عنوان انگلیسی مقاله: Optimal Electric Network Design for a Large Offshore Wind Farm Based on a Modified Genetic Algorithm Approach
عنوان فارسی مقاله: طراحی بهینه شبکه برق برای یک مزرعه بادی بزرگ دریایی براساس رویکرد الگوریتم ژنتیک اصلاح شده.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
توسعه روز افزون مزارع بادی درمقیاس بزرگ دریایی درسراسر جهان باعث ظهور بسیاری ازچالش های فنی و اقتصادی جدیدشده است. هزینه سرمایه شبکه‌ برقی که از مزارع بادی بزرگ دریایی پشتیبانی می‌کند، بخش قابل ‌‌توجهی از هزینه کل مزارع بادی را تشکیل می‌دهد. لذا، یافتن طراحی بهینه شبکه برق یک وظیفه خیلی مهم است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود. در این مقاله یک مدل هزینه توسعه یافته است که هزینه‌های دقیق‌تر و واقعی‌تر ترانسفورماتورها، پست‌ها و کابل‌ها را در بر می‌گیرد. همین موضوع باعث شده است مدل جدید ارائه شده نسبت به روش‌های موجود مبسوط‌تر و بهتر باشد. همچنین از یک الگوریتمی استفاده شده است که مبتنی است بر الگوریتم ژنتیک بهبودیافته و شامل الگوریتم خاصی است که حین طراحی آرایه‌های شعاعی، سطح مقطع‌های گوناگون کابل‌ها را هم در نظر می‌گیرد. رویکرد ارائه شده توسط یک مزرع بادی بزرگ دریایی آزموده شده است؛ نتایج آزمون نشان می‌دهد که الگوریتم معرفی‌شده طراحی‌های بهینه معتبری از شبکه برق را فراهم می‌کند. 
کلیدواژه‌ها- سیستم توزیع برق، الگوریتم ژنتیک، مزرعه بادی دریایی، بهینه‌سازی.
مقدمه:
انرژی بادی کم‌کم دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی فزاینده‌ای در سراسر جهان می‌شود. این انرژی یکی از گزینه‌های نویدبخش در بین سایر فناوری‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است و انتظار می‌رود نقش مهمی در کاهش پیامدهای زیست محیطی در رفع نیاز جوامع مدرن از صنعت برق ایفا کند. استفاده از تولید برق بادی دریایی بنا به دلایل زیر جذاب و قابل توجه است: 1) مزارع بادی دریایی، منابع باارزش سرزمین‌ها را به تصرف در نمی‌آورند؛ 2) استفاده از مکان‌های دریایی(مترجم: یعنی استفاده از مکان‌های داخل دریا) بدین معناست که مزرعه بادی تا حد زیادی دور از چشم و دید بوده و آلودگی صوتی نخواهد داشت؛ 3) جریان باد توسط ساختمان‌ها و جنگل‌ها مشوش نشده و بطور مستقیم و با سرعت زیاد با تیغه‌های توربین برخورد خواهد داشت لذا عملکرد توربین افزایش خواهد یافت؛ 4) طرح‌های توربین بادی دریایی با توان نامی بزرگتری نسبت به طرح‌های ساحلی موجودند که این نرخ‌های بزرگ باعث توسعه اقتصادی می‌شود؛ و 5) آب دریا باعث می شود خنک‌سازی قطعات امکانپذیر بوده و هزینه کمی را به دنبال داشته باشد. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Reliability-Constrained Optimal Sizing of Energy Storage System in a Microgrid
عنوان فارسی مقاله: تعیین اندازه بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی  با در نظر داشتن قابلیت اطمینان، در یک ریزشبکه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، مدلی برای محاسبه اندازه بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی (ESS) در یک ریزشبکه را، با در نظر گرفتن معیار قابلیت اطمینان، ارایه می دهد. هر چه ESS (سیستم ذخیره سازی انرژی) بزرگتر باشد، نیازمند هزینه های سرمایه گذاری بیشتری بوده، درحالیکه هزینه عملکرد ریزشبکه، کاهش می یابد. مساله تعیین اندازه بهینه ESS که در اینجا ارایه می شود، هزینه سرمایه گذاری (هزینه اولیه) ESS را، و نیز هزینه عملکرد مورد انتظار شبکه را، کمینه می کند. با استفاده از ESS، کمبود توان تولیدی به سبب قطع شدن واحدهای موجود و یا جدا شدن واحدهای تجدیدپذیر، کنترل می شود؛ ازینرو، معیار قابل اطمینان بودن ریزشبکه، برآورده می شود. از یک مدل عملی ESS استفاده می شود. از یک برنامه نویسی مرکب-عدد صحیح (MIP) برای فرمول بندی مساله استفاده شده است. نمونه های گویا نشان دهنده ی بازده ی مدل ارایه شده می باشند.
اصطلاحات شاخص ــ سیستم ذخیره سازی انرژی، برنامه ریزی توسعه، ریزشبکه.
مقدمه:
با ادامه روند تکامل تکنولوژی های ذخیره سازی، کاربرد سیستم های ذخیره کننده انرژی (ESS) در شبکه های آینده، بیش از پیش توجه اپراتورهای سیستم را بخود جلب کرده است و کاربرد آنها در سیستم قدرت، در حال یافتن توجیه اقتصادی می باشد. ESS، کاربردهای گسترده ای را به شبکه قدرت ارایه می دارد، مانند بهبود کنترل، کاهش مشکلات نوسان و قطعی منابع انرژی تجدیدپذیر، تبعیت از بار، پایداری ولتاژ و فرکانس، مدیریت بار پیک، بهبود کیفیت توان، و تعویق ارتقای سیستم. اگرچه، هزینه های سرمایه گذاری بالای آن، مدل سازی دقیق و تنظیم اندازه بهینه ESS را می طلبد تا توجیه اقتصادی آن را برآورده کرده و همچنین از بهره برداری کم یا زیاد از حد آن، جلوگیری کند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Research on Calculation Model of Voltage Sags Due to High Voltage and Great Power Motor Starting
عنوان فارسی مقاله:  بررسی محاسبه مدل فلش ولتاژ به دلیل راه اندازی موتورهای ولتاژ بالا و توان بزرگ.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
راه اندازی موتورهای ولتاژ بالا و با توان بزرگ ، تاثیر شدیدی بر روی شبکه های قدرت گذاشته و موجب فلش (sag) ولتاژ می شود. در موارد شدید، بر روی عملکرد نامی دیگر وسایل نیز تاثیر می گذارد. Sag (فلش) ولتاژ، برجسته ترین مشکل کیفیت توان بوده، و هر دو سمت منبع توان را تحت تاثیر قرار می دهد. این مقاله اساسا بر روی فرآیند راه اندازی موتورهای القایی ولتاژ بالا و با توان بزرگ که در صنعت کاربرد زیادی دارند، تمرکز دارد. مدل کردن فرآیند راه اندازی موتور شامل انتخاب مدار معادل موتورهای با ساختارهای مختلف، جمع آوری و بررسی امپدانس های روتور و استاتور، فرآیندی کلیدی می باشد. بطور طبیعی، با نداشتن مواد آزمایش تحویل، این کمیت ها را باید با آزمایش بدست آورد. نکته کلیدی برای افزایش دقت شبیه سازی، مدل کردن روابط ریاضی امپدانس های استاتور و روتور موتور در فرآیند راه اندازی برای بدست آوردن منحنی دقیق تر گشتاور الکترومغناطیسی موتور، شامل جمع آوری و ارزیابی اینرسی چرخشی موتور، می باشد. این مستقیما به مدت زمان راه اندازی موتور بستگی دارد. جمع آوری و ارزیابی منحنی گشتاور بار، به گشتاور شتاب مربوط می باشد. سرانجام، آن (گشتاور بار) مدت زمان فرآیند راه اندازی را تعیین می کند. این مقاله همچنین روش های کاهش جریان راه اندازی به منظور کاهش اثر بر روی شبکه قدرت، و در نتیجه کنترل سطح فلش ولتاژ به یک محدوده، را معرفی می کند. این تحقیق بطور موفقیت آمیزی در ارزیابی توان برای جمع آوری پروژه ی Shanghi Qingcaosha Raw Water، پروژه ی واحدهای سردسازی Shanghai Zizhuyuan استفاده شده است.
کلیدواژه ها: راه اندازی موتور، مدل محاسباتی
مقدمه:
امروزه، فلش ولتاژ، برجسته ترین مساله ی کیفیت توان که تعداد وسایل حساس به کیفیت توان افزایش یافته و تقاضای کیفیت توان افزایش یافته است، شده است. بر اساس تحقیقات حوزه ی توان EU، بیش از 80% شکایات مصرف کنندگان بر روی کیفیت توان، به دلیل فلش ولتاژ بوده است.
راه اندازی کامل موتورهای ولتاژ و توان بالا، نیاز به کشیدن 5 تا 8 برابر جریان نامی را دارند که این جریان از امپدانس سیتم گذشته، و باعث فلش ولتاژ بر روی شین منبع خود و شین های مرتبط می شود. فلش ولتاژ بر روی شین منبع باعث دو مشکل جدی می شود: نخست اینکه شرایط عملکرد دیگر تجهیزات درحال کار، بویژه تجهیزات حساس به کیفیت توان وقفه ایجاد می کند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Sensorless Indirect Stator Field Orientation Speed Control for Single-Phase Induction Motor Drive
عنوان فارسی مقاله: کنترل سرعت بدون سنسور جهت دهی میدان استاتور غیر مستقیم برای درایو موتور القایی تکفاز.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نیاز صنعتی برای کنترل یک ماشین القایی، بدون استفاده از سنسور مکانیکی، در حال افزایش است، و این در نشریات جدید بخوبی بچشم می خورد. تمرکز، بر روی بهبود کنترل، بدون یک سنسور مکانیکی است. یک روش جدید برای پیاده سازی یک کنترل شار-استاتور-جهت-یافته ی غیر مستقیم (ISFOC) بدون سنسور، برای درایو یک موتور القایی تکفاز (SPIM)، در این مقاله ارایه شده است. روش ارایه شده تخمین سرعت روتور، تنها بر مبنای اندازه گیری های جریان های سیم پیچ های اصلی و کمکی استاتور، و نیز اندازه گیری جریان محور q مرجع، که توسط الگوریتم کنترلی تولید می شود، می باشد. خطای جریان محور q اندازه گیری شده از مقدار مرجع آن، کنترل کننده تناسبی-انتگرالی را تغذیه می کند، و خروجی آن فرکانس زاویه ای لغزش تخمین زده شده، می باشد. نتایج تجربی بدست آمده برای کنترل سرعت ISFOC (کنترل شار-استاتور-جهت-یافته غیر مستقیم) بدون سنسور یک درایو SPIM، با استفاده از یک سیستم dSPACE با برد کنترلر DS1104 مبنی بر پردازشگر سیگنال دیجیتال TMS320F240، ارایه و نیز تجزیه تحلیل شده است. شبیه سازی های دیجیتال و نتایج آزمایشی، به منظور نمایش بهبود در عملکرد الگوریتم بدون-سنسور ارایه شده، ارایه شده اند.
اصطلاحات شاخص ــ کنترل غیر مستقیم شار-استاتور-جهت-یافته، کنترل برداری بدون-سنسور، موتور القایی تکفاز، تخمین سرعت.
مقدمه:
از موتورهای القایی تکقاز (SPIM) بطور مرسوم در کاربردهای خانگی با سرعت-ثابت، و معمولا جاهایی که تنها منبع انرژی تکفاز در دسترس است _بدون هیچ استراتژی کنترلی_ استفاده می شود. این موتورها در کولرها، ماشین های شوینده، خشک کن ها، ماشین های صنعتی، پنکه ها، دمنده ها، جارو برقی ها، و بسیاری جاهای دیگر کاربرد دارند. کنترل سرعت-متغیر موتورهای الکتریکی، به دلایل ذخیره سازی انرژی، بصورت گسترده در کاربردهای صنعتی کاربرد دارد. کاهش هزینه و بازده ی بالای وسایل الکترونیک قدرتی و میکروالکترونیکی، انگیزشی قوی برای پیاده سازی درایوهای SPIM هم در کاربردهای خانگی و هم در کاربرد تجاری، هستند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: SIMULATION OF D-STATCOM AND DVR IN POWER SYSTEMS
عنوان فارسی مقاله: شبیه سازی دی استات کام و بازیاب دینامیکی ولتاژ در سیستم های قدرت.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یک مساله کیفیت توان، رویدادی است که بصورت یک ولتاژ، جریان یا فرکانس غیر استاندارد آشکار می شود و منجر به یک خطا یا عملکرد نادرست تجهیزات کاربران پایانی می شود. شبکه های توزیع صنایع همگانی، بارهای صنعتی حساس و عملیات مهم تجاری، از انواع متفاوت خاموشی ها و قطع شدگی سرویس که می تواند هزینه های مالی چشمگیری را به بار آورد رنج می برند. با ساخت دوباره سیستم های قدرت و با هدایت روند به سوی تولید توزیع شده و پخش شده، مسایل کیفیت توان در حال گرفتن شکلی جدید می باشد. در کشورهای در حال توسعه مانند هند که در آن تغییرات فرکانس توان و عوامل مشکل-ساز بسیار دیگر کیفیت توان به تنهایی سوالی جدی هستند و برداشتن گامی مثبت در این راستا، بسیار مهم می باشد. این مقاله، بر آن است تا مسایل برجسته در این زمینه را مشخص کرده، و ازینرو اقداماتی که می توانند موجب بهبود کیفیت توان شوند نیز، توصیه خواهند شد.
این مقاله، تکنیک های تصحیح فلش، برآمدگی و قطعی ولتاژ منبع را در یک سیستم توزیع شده، تشریح می کند. هم اکنون، گستره پهناوری از کنترل کننده های بسیار انعطاف پذیری که بر روی عناصر الکترونیک قدرت موجود جدید سرمایه گذاری می کنند، در حال توسعه برای کاربردهای توان سفارشی، می باشند. از آن میان، جبران ساز استاتیک و بازیاب دینامیکی ولتاژ، پربازده ترین وسایل هستند، که هر دوی آنها مبتنی بر اصل VSC می باشند. یک DVR (بازیاب دینامیکی ولتاژ)، یک ولتاژ را بصورت سری به ولتاژ سیستم تزریق می کند و یک D-STATCOM یک جریان به سیستم تزریق می کند تا فلش، برآمدگی، و قطعی ولتاژ را تصحیح کنند. نتایج جامع نیز ارایه شده است تا عملکرد هر کدام از وسایل بعنوان یک راه حل توان سفارشی بالقوه، ارزیابی شود.
کلیدواژه ها: D-Statcom، DVR، افت ولتاژ، برآمدگی، قطعی، کیفیت توان، VSC.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Intelligent Frequency Control in an AC Microgrid: Online PSO-Based Fuzzy Tuning Approach عنوان فارسی مقاله: کنترل فرکانس هوشمند در یک ریزشبکه برق متناوب: تکنیک تنظیم فازی مبنی بر بهینه سازی ازدحام ذره آنلاین. دسته: برق و الکترونیک فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24 جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد. _______________________________________ چکیده ترجمه: سیستم های قدرت مدرن، نیازمند افزایش هوش و انعطاف پذیری در کنترل و بهینه سازی هستند، تا از قابلیت تثبیت تعادل میان بار و تولید به دنبال تداخلات جدی اطمینان حاصل شود. این قضیه امروز، به سبب افزایش تعداد ریزشبکه ها (MG)، در حال یافتن اهمیتی بیش از پیش است. ریزشبکه ها اغلب از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید توان الکتریکی استفاده می کنند، که تولید توان با این انرژی ها، طبیعتا متغیر است. این تغییرات و عدم قطعیت های رایج در سیستم قدرت، موجب می شود که کنترل کننده های قدیمی نتوانند عملکرد مناسبی را در بازه های گسترده شرایط عملیاتی، ارایه دهند. در پاسخ به این چالش، این مقاله یک روش هوشمند آنلاین جدید را، با آمیختن تکنیک های منطق فازی و بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)، برای تنظیم بهینه ی معروف ترین کنترل کننده های مبتنی بر تناسبی-انتگرالی (PI) در سیستم های میکرو شبکه، ارایه می دهد. این روش طراحی کنترل، بر روی یک ریزشبکه AC به عنوان مورد آزمایشی تست شده است. عملکرد ترکیب کنترلی هوشمند ارایه شده، با روش های کنترل PI کاملا فازی و کنترل PI زیگلر-نیکولز، مقایسه شده است. اصطلاحات شاخص ــ منطق فازی، کنترل هوشمند، ریزشبکه، تنظیم بهینه، بهینه سازی ازدحام ذره، کنترل فرکانس ثانویه. 1.مقدمه: افزایش نیاز به توان الکتریکی، موجب شده است تا بسیاری از منابع غیرمعمولی نیز وارد سیستم قدرت شوند، که این منابع، پیچیدگی و عدم دقت سیستم را افزایش می دهند. از منابع انرژی های نو (تجدیدپذیر) (RES)، اغلب بعنوان واحدهای تولید کننده جایگزین در یک سیستم قدرت مدرن، استفاده می شود. افزایش نفوذ RESها (منابع انرژی های نو)، دارای مزیت هایی می باشد، اما همچنین چالش های تازه ای را نیز به بار می آورد که آیا این منابع می توانند بطور پایدار در کنار واحدهای تولید کننده ی موجود، کار کنند یا نه. برخی از چالش های فنی که توسط منابع انرژی های نو ایجاد می شوند، تعمیر و نگهداری و حفاظت از RESها می باشد که این مسایل، در رگولاسیون ولتاژ و فرکانس سیستم، و نیز در طرح کنترلی مناسب هم در حالت متصل به شبکه، و هم در حالت جدای از شبکه تاثیر می گذارند. جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد