم رانش با استفاده از دو لودسل اندازه‌گيري شده است. در پایان نيروهاي محاسبه شده با نتايج آزمايشگاهي مقایسه شده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:, | 1:5 | نويسنده : admin
این بسته حاوی نمونه سوالات پیشنهادی میهن همکار جهت آمادگی بیشتر داوطلبان در آزمون های استخدامی بانک رفاه کارگران می باشد که توسط گروه نویسندگان میهن همکار تهیه و ثبت گردیده است.
- نام محصول: نمونه سوالات آزمون های استخدامی بانک رفاه کارگران
- مواد امتحانی موجود در این بسته:
300 نمونه سوال ریاضی و آمار (همراه با پاسخنامه)
300 نمونه سوال زبان انگلیسی (همراه با پاسخنامه)
300 فناوری اطلاعات و کامپیوتر (همراه با پاسخنامه)
200 نمونه سوال هوش و استعداد (همراه با پاسخنامه)
300 نمونه سوال زبان و ادبیات فارسی (همراه با پاسخنامه)
+ تمامی موارد ذکر شده، به صورت یکجا در این بسته موجود می باشند.
- آیا جهت خرید این محصول دو دل هستید! درباره ی این محصول بیشتر بدانید:
مزیت منحصر به فرد این فایل: اکثر سایت هایی که در زمینه ی فروش محصولات استخدامی مشغول به فعالیت هستند با کپی کردن یک سری نمونه سوالات مشابه و تکراری اقدام به عرضه می نمایند، در نتیجه اکثر سوالات موجود علاوه بر تکراری بودن، خاصیت اختصاصی و بروز بودن خود را از دست داده و به صورت کلی فاقد کیفیت های لازم هستند.
بسته ی عرضه شده در "میهن همکار" با صرف وقت و هزینه توسط گروه نویسندگان متخصص و حاذق "میهن همکار" تهیه و ثبت شده است. 
مزیت های ویژه ی این بسته:
1- حاوی سوالات استاندارد و ثبت شده
2- حاوی سوالات غیر تکراری در سایت های مشابه
3- حاوی سوالات جدید
4- حاوی سوالات پرتکرار
5- کنترل چندین باره و دقت در حداقل کردن خطای انسانی در طراحی سوالات
6- تمامی سوالات دارای تیک پاسخ صحیح در کنار گزینه ی صحیح می باشند
اکنون جهت حصول اطمینان و سنجیدن آنچه که به عنوان مزیت این بسته خدمت شما عرض کردیم میتوانید بخش کوچکی از محصول را به صورت رایگان دانلود کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید مجموعه کامل نمونه سوالات ذکر شده نمایید.
کیفیت کار ما، اعتبار ماست! مجموعه ی کامل نمونه سوالات همراه با پاسخنامه ی آنها آماده ی خرید می باشد.
___
توجه: هرگونه انتشار این فایل، بدون اخطار قبلی منجر به پیگرد خواهد شد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:, | 1:4 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: شرح دستگاه آنالایزر
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 114
________________________________________________________
چکیده:
امــروزه بهران مصرف برق شايد مسئله اي مشكل سـاز براي آينده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جويي در مصـرف برق شايد بتوان نيمي از اين مشكل را حل نمود ، اما با كمي تدبير مي توان كمك بزرگي به آينده و اقتصاد نمود .
ساخت دستگاه آنالايزر (VCA005) تنها گامي در بهينه سازي مصرف انرژي  مي باشد ، اين دستگاه با آناليز كامل از مصـرف انرژي نموداري بصورت ماكزيمم و مينيمم مصرف در اختيار كاربر قرار مي دهـد ، بنابراين كارير قادر خواهد بود ايرادات مصرف برق را شناسايي نموده و سعي در رفع اشكالات نمايد . بنابراين از اين طريق خواهيم توانست كمك شاياني در بهتر مصرف نمودن انرژي انجام دهيم .
با نصب اين دستگاه در كارنجات و رفع ايرادات احتمالي كه بوسيله آناليز برق شناسايي خواهد شد ميتوان گامي بزرگ در بهينه سازي مصرف برق و اقتصاد كشور برداشت . 
اميدوارم با راهنمايي و كمك اساتيد محترم و ساخت دستگاه فوق الذكر توانسته باشم كمكي هر چند كوچك به اقتصاد كشورم كرده باشم .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393برچسب:, | 11:25 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی پارامترهاي هندسي مهاربند زانويي
دسته: مهندسی عمران و سازه
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 130
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
سختي و شكل‌پذيري دو موضوع اساسي در طراحي ساختمانها در برابر زلزله‌اند. ايجاد سختي و مقاومت به منظور كنترل تغييرمكان جانبي و ايجاد شكل پذيري براي افزايش قابليت جذب انرژي و تحمل تغييرشكلهاي خميري اهميت دارند. در طراحي ساختمانهاي فولادي مقاوم در برابر زلزله، استفاده از سيستمهاي قابهاي مقاوم خمشي MRF ، قابهاي با مهاربند همگرا  CBF و قابهاي با مهاربند واگرا  EBF رايج است. 
قابهاي مقاوم خمشي MRF ، شامل ستونها و تيرهايي است كه توسط اتصالات خمشي به يكديگر متصل شده‌اند. سختي جانبي اين قابها به سختي خمشي ستونها، تيرها و اتصالات در صفحه خمش بستگي دارد. در طراحي اين قابها فلسفه تير ضعيف و ستون قوي حاكم است. اين امر ايجاب مي‌كند كه تيرها زودتر از ستونها تسليم شوند و با شكل پذيري مناسب خود، انرژي زلزله را جذب و مستهلك كنند و اتصالات دربارهاي حدي با شكل ‌پذيري غيرارتجاعي مناسب خود، قابليت تحمل تغيير شكلهاي خميري را بالا ببرند.قابها با مهاربند همگرا  CBF ، در برابر زلزله از نظر سختي، مقاومت و كنترل تغييرمكانهاي جانبي در محدوده خطي داراي رفتار بسيار مناسبي‌اند، ولي در محدوده غيرارتجاعي به علت سختي جانبي مهاربندها، قابليت جذب انرژي كمتري دارند و در نتيجه داراي شكل پذيري كمتري‌اند. قابهاي با مهاربند همگرا شكلهاي مختلفي دارند كه در آئين نامه 2800 ايران برخي از آنها معرفي شده است. در اين قابها برش وارده در ابتدا توسط اعضاي قطري جذب شده و سپس مستقيماً به نيروي فشاري و كششي تبديل شده و به سيستم قائم انتقال مي‌يابند (شكل 1-2  ) .در قابهاي با مهاربند واگرا  EBF ، عضو قطري بصورت برون محور به تير كف متصل مي‌گردد. در محل اتصال تير و ستون و مهاربند مقداري خروج از مركزيت ايجاد مي‌شود به نحوي كه تير رابط توانايي تحمل تغيير شكلهاي بزرگ را داشته باشد و همانند فيوز شكل پذير عمل كنند (شكل 1-3  ).

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393برچسب:, | 11:25 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی خصوصیات چینی و سرامیک
دسته: صنعت سرامیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 181
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در حال حاضر سرامیک بخش وسیعی از صنایع مختلف معاصر را در برمی گیرد. در عین اینکه این صنعت به قدمت اولین تمدن بشری است ولی اکنون محصولات سرامیکی یکی از مفیدترین پدیده هایی است که در پیشرفت علوم نقش مؤثری را بر عهده دارد.محصولات سرامیکی دارای تنوع بسیار است. بعضی از آنها همواره مورد استفاده عموم قرار می گیرند و بعضی دیگر در رابطه با مصارف خاصی است که متخصصین از آنها بهره برداری می کنند.ذیلاً تعدادی از محصولات مذکور ذکر می گردد:
الف- اشیاء هنری یا تزئینی مانند مجسمه- پلاک و غیره
ب- وسایل غذاخوری و لوازم آشپزخانه (Talbo ware)
ج- وسایل بهداشتی از قبیل دستشویی، وان حمام و غیره (Sanitary ware)
د- کف پوشها
هـ- کاشی ها
و- لوله های فاضل آب
ز- الماس های مصنوعی (Synthetic diamonds) مورد استفاده در لوازم صوتی
ح- قسمتی از مغزهای الکترونیکی (Memory Cells)
ط- بخشی از وسایل الکتریکی (مقره- پایه و ترمینال)
ی- شمع های ماشین (Spark Pluge)
ک- عایق ها و اجسام نسوز (Refractories)
ل- وسایل آزمایشگاهی مانند بوته ها، هاونگ های چینی و غیره
م- دندان های مصنوعی (Denture Ceramics)
ن- سنباده ها و ابزارهای برش (Abrasion resisting Ware) و غیره 
فقط قسمتی از این مجموعه وسیع را تشکیل می دهند.زمان ساخت سرامیک ها سالیان قبل و مقارن با رشد فکری انسان های اولیه و ایجاد نخستین تمدن های بشری بوده است.بشر نخستین پس از شناخت محیط اطراف خودو کشف آتش شروع به ساختن ابزار، لوازم و اشیاء مورد نیاز خود کرد: در هم آمیختن آب و خاک و سخت شدن خمیره آنها بر اثر تبخیر مراحلی هستند که طبیعت به انسان آموخت. قدیمی ترین کشف بشر اولیه که بر اساس کاوش ها و دانستنی های ابتدایی او استوار بوده. همانا استفاده از حرارت آتش جهت سختی و استحکام اشیاء و اجسام گلی می باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393برچسب:, | 11:23 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: اتصال زمین الکتریکی و حفاظت (ارتینگ)
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در تمام تأسیسات الکتریکی به خصوص تأسیسات فشار قوی، زمین کردن یکی از مهمترین و اساسی ترین اقداماتی است که برای رفاه و سلامتی واصولا ًًًادامه زند گی اشخاص که به نحوی با  این تجهیزات در تماس هستند  و حتی در خارج از پست در رفت و آمد می باشند  باید با دقت هر چه تمام تر وبا توجه به قواعد قوانینی که بدین منظور تدوین شده اند
انجام گیرد.
در تأسیسات برق دو نوع زمین کردن وجود دارد  که یکی را زمین کردن حفاظتی ودیگری را زمین کردن الکتریکی می نامیم.          
زمین از موادی تشکیل  شده که غالبا ً هادی الکتریسیته هستند  به خصوص در حا لتی که مرطوب باشند . بنابراین اگر شخصی که روی زمین قرار دارد با جسمی که نسبت به زمین دارای  پتانسیل است  تماس حاصل  نماید به علت برقرار شدن جریان  دچار برق  گرفتگی خواهد شد .
در این پروژه سعی شده انواع روشهای زمین کردن و محاسبات آنها بطور مختصر ارائه گردد. جهت هرگونه  اطلاع  بیشتر می توان  به استاندارد VDE , 141  مراجعه  نمود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393برچسب:, | 11:22 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی وساخت مدار محافظ وسايل برقی
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 76
________________________________________________________
چکیده:
اين پروژه مربوط به ساخت و بررسي مدار محافظ وسايل برقي مي باشد كه يك مدار كاملا الكترونيكي مي باشد و براي محافظت از وسايل برقي اعم از يخجال ، تلويزيون ، كامپيوتر و ... به كار مي رود.
اهميت اين دستگاه در اين است كه اگر اين دستگاه را سر راه برق شهر و وسيله برقي قرار ندهيم بر اثر نوسانات برق شهر ممكن است دستگاه آسيب ببيند .
اين مدار از آپ امپ ، آي سي رگولاتور ولتاژ ، ترانس ، ترانزيستور ، ديود ومقاومت هاي الكتريكي تشكيل شده است .
مراحل ساخت اين پروژه شامل تعيين كردن نقشه مدار مورد نظر ، پياده سازي روي كيت الكتريكي، نصب قطعات و نصب بر روي يك وسيله الكتريكي مي باشد .
مقدمه:
دستگاه محافظ وسايل برقي دستگاهي است كه علاوه بر ساده بودن از نظر مداري و اين كه فاقد مدارات ميكرو و نرم افزاري مي باشد ولي هم اكنون در ادارات و منازل جايگاه مهمي در مورد جلوگيري از سوختن و عدم آسيب ديدگي لوازم برقي بر عهده دارد . 
اين دستگاه وسايل برقي را از نوسانات برق شهر حفظ مي كند يعني اگر ولتاژ برق شهر به زير 180 ولت يا بالاي 240 ولت برسد ، اين دستگاه از طريق قطعات و در نهايت رله ، برق تغذيه وسيله برقي را قطع خواهد كرد و مانع از سوختن و يا آسيب ديدگي دستگاه مي شود . براي قطع و وصل شدن رله و در نهايت وسيله برقي ، يك حد مشخص ولتاژ در مدار مورد نياز است تا به رله اعمال شود . اين حدود ولتاژ توسط يك آپ امپ به شماره LM124 تعيين مي شود كه در ادامه به بررسي اين مطلب مي پردازيم .. همچنين در ابتداي مدار يك ترانس كاهنده قرار دارد كه برق 220 ولت شهر را به 12 ولت كاهش مي دهد و از اين ولتاژ در مدار استفاده مي شود و زماني كه 220 ولت اعمالي به مدار كاهش يا افزايش بيش از حد پيدا كرد ، مدار محافظ ، وسيله برقي را خاموش خواهد كرد .
اين مدار در چند نوع مختلف در بازار طراحي و ساخته شده است كه ما در اين جا به بررسي نوع خاصي از اين وسيله مي پردازيم .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:38 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: آنتن و شبکه های بیسیم 
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 97
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
از سال 1877م كه نخستين آنتن ساده توسط هرتز ساخته شد. نظريه طراحي آنتن ها به سرعت پيشرفت كرده است و اين پيشرفت ادامه دارد، با توجه به اينكه آنتن ها جزئي از يك سيستم مخابراتي الكترونيكي هستند، بايستي تكنولوژيست ها و مهندسين برق الكترونيك در اين زمينه دانش كافي داشته باشند. اميد است در اين مقال اندك كه در زير به اجمال عنوان فصول آن را خواهيم آورد، قدمي هر چند كوچك در اين راه برداشته باشيم .
اين پايان نامه از 5 فصل تشكيل شده است. فصل اول در قالب طرح تحقيق به بررسي تاريخچه و نيز اهميت مساله مورد تحقيق مي پردازد. قابل ذكر است كه اهداف ويژه تحقيق در اين مساله نيز با توجه به عنوان و روش انجام اين تحقيق به جاي فرضيه ها و سوال هاي تحقيق در طرح تحقيق گنجانده شده است.
در فصل دوم به مباني مبحث آنتن ها – انواع و پارامترهاي آن پرداخته شده است . آنتن مايكروويو بوقي و مخروطي و نيز آنتن هاي آرايه اي از جمله آنتن هاي مهم مورد بحث مي باشند . جهت دهندگي آنتن ، پهناي شعاع آنتن ، مقاومت پرتو افكني آنتن ، امپدانس ورودي آنتن ، سطح موثر و طول موثر آنتن پلاريزاسيون آنتن و ... نيز از جمله شاخص ترين پارامترهاي آنتن مي باشند كه در اين فصل درباره آنها سخن گفته شده است . 
در فصل سوم به بحث پيرامون شبكه هاي كامپيوتري مي پردازيم . مطالب مورد بحث در اين فصل شامل توضيح مختصري در مورد سخت افزار شبكه ، نرم افزار شبكه ، پشته ي پروتكلي 802.11 - به عنوان مهمترين شبكه ي محلي بي سيم - و نيز پشته ي پروتكلي 802.16 - مهمترين شبكه ي بي سيم باند گسترده- مي باشند .
در فصل چهارم آنتن هاي هوشمند و كاربرد و مزيت آنها در شبكه هاي بي سيم در بخش اول اين فصل و نيز آنتن هاي آرايه فازي به طور تخصصي تر در بخش دوم اين فصل مورد بحث قرار مي گيرند .
فصل پنجم نيز نتيجه گيري كلي و پيشنهاد به ديگر پژوهندگان علاقه مند به اين موضوع را شامل مي شود. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مدلسازی و شبیه سازی سوئیچ MPLS و بررسی مقایسه ای نرم افزارهای موجود
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 99
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با گسترش تعداد كاربران اينترنت و نياز به پهناي باند بيشتر از سوي آنها، تقاضا براي استفاده از سرويسهاي اينترنت با سرعت رو به افزايش است و تهيه كننده هاي سرويس اينترنت براي برآورده سازي اين تقاضا ها احتياج به سوئيچ هاي با ظرفيت بيشتر دارند ]1[.
در اين ميان تلاشهاي زيادي نيز براي دستيابي به كيفيت سرويس بهتر در حال انجام مي‌باشد. فنآوریATM  نيز كه به اميد حل اين مشكل عرضه شد، بعلت گسترش و محبوبيتIP  نتوانست جاي آن را بگيرد و هم اكنون مساله مجتمع سازي IP و ATM نيز به يكي از موضوعات مطرح در زمينه شبكه تبديل شده است.
در اين فصل به معرفي مسائل و مشكلات مربوط به كيفيت سرويس و مجتمع سازي IP و ATM مي پردازيم و راه حلهاي ارائه شده از جمله MPLS   رابررسي خواهيم نمود.
1-2- كيفيت سرويس در اينترنت سرويسي كه شبكه جهاني اينترنت به كاربران خود ارائه داده است، سرويس بهترين تلاش4 بوده است. يكي از معايب اصلي اين سرويس اين است كه با وجود اينكه مسيرياب‌هاي شبكه به خوبي قادر به دريافت و پردازش بسته هاي ورودي مي باشند ولي هيچگونه تضميني در مورد سالم رسيدن بسته ها به مقصد وجود ندارد. با توجه به رشد روز افزون استفاده از اينترنت و به خصوص با توجه به اشتياق زياد به اينترنت به عنوان ابزاري براي گسترش تجارت جهاني، تلاش هاي زيادي جهت حفظ كيفيت سرويس (QoS)  در اينترنت در حال انجام مي باشد. در اين راستا در حال حاضر كلاس هاي سرويس متنوعي مورد بحث و توسعه مي باشند. يكي از كلاس هاي سرويس فوق ، به شركت ها و مراكز ارائه سرويس هاي web كه نياز به ارائه سرويس هاي سريع و مطمئن به كاربران خود دارند، اختصاص دارد.يكي ديگر از كلاس هاي سرويس جديد در اينترنت ، به سرويس هايي كه نياز به تاخير و تغييرات تاخير كمي دارند، اختصاص دارد. سرويس هايي نظير تلفن اينترنتي  و كنفرانس‌هاي تصويري اينترنتي نمونه اي از سرويس هاي اين كلاس سرويس مي باشند.براي نيل به سرويس هاي جديد فوق، عده اي براين عقيده هستند كه در آينده اي نزديك تكنولوژي فيبر نوري و  WDM  آنقدر رشد خواهد كرد كه اينترنت به طور كامل بر مبناي آن پياده سازي خواهد شد و عملا مشكل پهناي باند و همچنين تضمين كيفيت سرويس وجود نخواهد داشت. عقيده دوم كه ظاهرا درست تر از عقيده اول مي باشد، اين است كه با وجود گسترش فنآوریهاي انتقال و افزايش پهناي باند، هنوز به مكانيسم هايي براي تضمين كيفيت سرويس كاربران نياز مي باشد. در حال حاضر اكثر توليد كنندگان مسيرياب ها و سوئيچ هاي شبكه اينترنت، در حال بررسي و افزودن مكانيسم‌هايي  براي تضمين كيفيت سرويس در محصولات خود مي باشند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:6 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: علل فرار دختران
دسته: روانشناسی - علوم اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 47
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
همه روزه شاهد درج عكسهايي از كودكان و نوجوانان در جرايد رسمي كشور هستيم كه بدون اطلاع والدين، خانه و كاشانة خود را ترك نموده و به ديگر سخن اقدام به فرار از خانه نموده‌اند و چشمان مضطرب خانواده‌اي را بي‌صبرانه در انتظار بازگشت خويش به دور انداخته‌اند. البته اين تنها بخش كوچكي از جامعه آشنا با مطبوعات را شامل شده كه دسترسي به جرايد داشته و با درج آگهي در آن، ملتمسانه مردم را در يافتن فرزند خويش به استمداد طلبيده‌اند در صورتيكه بسياري از خانواده‌هاي بحران زده آشنايي چنداني با جرايد نداشته تا بنابر دلايلي! «بالاخص در ترس از آبرو» از درج آگهي در مطبوعات خودداري نموده‌اند. بعلاوه هيچ آمار دقيقي از تعداد فراريان از منزل در ايران وجود ندارد و مسئولين اداره آگاهي نيز از ارئه آمار به دلايل مختلف طفره رفته‌اند. همچنين مشخص نيست از ميان فراريان نوجوانان، چه تعدادي دوباره پس از برخورد با مشكلات خود به منزل مراجعت مي‌كنند؟ يا آنكه بوسيلة نيروهاي انتظامي دستگير شده و به والدين تحويل مي‌گردند؟ يا با در پيش گرفتن كاري شرافتمندانه مستقل از والدين خانواده به زندگي خود ادامه مي‌دهند؟ وتعداد زيادي نيز پس از ارتكاب جرمي دستگير شده و پس از تشكيل پرونده تحويل كانون اصلاح و تربيت گرديده تا اقدامات تعليمي و تربيتي لازم در مورد آنان صورت گيرد و اين تنها قسمتي است كه در صورت همكاري مقامات زيربط در آگاهي آمار دقيقي دارد كه متأسفانه ارائه نگرديده است.
در تحقيقي كه در سال 1365 بوسيلة انجمن اولياء و مربيان در مورد علل انحرافات، اخلاقي و فرار دختران  انجام گرفته است متوسط سن فرار 16 سال مي‌باشد. دلايلي چون: اختلافات شديد خانوادگي، عاشق شدن، داشتن رابطة نامشروع و ترس از برملا شدن آن، داشتن نامادري، ناپدري و بدرفتاري والدين را براي فرار آنها ذكر نموده‌اند. «فراهاني، 1365» بنابر گزارش سازمان بهداشت جهاني، يكصد ميليون كودك و نوجوان در جهان وجود دارد كه در كوچه‌ها و خيابانها زندگي مي‌كنند و در برابر مواد مخدر و خشونتهاي جسمي آسيب پذيرند. موضوع مهم در اين فرارها يافتن پاسخ براي سئوالات زير است:
1 . نوجوانان چرا خانه‌هاي خود را ترك مي‌كنند؟ 
2 . نوجوانان در مدتي كه خانه را ترك مي‌كنند كجا بسر مي‌برند؟
3 . اوقات خود را چگونه و با چه كساني سپري مي‌كنند؟
4 . هزينه‌هاي زندگي خود را از چه محلي تأمين مي‌كنند؟
گروه فراريان دختران از خانه و كاشانه رقم عمده‌اي را تشكيل مي‌دهند. آنها به هر علتي از خانه فرار كرده باشند امروزه در وضعيتي قابل مطالعه بسر مي‌برند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:6 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: شیوه های ساخت و تزیین قلمدان
دسته: هنر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 103
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در مقوله هنرشناسي اولين سوالي كه مطرح مي شود اين است كه هنر چيست ؟!
البته مسلم است كه نمي توان تعريف مانع و جامعي كه دربرگيرنده تماميت اين واژه باشد ارائه نمود و علت اصلي عدم توانمندي ، همان تنوع و تكثري است كه در سرتاسر اين واژه سايه افكنده است. تنوع سليقه ها و تكثر نظرها و عقايد از سويي و رفع نيازهاي مادي و معنوي از سوي ديگر باعث گرديد كه هنر در قالبها، گونه ها ، شيوه ها و سبك هاي بيشماري به منحصه ي ظهور برسد كه هركدام به گونه اي ، دربرگيرنده بخشي از آمالها ، آرزوها و گاهاً خواسته هاي دروني خالقان و آفرينندگان آن مي باشد.
با تكامل انديشه هاي اجتماعي ـ زيستي انسان ، هنر نيز به رشد بالنده اي دست يافت كه توانست خود را به تدريج از ديواره غارها بيرون كشد و در فضايي قرار گيرد كه جنبه كاربردي تري را از خود به نمايش مي گذاشت . 
نيازها باعث ابدا شده بود و ابداعات نيز آراسته به سليقه ، ذوق ، استعداد و در نهايت هنر بود.هنري كه روز به روز همگام با تكامل انسان به كمال ذاتي خود نزديكتر مي شد و همسان با اين تكامل، تقسيم پذيري آن به شاخه هاي گوناگون و متفاوت نيز به وقوع پيوست . شاخه هايي كه در عين وحدانيت هنري بودنشان هركدام براي خود داراي سبك و سياقي مشخص و هدفي معين وسازنده و ارزشي در خور توجه بود. اين ارزشهاي هنري كه در قالبهاي گوناگوني ظهور پيدا كرده بود، زماني به اوج خود رسيد كه زندگي گروهي به زندگي قبيله اي مبدل گشت و سپس  قوميت گرايي و مليت هاي متعددي پا به عرصه حضور گذاشتند كه هريك از اينها سابقه ي هنري خويش را سند معتبري در جهت عينيت بخشيدن به پيشينه تاريخي خود و سبقت از ديگر ملل، مطرح مي كردند.با بررسي سابقه هنري اقوام و ملل مختلف به وضوح مي توان دريافت كه هنر با تمامي كمي ها و كاستي هاي خود در سرزمينهاي دور و نزديكي چون بين النهرين ، مصر ، هند ، يونان ، رم باستان ، خاور دور، ايران و بسياري از نقاط ديگر به مرحله ظهور رسيده است و در همين سرزمينها بوده كه از خود آثاري ارزشمند و گرانبها به جاي گذاشته است.قلمدان و هنر قلمدان سازي يكي از همين آثار ارزشمند و ارزنده است كه امروزه ديگر از آن سخني به ميان نمي آيد و كمتر كسي پيدا مي شود كه به ساخت آن ، رغبتي نشان دهد و اين در حالي است كه اين هنر زيبا و ظريف سالياني نه چندان دور از اين ، مورد استفاده ي دانش پژوهان و دانش دوستان و اصحاب ذوق و هنر و قلم قرار مي گرفته است  و در راه تشويق و ترغيب  دانش اندوزي و فراگيري علم و ادب رسالت مهم و ارزشمندي را ايفا مي كرده است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:5 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: CRM و مشتري مداري
دسته: حسابداری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 39
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مفاهيم CRM يا مديريت ارتباط مشتري جديد نيست. امروز بر اساس همين مفاهيم چگونگي كار و ارتباط با مشتريها در دراز مدت را جهت كسب سود آوريهاي بيشتر فرار مي گيرند. شركتها براي انجام اين مهم سرمايه گذاري وسيعي را پذيرفته و هزينه مي كنند. مشتري به خدماتي كه دريافت مي كند. آگاه است و بر اساس تجارب و اطلاعات خود با پول موجوديش آنرا انتخاب مي كند.
گر چه ممكن است مفاهيم مديريت ارتباط مشتري به انسانهاي اوليه و اولين معاملات بين انسانها برگردد, اما اصطلاح CRM از نيمه دهه 1990 پديد آمد. CRM يك راهكار تجاري از طريق نرم افزار و فنوني است كه براي كمك بيشتر به مديريت موثر ارتباطات مشتري كه در كانالهاي مستقيم و غير مستقيم مرتبط شده اند. مي باشد . بر اساس پيش بيني هاي اعلام شده در سالهاي آينده بيش از 20 ميليارد دلار در بكار گيري فن آوري CRM, علاوه بر آنچه تا كنون هزينه شده, هزينه خواهد شد. 
پس اين سوال پيش مي آيد كه CRM چيست كه اين همه سرمايه گذاري و توجه را به خود جلب نموده است. البته به دليل گستردگي مفاهيم CRM شايد تعريف هر متخصص و مشاوري از CRM متفاوت باشد.
مديريت ارتباط مشتري يا CRM يك استراتژي تجاري براي انتخاب و مديريت ارتباطات موثر با مشتري براي سود آوري بيشتر است. در CRM نياز به ديدگاه عملي مشتري محوري و فرهنگي است كه موجب پشتيباني از بازاريابي موثر يا به قولي جنگ بازاريابي و فرآيندهاي فروش و خدمات مي گردد. نرم افزارها و سيستم هاي CRM موجب مديريت موثرتر ارتباط مشتري مي شوند. CRM در عمل نشان مي دهد كه سازماني كه از اين فن آوري استفاده مي كند داراي رهبري, استراتژي و فرهنگ درستي است.
امروزه آشنايي با اصطلاحاتي از قبيل eCRM CRM,E-commerce, E-Business,Web و امثال آنها نشانه حضور فكري و آگاهي در جامعه امروز و عصر اطلاعات است. CRM يا مديريت ارتباط مشتري يك فن آوري ضروري براي اداره و توسعه سازمانهاي خدماتي و توليدي است. مديريت ارتباط مشتري خود به نوعي يك محيط جديد است و در دنياي هياهوها و واقعي جايگاه ويژه اي پيدا كرده ضمنا به سرعت در حال رشد است. ارتباط با مشتري چيز جديدي نيست

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:3 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی تاثير JIT بر فروش و مشتريان
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 81
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مديريت موجودي چيست؟
هدف از مديريت موجودي جايگزين دارايي بسيار گران قيمتي به نام (موجودي) با دارايي كم قيمت تري به نام (اطلاعات) است. براي تحقق اين هدف اطلاعات بايد به هنگام، دقيق قابل اطمينان و باهم سازگار باشند. اصلي ترين دليل براي اينكه بايد موجودي تحت مديريت قرار گيرد  اين است كه بتوان به مدد اين مديريت اهداف بالقوه متضاد زير را باهم سازگار نمود 
1-حداكثر كردن ميزان سرويس دهي (خدمات) به مشتري
2-حداكثر كردن كارآيي عمليات خريد و توليد
3-حداقل كردن سرمايه گذاري بر روي موجودي
4-حداكثر كردن سود با دستيابي به اهداف فوق بازگشت موجودي (ROI) و بازگشت دارايي (ROA) افزايش خواهد يافت.
1-حداكثر كردن ميزان سرويس دهي (خدمات) به مشتري:
علل عمده سرويس دهي ضعيف به مشتري در مقوله تحويل به موقع، مربوط مي‌شود به پيش بيني‌هاي نادرست تغييرات متعدد در سفارشات مشتري و ضعف كلي در مديريت حسابداري و نه البته تامين كنندگان و بخش خريد نتيجه اين مشكلات نگهداري بيش از اندازه موجودي كالا است كه سرانجام به كسري موجودي و هزينه بالاي محصول و سود حاشيه اي پايين تر منجر مي‌گردد براي تعيين سطح سرويس دهي به مشتري نخست بايد تعيين كنيد كه مي‌خواهيد چند درصد از مواقع كالا به موقع ارسال شود. هر چه دقت پيش بيني فروش محصول خاصي بالا باشد لاجرم خطاي پيش بيني مشخصي به مشتري كم تر مي‌شود و در اثر نگهداري موجودي كم تر براي ساخت محصولات مي‌توان استفاده بهتري از ظرفين ماشين آلات به عمل آورد. نبايد موجودي را قبل از نياز بدان ايجاد كرد تا مجبور نشويم زودتر از موقع نياز از ظرفيت ماشين آلات استفاده كنيم با داشتن موجودي كم تر عموما فضاي كم تري مورد نياز است و نيز از فضا به موقع ( و نه پيش از زمان مورد نياز) استفاده خواهد شد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 12:2 | نويسنده : admin
عنوان کامل: تاثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی
دسته: احکام و معارف
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 126
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
 این تحقیق توسط دانش آموزانی گردآوری شده که در اول راه توکل بر خدا و تشویق اساتید فرزانه و پشتکار را سرلوحه  کار خود قرار دادند. در این فصل شما را از هدف و اهمیت  تحقیقمان آگاه خواهیم کرد و در آخر این که، ارکان اساسی تحقیقمان را توضیح خواهیم داد تا ابهامات برطرف شود و با دیدی بازتر تحقیق را دنبال کنیم. 
 برای آشنایی با تأثیراتی که قرآن و احادیث در ادبیات فارسی برجای گذاشته اند، لازم است معروف ترین و متداول ترین نام کتاب خدا که قرآن است را بشناسیم و آن را تلاوت کنیم و با تأثیراتی که آیات و احادیث به صورت های مختلف : تلمیح، تمثیل، قصه های منظوم و منثور شعرا و نویسندگان ایرانی و فارسی زبان گذاشته اند آشنا شویم. 
1-3- اهداف تحقیق:
- بررسی تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی
- بررسی عوامل موثر بر تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی
- تأثیر قرآن و حدیث در اعتلای متون نظم و نثر ادبیات فارسی
1-4- اهمیت تحقیق:
در دورانی که قرآن در برخی از کشور های اسلامی فقط برای کسب مقام و یا مزایای اقتصادی تلاوت می شود و شعرای آن ها بدون تاثر از قرآن شعر می سرایند بر خود لازم دانستیم به گردآوری این مطالب بپردازیم. امید است توانسته باشیم با انجام این کار به سطح آگاهی خود و دیگران افزوده باشیم. 
1-5- سئوالات تحقیق
1- عوامل مؤثر بر تاثیرگذاری قرآن و حدیث در ادب پارسی کدام است؟
2- تا چه حد شعرای فارسی زبان از آیات قرآن در اشعار خود تأثیر پذیرفته اند؟
3- از میان شعرای متقدم کدامیک از آیات و احادیث در شعر خود بهره گرفتند؟
 4- میزان استفاده حافظ از احادیث و قرآن در اشعارش تا چه اندازه بوده است؟
5- داستان يوسف از ديدگاه مولوي چگونه است؟
6- آيا سنايي در اشعار خئد به تصوير پردازي قرآن پرداخته است؟

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393برچسب:, | 11:45 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: كابلها و عيب يابي كابلها
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 117
+ همراه با یک فایل پاورپوینت 26 صفحه ای برای ارائه در کلاس
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در اين فصل به نكاتي در مورد انتخاب كابل پرداخته شده است و ضرايب و جـداول لازم جهت بدست آوردن مقدار جريان نامي كابل تحت شرايط مختلف آورده شده است.
 براي بهره بـــرداري اقتصـادي از كــابلها ، انتخاب بهينه سطح مقطع از اهميت خاصي برخوردار است . در اين بخش عوامل موثر در انتخاب كابل مورد بررسي قرار مــي گيرند. لازم به ذكــر است كه بــراي انتخاب بهينه سطـح مقطع محاسبـــه تلفات و محاسبات اقتصادي نيــز لازم مي باشد كــه در اينجا به آن پرداخته نشده است.
1-1-  معيارهاي انتخاب كابل
معيارهاي انتخاب كابل را مي توان بصورت زير تقسيم بندي نمود :
الف- ولتاژ نامي
ب- انتخاب سطح مقطع با توجه به ظرفيت جريان دهي كابل
ج- در نظر گرفتن افت ولتاژ مجاز
د- تحمل جريان اتصال كوتاه توسط كابل
1-2- ولتاژ نامي
ولتاژ نامي كابـل بايستــي متناسب با سيستمي كه كابل در آن مورد استفاده قرار مي گيرد باشد. با توجه به جلد اول و دوم استاندارد كابـلهاي مورد استفاده در شبكه توزيع اين ولتــاژ بايستي مطابق جدول زير باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:32 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: کاربرد داده كاوي در تجارت الكترونيك
دسته: فناوری اطلاعات
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 151
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
از هنگامي که رايانه در تحليل و ذخيره سازي داده ها بکار رفت (1950) پس از حدود 20 سال، حجم داده ها در پايگاه داده ها دو برابر شد. ولي پس از گذشت دو دهه و همزمان با پيشرفت فن آوري اطلاعات(IT)  هر دو سال يکبار حجم داده ها، دو برابر شده و همچنين تعداد پايگاه داده ها با سرعت بيشتري رشد نمود. اين در حالي است که تعداد متخصصين تحليل داده ها با اين سرعت رشد نكرد. حتي اگر چنين امري اتفاق مي افتاد، بسياري از پايگاه  داده ها چنان گسترش يافته‌اند که شامل چندصد ميليون يا چندصد ميليارد رکورد ثبت شده هستند.امکان تحليل و استخراج اطلاعات با روش هاي معمول آماري از دل انبوه داده ها مستلزم چند روز کار با رايانه هاي موجود است.[3]حال با وجود سيستم هاي يکپارچه اطلاعاتي، سيستم هاي يکپارچه بانکي و تجارت الکترونيک، لحظه به لحظه به حجم داده ها در پايگاه داده هاي مربوط اضافه شده و باعث به وجود آمدن حانبارهاي عظيمي از داده ها شده است.این واقعیت، ضرورت کشف و استخراج سريع و دقيق دانش از اين پايگاه داده ها را بيش از پيش نمايان کرده است، چنان که در عصر حاضر گفته مي شود اطلاعات طلاست. هم اکنون در هر کشور، سازمان، شرکت و غیره براي امور بازرگاني، پرسنلي، آموزشي، آماري و غیره پايگاه داده ها ايجاد يا خريداري شده است. به طوري که اين پايگاه داده ها براي مديران، برنامه ريزان، پژوهشگران جهت، تصميم گيري هاي راهبردي، تهيه گزارش هاي مختلف، توصيف وضعيت جاري خود و سایر اهداف مي تواند مفيد باشد. بسیاری از این داده ها از نرم افزارهای تجاری، مثل کاربردهای مالی، ERPها، CRMها و web log ها، می آیند. نتیجه این جمع آوری داده ها این می‌شود که در سازمانها، داده ها غنی ولی دانش ضعیف، است. جمع آوری داده ها، بسیار انبوه می‌شود و بسرعت اندازه آن افزایش می یابد و استفاده عملی از داده ها را محدود می سازد.[2]داده‌کاوی استخراج و تحلیل مقدار زیادی داده بمنظور کشف قوانین و الگوهای معنی دار در آنهاست. هدف اصلی داده کاوی، استخراج الگوهایی از داده ها، افزایش ارزش اصلی آنها و انتقال داده ها بصورت دانش است.
داده‌کاوی، بهمراه OLAP، گزارشگری تشکیلات اقتصادی(Enterprise reporting) و ETL، یک عضو کلیدی در خانواده محصول Business Intelligence(BI)، است.[2Error! Reference source not found.]
حوزه‌های مختلفی وجود دارد که در آنها حجم بسیاری از داده در پایگاه‌داده‌های متمرکز یا توزیع شده ذخیره می‌شود. برخی از آنها به قرار زیر هستند: [6Error! Reference source not found.]
•کتابخانه دیجیتال: یک مجموعه سازماندهی شده از اطلاعات دیجیتال که بصورت متن در پایگاه‌داده‌های بزرگی ذخیره می شوند.
•آرشیو تصویر: شامل پایگاه‌داده بزرگی از تصاویر به شکل خام یا فشرده.
•اطلاعات زیستی: بدن هر انسانی از 50 تا 100 هزار نوع ژن یا پروتئین مختلف ساخته شده است. اطلاعات زیستی شامل تحلیل و تفسیر این حجم عظیم داده ذخیره شده در پایگاه‌داده بزرگی از ژنهاست.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:30 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: معماری مبتنی بر سرویس گرایی در تجارت الکترونیک
دسته: فناوری اطلاعات 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 112
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
بی شک عصر حاضر که بنام عصر اینترت و عصر فناوری اطلاعات و دانش رقم خورده است   همه ارکان زندگی  انسان را دچار تغییر و تحول نموده است. مشخصه این عصر حذف پارادایم های اصلی قرن گذشته و جایگزین مواردی همانند حذف زمان و مکان،   افزایش پیچیدگی و نگرش به اطلاعات به مثابه قدرت و تروت به جای   پارادایم های گذشته است.  آنچه که پیامد این جایگذ اری است تغییر عمیق   سیمای سازمان, بنگاه و اساسا هر گونه جمعیت  انسانی است که بدلایل رشد فناوری می توانند بطور توزیع شده توسعه یافته  و از امکانات و منابع یکدیگر بهره بگیرند   بی شک در چنین صورتی با وجود سیستم ها و مکانیزم های متعدد و توزیع شده آن چیزی که می تواند بشدت بر روی زندگی مردم تاثیر گذارده مسئله شفافیت و همروندی در این نوع سیستم ها است که در غیر این صورت استفاده از آنها را بشدت غیر کارامد می کند. سرویس گرائی از جمله راه حلی در فناوری اطلاعات بوده که اگر بدرستی فهم شده و بدرستی بکار گرفته شود می تواند مسئله شفافیت و همروندی سیستم های توزیع شده را بطور قطعی حل کند. 
 همانند سرنوشت همه مفاهیم دیگر فناوری اطلاعات، سرویس و سرویس گرائی نیز در قرن حاضر از مفهومی فنی و مهندسی به مفهومی عمومی و به اصطلاح پوپولیستی تبدیل شده و همه بطور کلی از ان به جا و نابه جا استفاده می کنند. این واقعیت،  استفاده از این مفهوم را در عمل دچار مشکل کرده و در وحله اول فهم و درک اولیه ان را دچار مشکل می کند. بدلیل انفجار اطلاعاتی در عصر حاضر و توسعه و انتقال دانش در عرصه های مختلف فهم مفاهیم چند بعدی  بکار گرفته شده در عصر حاضر براحتی میسر نبوده و بویژه این در باره مفاهیمی صادق  است که مدلول آن ذهنی بوده و به تعبیر ابن سینا ثانویهاست. در چنین حالتی و حتی در هنگامی که مدلول عینی و ملموس باشد می توان با  بکارگیری مفهوم استعاره  ( بکار گرفته شده  و معرفی شده در هوش مصنوعی مدرن و علوم شناختی)   مشکل مزبور را حل نموده و فهمی درست را در ذهن متبادر کرد.    به این ترتیب  رساله حاضر تلاشی است در راستای درک  و فهم درست استعاره های سرویس و معماری سرویس گرائی و بکارگیری درست آن در عمل بطوریکه بتواند در سیستم های  توزیع شده بکار گرفته شده  و مسائلی نظیر  شفافیت، همروندی، قابلیت استفاده مجدد، دسترس پذیری و امثالهم را در سطح معماری و مهندسی حل کند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:11 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: موتور های تک فاز
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 43
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
امروزه موتورهايي كه براي كار با منبع يكفاز طرح مي شوند با انواع مختلف ساخته شده و در منازل ادارات ، كارخانه ها ، كارگاه ها و شركتهاي تجارتي و غيره بطور وسيعي مورد استفاده قرار مي گيرند .
موتورهاي كوچك مخصوصاً با قدرت كسر اسب بخار كاربرد فراوان دارند بطوريكه پيشرفت محصولات جديد سازندگان سفينه هاي فضائي ، هواپيماها ، ماشينهاي تجارتي ، ماشين هاي ابزار و غيره در سايه طرح موتورهاي با قدرت كسر اسب بخار امكان پذير مي باشد.
چون لزوماً عملكرد و موارد استعمال موتورها بسيار گوناگون است صنعت توليد موتور در زمينه انواع چنين موتورهائي تكامل پيدا كرده بطوريكه براي هر زمينه اي طرحي موجود است.
موتورهاي يكفاز را ميتوان بسته به ساختمان و روش راه اندازيشان تقسيم بندي كرد .
1- موتورهاي القا -القاء يكفاز انشعابي- القاء يكفاز انشعابي خازني- با قطب چاكدار
2- موتورهاي ريپولسيون ( موتورهاي القائي )
3- موتورهاي سري جريان متناوب
4- موتورهاي سنكرون بدون تحريك
در اين مجموعه سعي بر اين شده است كه ساختمان- طرز كار و كاربرد انواع موتورهاي يكفاز تا حد نياز دانشجويان كارداني مورد بررسي قرار گيرد.
هدفهاي رفتاري
در پايان اين فصل از دانشجو انتظار ميرود كه:
-موتورهاي القاي يكفاز را نام ببرد
-ساختمان, طرزكار, مشخصه گشتاور و كاربرد موتورهاي القايي يك فاز را شرح دهد
-از دو طريق تئوري ميدان دوگانه دوار و ميدانهاي صليبي عدم راه اندازي موتورهاي القايي يكفاز بخودي خود را شرح دهد.
-محاسبات سيم بندي موتورهاي يكفاز با سيم بندي استارت موقت را انجام دهد.
-قطر سيم اصلي و راه انداز موتورهاي يكفاز استارت موقت را محاسبه كند.
-آرايش كلافهاي موتورهاي يك فاز استارت موقت را ترسيم كند.
-خازن مورد نياز موتورهاي يكفاز استارت موقت را محاسبه كند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:10 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: معرفی و آشنایی با انواع چرخ دنده
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 98
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
بر صاحبان خرد و دانش و بینش پوشیده نیست، که یکی از شاخصهای ارزنده موفقیت ملل بر دیگران میزان اطلاعات و مسئولیت های فردی است که بایستی در قبال کار و تخصص خود داشته باشند.
بدیهی است که استادان و مهندسان و معلمان چون مشعلدارانی بزرگ، روشنی بخش راههای تیره و تار زندگی ابناء بشر می باشند زیرا که توانسته اند زندگی عادی اولیه جامعه را بصورت نوین امروزی تبدیل نمایند . همانطوری که ملاحظه می شود اغلب کشورها از جمله کشورهای اروپای غربی و شرقی که دارای صنایع سنگین بوده وپیوسته در پناه کوشش و زحمات طاقت فرسای مهندسین کار آزموده و دانشمندان لایق خود توا نسته اند کشورشان را به اوج عظمت برسانند و از دسترنج و تکنیک های برتر خود سایر کشورها را رهنمون باشند و ماشین آلات صنعتی و الکترونیکی خود را در اغلب کشورهای جهان گسترده نمایند در این صورت دنیایی که با این سرعت بطرف دانش و بینش و صنعت پیش میرود بر ما است که بکوشیم تا لااقل قطره ای ازدریا باشیم .البته ناگفته نماند که کشور عزیز ما با داشتن مهندسین متخصص وجوانهای متفکر استعداد صنعتی ش دن را خواهد داشت در این صورت بر این افراد است که در کمک به صنعت و خود یاری کوشا باشند.
اما در این میان مهندسین یا متخصصین در هر رشته ای را خود مأخذ و منبعی باید تا در تحت آن بتوانند بوظایف کار خود و پیشرفت و تکنیکهای نوین آگاهی پیدا کنند و برای دسترسی به این اهداف ، کتاب یکی از منابع مهم بوده که می توان توسط آن خود و دیگران را در جهت علم و صنعت هدایت نمود . از آنجایی که در امور فنی وتکنیک امروزه کتابی در این مورد در دسترسی دانشجویان و دانش پژوهان دررشته های صنایع و مکانیک و ذوب فلزات نمیباشد لذا تصمیم بر آن گرفتم تا شاید این مجموعه کوچک ناچیز کمکی به دانش دیگران و راهنمایی برای کارخانجات ماشین سازی بوده و در پیشرفت صنعت شریک باشم.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:10 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تصفيه فاضلاب صنايع غذايي
دسته: صنایع غذایی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 72
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
-1- موجوديت آب
بعد از انسان آب شايد يكي از اجزاء بي نظيرجهان هستي  باشد. آب ازدوعنصراكسيژن و هيدروژن  تشكيل  شده است كه اين  دو عنصر در شرايط  معمولي  بصورت  گاز مي باشند. عنصر هيدروژن قابل اشتغال مي باشد د رحالي كه اكسيژن براي سوختن ضروري  مي باشد با اين  وجود آب آتش را خاموش مي كند انسان  وسايرحيوانات وهچنين گياهان  بدون آب نمي توانند به حيات خود ادامه دهند صنايع بدون آب نمي توانند به موجوديت  خود  ادامه دهند  درعين حال آب باعث مشكلات زيادي در صنايع مي شود.
در بررسي دقيق خصوصيات آب همواره سئولاتي مطرح مي شود از جمله اينكه آب چيست؟ از كجا مي آيد؟  چگونه و در چه شرايطي بايد آب را مصرف كرد؟  چگونه بايد با مشكلات ناشي از آب در صنعت مواجه شد؟ سرنوشت آب مصرف شده به كجا مي انجامد وبا جريان فاضلاب چه بايد كرد؟ 
آب  ماده اي حياتي است كه حدود 60 تا 70 درصد وزن انسان رشد يافته را تشكيل مي دهد و بعد از اكسيژن  مهمترين  ماده براي  زيستن  مي باشد. دو سوم سطح زمين را آب گرفته است و بطور كلي مي توان گفت كه منابع موجود آب دو نوع است : 
1- آبهاي زيرزميني 
2- آبهاي سطحي
بر حسب نوع منبع نوع آب و مواد موجود در آن متفاوت مي باشد.
1-2-1-  آبهاي سطحي
1- آبهاي جوي 
آب باران در پاره اي  نقاط براي مصارف عمومي مورد استفاده قرار مي گيرد مناطقي كه پوشيده از زمينهاي آذرين ويادرياچه هايي كه دراين نوع زمينها مي باشند وسفره هاي آب دارزيرزميني وجود نداشته باشد از آبهاي جوي استفاده مي شود.
آب رودخانه ها
رودخانه ها و نهرها  بوسيله  چشمه ها  و آبهاي  جاري تغذيه مي شوندآبدهي آنها  معمولا زياد  ودر فصول مختلف داراي درجه حرارت متفاوت مي باشند.
3- آب درياچه ها و مخازن
آب  درياچه ها  مي تواند  براي  مصارف  شرب  مورد استفاده  قرا رگيرد درياچه هاي مصنوعي يا مخازن آب براي مصارف شهرهاي بزرگ ويا تنظيم آب مصرفي نيز بكار مي روند.
4- آب درياها 
عظمت درياها بشر را از گذشته دور به فكر استفاده از اين منابع به منظور مصارف صنعتي وشرب كشانده است  ولي  مي دانيم كه اين عمل  به  سادگي انجام پذير نيست. آب درياها 98 % كل آب آزاد موجود در سطح زمين است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:10 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: انواع پستهای فشارقوی و تجهیزات آن
دسته: برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 117
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
انواع پستهاي فشار قوي
1- انواع پستهاي فشار قوي از نظر عملكرد
پستهاي از نظر وظيفه اي كه در شبكه بر عهده دارند به موارد زير تقسيم بندي مي شوند 
الف: پستهاي افزاينده ولتاژ
اين پستها كه به منظور افزايش ولتاژ جهت انتقال انرژي از محل توليد به مصرف بكار مي روند معمولا در نزديكي نيروگاهها ساخته مي شوند.
ب: پستهاي كاهنده ولتاژ:
اين پستها معمولا در نزديكي مراكز مصرف به منظور كاهش ولتاژ ساخته مي شوند.
ج: پستهاي كليدي:
اين پستهاي معمولا در نقاط حساس شبكه سراسري و به منظور برقراري ارتباط بين استانهاي مختلف كشور ساخته مي شوندو معمولا رينگ انتقال شبكه سراسري را بوجود مي آورند در اين پستها تغيير ولتاژ صورت نمي گيرد و معمولا بخاطر محدود كردن تغييرات ولتاژ از يك راكتور موازي با شبكه استفاده مي شود در بعضي از مواقع از اين راكتورها با نصب تجهيزات اضافي مصرف داخلي آن پست تامين مي شود.
د: پستهاي تركيبي تا مختلط
اين پستها هم به عنوان افزاينده يا كاهنده ولتاژ و هم كار پستهاي كليدي را انجام مي دهند و نقش مهمي در پايداري شبكه دارند.
2- انواع پستهاي از نظر عايق بندي
الف: پستهاي معمولي
پستهايي هستند كه هاديهاي فازها در معرض هوا قرار دارند و عايق بين آنها هوا مي باشند و تجهيزات برقرار و هاديها بوسيله مقره هايي كه بر روي پايه ها و استراكچرهاي فولادي قرار دارند نصب مي شوند اين پستها در فضاي آزاد قرار دارند در نتيجه عملكرد آنها تابع شرايط جوي مي باشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:9 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: آفات گلخانه ای
دسته: کشاورزی - گیاه شناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 66
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در چند دهه اخير تمركز جمعيت در شهرهاي بزرگي نظير تهران بازار مصرف بزرگي را براي محصولات كشاورزي فراهم كرده است. لذا زمين هاي كشاورزي، تا شعاع زيادي نسبت به اين مراكز براي رفع نيازهاي غذايي اين جمعيت اختصاص يافته است اما با گسترش جمعيت در شهرها به تدريج نياز به روش هاي جديدي كه توانايي توليد بالاتر و برداشت محصول خارج از فصل را داشته باشد، بيشتر آشكار مي شد لذا به تدريج گلخانه ها اين تحول عظيم را به وجود آوردند. گلخانه ها با ايجاد شرايط بسيار مناسب رشد محصولات به صورت مصنوعي براي اولين بار اين امكان را به وجود آورد ند كه محصولات مختلف را در تمام فصول به دست مصرف كننده برسانند.     از جمله محصولاتي كه با اين روش توليد شد انواع سيفيجات،گلهاي زينتي وبه طور كلي انواع محصولات كشاورزي بود كه براي كاشت و عرضه اين محصول به بازار گلخانه هاي متعددي در اطراف شهرهاي بزرگ از جمله تهران ساخته شدند. گلخانه ها با به وجود آوردن شرايط آب و هوايي مساعد مي توانند همزمان به تكثير آفت و بيماري هاي اين محصول نيز كمك كنند. در اين مقاله سعي مي شود حشراتي كه در محيط گلخانه روي محصول خسارت وارد مي سازند، معرفي شوند تا گلخانه داران با شناخت بهتر اين حشرات را ه هاي مقابله با آنها را به طريق علمي به كار گيرند، زيرا بسيار ديده شده است كه يك گونه حشره توانسته به محصول گلخانه هاي زيادي خسارت هنگفتي وارد كند.آفت چيست و چه عواملي باعث به وجود آمدن آفات مي‌شوند؟آفت موجودي است که خسارت اقتصادي داشته باشد. علل پيدايش آفت درسه موضوع اصلي خلاصه مي شود:
1) وارد شدن موجودات به مناطق جديد (Invasion) تهاجم          
2)تغييرات اكولوژيكي              
3)تغييرات اجتماعي_اقتصادي      
تهاجم يکي از موضوعات بسيار مهمي است که مخصوصاً در طي قرن اخير بدليل سهل‌الوصول شدن مسافرت‌ها، بسيار گسترش پيدا کرده است. در واقع تعداد بسيار زيادي از آفات مهم و کليدي در نقاط مختلف دنيا آفاتي هستند که از يک نقطه يا منطقه پَراکنش بومي به مناطق جديد وارد شده‌اند و بدليل اينکه اين آفات بدون دشمنان طبيعي خود به مناطق جديد وارد مي‌شوند عموماً تبديل به آفت مي‌شوند. مثال‌هاي بسيار زيادي در اين زمينه در کشورهاي اروپايي و در ايران وجود دارد. به عنوان مثال در راسته (Hemiptera) تعداد زيادي از شپشک‌ها مثل (Quadraspidiotus pernisiosus) يا شپشک هاي سان ژوزه مثل (Chrysomphalus dictyospermi) يا شپشک سپردار قهوه‌اي، سپردار قرمز يا (Aonidiella aurantii)، و(Aonidiellacitri)، يا شپشک استراليايي مثل (Icery apurchasi) وجود دارند. کرم ساقه خوار برنج(Chilo suppresalis) از راسته (Lepidoptera). مگس مديترانه‌اي ميوه‌اي (Ceratitis capitata) از راسته (Diptera) از زير رده (Acari) گونه‌هايي مثل (Panonychusulmi) و (Panonychus citri) از گونه‌هاي بسيار مهم هستند که از طريق گياهان زراعي و گياهان زينتي و احتمالاً مرکبات از نقاط مختلف دنيا وارد کشور ما شده‌اند .                          

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:8 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بدیع در ادبیات
دسته: ادبیات فارسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 55
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
بدیع چیست؟
بدیع چنانکه قدما گفته اند علمی است که از وجوه تعیین کلام بحث می کند و از ما بدیع مجموعه شگردهایی است (با بحث از فنونی) است که کلام عادی را کم و بیش تبدیل به کلام ادبی می کند و یا کلام ادبی را به سطح والاتری (از ادبی بودن یا سبک ادبی داشتن) تعالی می بخشد.
مثلا مهم ترین عاملی که به این کلام سعدی حیثیت ادبی بخشیده است آوردن لفظ (خویش) به دو معنی مختلف است (جناس تام) :
غم خویش در زندگی خور که خویش  به مرده نپردازد از حرص خویش به همین لحاظ اگر به جای یک خویش(قوم) و به جای دیگر(خود) بگذاریم دیگر کلام ادبی نخواهد بود.همین توجه ذهن به وجود این گونه ارتباطات هنری در بین کلمات است که جنبه های زیبا شناختی کلام را مشخص و برجسته می کند و در خواننده احساس التذاذ هنری به وجود می آورد.گاهی در کلام عواملی است که می توان در مقام تمثیل به آنها(پارازیت) گفت، بدین معنی که گیرنده را در فهم مستقیم پیام فرستنده دچار اشکال می کند و به عبارت دیگر باعث مکث یا وقفه در روانی کلام می شوند. اما دقت در فهم آن ها منجر به درک حیثیت ادبی کلام می شود. شاعر به جای آن که بگوید شیرین تنها ماند، می گوید: «چو تنها ماند ماه سروبالا» و به جای آن که بگوید از چشمان اشک ریخت، می گوید: «فشاند از نرگسان لؤلؤ لالا» و گاهی شاعر دست به «غریب سازی» می زند و فعلی در طی کلام می آورد که از نظر ارتباط با متمم یا مفعول موجب اعجاب و تعجب هنری می شود.نقش عواملی از این دست، در سبک ادبی به حدی است که می توان گفت در آثار برخی از شاعران بدیع گرا(مثلا نظامی و خاقانی)، سبک، کاملا مبتنی به شگردها و عوامل بدیعی و بیانی است و اگر این عناصر را از آن حذف کنیم، سبک ادبی به سرعت به سطح کلام عادی تنزل می یابد.پس از زبان سبک ادبی، زبانی است که از لحاظ معنی و موسیقی از زبان سبک های دیگر(علمی، تاریخی و…) مثلا زبان روزمره یا استاندارد متمایز است.هرگونه انحراف و تغییر هنری از زبان عادی چه در معنی و تصویر و چه در لفظ و موسیقی، یک مورد یا صنعت بدیعی است. به عبارت دیگر هر واژه ای که در ارتباط یا واژه دیگر از یک سطح لغوی محض به یک سطح گسترده معنایی یا از یک سطح عادی آوائی به یک سطح موسیقیایی تعالی یا به یک مورد بدیعی است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:8 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تاثیرات آلودگی محیط زیست بر رفتار
دسته: زیست گیاهی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 75
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
 درفصل اول مقدمه ای جهت آشنایی با اهداف این تحقیق آورده شده، وسپس مفهوم آلودگی بیان گردیده است.درفصل دوم، آلودگی هوا وبرخی آلاینده های موجود درهوای آلوده، ازنظرتاثیرشان برسلامت رفتارو روان مورد بررسی قرارمی گیرد.ابتدا فلزات سنگین، که یکی ازمهم ترین آلاینده های زیست محیطی محسوب می شوند، معرفی شده و سپس به بررسی تاثیرات سرب به عنوان یکی ازفراوانترین وسمی ترین فلزات سنگین برروی رفتار کودکان وهمچنین رفتارهای ضد اجتماعی پسران جوان بررسی شده است. نتیجه این بررسی ها نشان می دهد که درکودکانی که درمعرض تماس با سرب قرارمی گیرند، کاهش ضریب هوشی، ناتوانیهای گفتاری، کاهش حافظه کوتاه مدت، کاهش سرعت عکس العمل ها، بیش فعالی، تحریک پذیری زیاد و  سایررفتارهای منفی را می توان مشاهده کرد. همچنین براساس این تحقیقات، رفتارهای ضد اجتماعی در پسرانی که نسبت به پسران دیگر بیشتر درتماس با این آلاینده بودند، افزایش بیشتری را نشان می دهد.ازآنجا که مواد موجود درسیگارمی توانند باعث آلودگی هوا شده وازاین جهت سلامت جسم و روان را  تهدید می کنند، بحثی درمورداثرات سیگارکشیدن مادران دردوران بارداری برروی سلامت رفتارهای کودکان آنها بیان شده است، که نشان می دهد کودکانی که مادران آنها دردوران بارداری مصرف  زیاد سیگارداشته اند،کودکانشان دچاراختلالات رفتاری بیشتروتمایلشان برای ارتکاب اعمال مجرمانه وضد  اجتماعی ، بیش ازسایرکودکان می باشد. البته این نتایج را نمی توان به تمام این کودکان تعمیم داد.پلی کلرید بی فنیل (PCB ) یکی دیگر ازآلاینده های زیست محیطی محسوب می شود که نقش آن در رفتارکودکان وهمچنین تاثیرات آن همراه با سرب بررفتار رت ها مورد توجه قرارگرفته است. نتایج نشان می دهد، کودکان آلوده شده با (PCB) دچارمشکلات حرکتی، گفتاری،اختلالات شخصیتی، ونیز کاهش حافظه خواهند بود.علاوه براین بررسی این ماده به همراه سرب برروی رتها و نوزادان نارس نشان می دهد، تاثیرات این دوماده بربدن بسیارمشابه هم بوده واحتمال می رود، مواد موجود دراین دو  ترکیب از طریق فرایندهای مشابهی تاثیرات خود را اعمال می کنند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:7 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی و ساخت انواع سنسورها و سنسور پارک 
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 113
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
امروز وابستگي علوم كامپيوتر، مكانيك و الكترونيك نسبت به هم زياد شده‌اند و هر مهندس و با محقق نياز به فراگيري آن‌ها دارد، و لذا چون فراگيري هر سه آنها شكل به نظر مي‌رسد حداقل بايد يكي از آن‌ها را كاملاً آموخت و از مابقي اطلاعاتي در حد توان فرا گرفت. اينجانب كه در رشته مهندسي مكانيك سیالات تحصيل مي‌كنم، اهميت فراگيري علوم مختلف را هر روز بيشتر حس مي‌كنم و تصميم گرفتم به غير از رشته تحصيلي خود ساير علوم مرتبط با خودرو را محك بزنم. مي‌دانيم كه سال‌هاست علوم كامپيوتر و الكترونيك با ظهور ميكروچيپ‌ها پيشرفت قابل ملاحظه‌اي كرده‌اند و اين پيشرفت دامنگير صنعت خودرو نيز شده است، زيرا امروزه مردم نياز به آسايش، ايمني، عملكرد بالا از خودرو خود توقع دارند. از نشانه‌هاي ظهور الكترونيك و كامپيوتر در خودرو پيدايش سنسورها در انواع مختلف، و سيستم‌هاي اداره موتور و سايرتجهيزات متعلقه مي باشد. اين تجهيزات روز و به روز تعدادشان بيشتر و وابستگي علم مكانيك به آن ها بشتر مي‌شود. در ادامه سعي دارم نگاهي به توليد وسنسورهاي موجود در بازار بياندازيم و زمينه را براي ساخت يك سنسور پارك  مهيا كنم، تا از ابزارهاي موجود حداكثر بهره‌ را برده وعملكرد مطلوب ارائه داد.امروزه بحث سنسور به اهميت مفاهيمي از قبيل ميكروپرسسور (پردارزش گر)، انواع مختلف حافظه وساير عناصر الكترونيكي رسيده است، با اين وجود سنسور هنوز هم فاقد يك تعريف دقيق است همچنانكه كلمات الكترونيكي از قبيل پروب، بعدسنج، پيك آپ يا ترنسديوسر هنوز هم معاني لغوي ندارند. جدا از اين‌ها كلمه سنسور خود ريشه بعضي كلمات هم خانواده نظير المان سنسور، سيستم سنسور، سنسور باهوش و تكنولوژي سنسور شده است كلمه سنسور يك عبارت تخصصي است كه از كلمه لاتين Sensorium، به معني توانايي حس كرد، يا Sensus به معني حس برگرفته شده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی امواج الكترومغناطيسي در اطراف سيمهاي برق فشار قوي و تأثيرات آن 
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 100
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مقاله گردآوري شده در مورد بررسي امواج الكترومغناطيسي در اطراف سيمهاي برق فشار قوي و تأثيرات آن: شامل قسمتهاي متنوع امواج و ميدانهاي الكترومغناطيسي، اندازه‌گيري ثابتهاي خط انتقال با استفاده از روشهاي تحليلي و اجزاء محدود، بررسي و تداخل امواج با شبكه‌هاي مخابراتي، راههاي كاهش تداخل، اثرات امواج بر موجودات زنده و سلامتي انسان، بررسي حدود مجاز اطراف سيمهاي فشار قوي و جريم مجاز در ايران و ديگر موارد مي‌باشد.از آنجايي كه توسعه روزافزون صنايع و همچنين افزايش استفاده از تجهيزات رفاهي برق در واحدهاي مسكوني، توسعه و گسترش شبكه‌ها و افزايش ميزان توليد را بطور جدي باعث گرديده و گسترش شبكه‌ها انتقال، بوجود آورندة نوعي آلودگي بوده كه به نظر من نقش نامطلوب آن در سلامت و بهداشت فرد و جامعه برتر از آلودگي‌هاي ديگر است.در اين پروژه سعي شده كه مجموعه‌اي از تحقيقات انجام شده اثرات امواج الكترومغناطيسي در نقاط مختلف جهان را جمع‌آوري شود و تا حدود عملي راههاي پيشگيري و كاهش اثرات بيان گردد. اهميت و نقش امواج الكترومغناطيسي از قديم‌الايام در زمينه‌هايي چون ارتباطات و مخابرات و رادار موضوعي بوده كه همگان از آن واقف بوده‌اند ولي از آنجايي كه درس ميدانها و امواج يكي از دروس اختصاصي رشته مخابرات بوده كه به عنوان پايه دروس ديگر مهندسي الكترومغناطيسي تلقي مي‌شود و زمينه تخصصهاي مختلفي را مانند نظريه و تكنيك ميكروويو، آنتن، انتشارات امواج، نظير امواج الكترومغتاطيسي و غيره را فراهم مي‌سازد.امروزه نقش ميدان مغناطيسي در جوامع صنعتي بيش از پيش در سلامت و بهداشت فرد و جامعه حائز اهميت مي‌باشد. با توجه به پيشرفت علم و تكنولوژي و طراحي و ساخت سيستمهاي متعدد در واقع هدف از آنها برداشتن قسمتي از مشكلات بشر بوده است، گرفتاريهاي، بيشتري عارض نسل بشر بوده است.صدمات نه تنها در تكنولوژي گسترده بلكه حتي در مقياسهاي كوچك مثل پرتوافكني ايزوتوپهاي دستگاههاي عكاسي كوچك  نيز بوجود آمده‌اند. صدمات وارده را مي‌‌توان به چهار قسمت تقسيم كرد:
1-صدمات اقتصادي
2-صدمات تكنولوژي
3-صدمات جسمي
4-صدمات روحي و رواني
البته خود صدمات روحي و رواني در نهايت منجر به صدمات جسماني مي‌شود و صدمات جسماني ممكن است در تمام حالات صدمات عصبي را شامل شوند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها: