عنوان انگلیسی مقاله: franctal dimension segmentation isolated speech
عنوان فارسی مقاله: تقسیم بندی ابعاد عملی: تشخیص گفتار ایزوله شده(مجزا)
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله قصد داریم استفاده از هندسه ی فراکتال  را برای تقسیم بندی سیگنال های دیجیتال مورد بررسی قرار دهیم. یک متد تقسیم بندی بافت را معرفی خواهیم کرد که بر مبنای بعد فراکتال  خواهد بود. با استفاده از این روش، تغییرات صورت گرفته در بافت موجود در امتداد یک سیگنال یا تصویر را میتوان بر حسب تغییرات در بعد فراکتال توصیف کرد.
با استفاده از تحلیل نوسانات فضایی  در بعد فراکتال بدست آمده با استفاده از روش پنجره ی حرکتی مرسوم، یک سیگنال دیجیتال یا تصویری را میتوان بر اساس بافت بخش بندی کرد؛ این همان اصل بخش بندی بعد فراکتال (FDS)    میباشد.
در این مقاله،  ما از این نوع بخش بندی بافت بر روی سیگنال های گفتار ایزوله شده استفاده خواهیم کرد.
متد های مربوط به محاسبه ی بعد فراکتال را نیز با هدف تمرکز بر روی روشی که از تابع چگالی انرژی(FSDF) مربوط به سیگنال فراکتال مقیاس بندی تصادفی استفاده میکند، مورد بازبینی قرار خواهیم داد.
FDS در یک سری سیگنال گفتار مختلف بکار گرفته شده است و نتایج آن برای واژه ها و مؤلفه های مجزا(مانند سایشی)  که این واژه ها از آن بدست آمده است. به طور خاص، نشان داده شده است که سیگتال های گفتار پیش فیلترینگ با یک فیلتر گذر سطح پایین دارای شکل 1/K خواهند بود. این خصیصه باعث شده تا سطح اطمینانی از این روش در بخش بندی گفتار بدست آید که منجر به ارائه ی شِمای تطابق الگو شده که باید آنرا بر مبنای FDS به صورت انحصاری طراحی کرد.
1.مقدمه
تشخیص گفتار، یک دامنه ی جدیدی از سرویس های محاسباتی را که قابلیت های انسانی را توسعه میدهد معرفی کرده است، که از نیازمندی های اجتماعی آن به منظور افزایش بهره وری آن استفاده میکند.
برای مثال تشخیص واژه مجزا،  میتواند برای ثبت سیستم حمل در  انبار ها و یا تشخیص و شمارش آیتم ها به منظور کنترل دارائی مفید باشد. این امر نیاز به یک وقفه ی کوتاهی در قبل و بعد از گفتار و سخن که باید به صورت کلی تشخیص داده شود، دارد[1]. به عبارت دیگر، این واژه ها به صورت مجزا بیان میشوند. توقف بین واژه ها باعث ساده شدن تشخیص خواهد شد، چرا که تشخیص نقاط نهایی را آسان میسازند.(مثلاٌ شروع و پایان هر کلمه) و باعث کمینه شدن تأثیرات گفتار کلمات به صورت چسبیده پشت سر هم  خواهد شد. علاوه بر این، واژه های مجزا به صورت دقیق تلفظ میشوند، چرا که نیاز برای توقف بین واژه ها باعث شده تا روانی گفتار با اختلال روبرو شده که در غیر اینصورت، باعث ترغییب تلفظ طبیعی تری و با سطح دقت کمتری خواهد شد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A Survey on Power Management Techniques in Wireless Sensor Network
عنوان فارسی مقاله: تکنیک های مدیریت انرژی در شبکه های سنسوری بی سیم
دسته: کامپیوتر - فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یک شبکه ی سنسوری بی سیم(WSN)  را می توان شبکه ای موردی (Ad-Hoc) دانست. در شبکه ی سنسوری بی سیم، گره ها در داخل یک شبکه ی مشارکتی سازمان دهی میشوند. WSN را میتوان شبکه ای دانست که شامل گره های متصل به منبع باتری بوده و وظیفه ی این گره ها، مسیر یابی داده ها از گره ی منبع به مقصد میباشد. هر گره، برای انتقال یا دریافت داده ها در شعاع دریافت یا ارسال ، انرژی مشخصی را مصرف می کند. بنابراین، مدیریت انرژی در این شبکه ها، یکی از مباحث عمده ای برای شبکه های سنسوری بی سیم مطرح میشود. در این مقاله، مطالعه ای بر روی شِماهای متعددی که مدیریت انرژی را به منظور بیشینه سازی بهره وری در WSN مد نظر دارند، پرداخته شده است.
واژگان کلیدی: مدیریت انرژی ، MLRP،DSDV،DRS،MERP،  مسیریابی، شبکه های سنسوری
1.مقدمه
یک شبکه ی سنسوری بی سیم(WSN) را میتوان به عنوان شبکه ای از گره های کوچک، خودمختار و متصل به منبع انرژی باتری در نظر گرفت که عموماٌ فاقد محدودیت های انرژی هستند. در صورتی که بعضی از منابع،مسیر خود را به سمت مقاصد هماهنگ نسازند، این امکان وجود داشته تا یک یا چند گره در شبکه، به دلیل استفاده ی بیش از حد از منابع انرژی، از نظر انرژی تخلیه شده و شبکه ممکن است دچار وقفه گردد. در صورت بروز این مشکل، انرژی موجود در منابعی که ارتباط خود را با منبع از دست داده اند اتلاف شده و هیچ راهی برای مسیریابی داده ها و ارسال آن به مقصد باقی نمی ماند. شبکه ی نشان داده شده در شکل 1 را در نظر بگیرید. این شبکه شامل ده گره بوده که از بین آنها، سه گره ی منبع و یک گره نیز مقصد را تشکیل داده اند. یک یال بین دو گره،  حاکی از این بوده که با این فرض که ارتباطات دوطرفه می-یاشد،گره ها می توانند با هم محاوره داشته باشند. در داخل شبکه، گره های خاصی وجود داشته که بدیهی است انرژی بیشتری را برای حفظ اتصالات خود، نسبت به سایر گره ها مصرف می کنند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Efficient exactoptimizationofmulti-objectiveredundancyallocation problems inseries-parallelsystems
عنوان فارسی مقاله: بهینه سازی دقیق مسائل تخصیص افزونگی چند هدفه، در سیستم های موازی-سری به صورت کارآمد
دسته: مهندسی سیستم ها
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله قصد داریم یک روش مبتنی بر تجزیه را به منظور حل دقیق مسئله ی تخصیص افزونگی چند هدفه برای سیستم های موازی –سری  ارائه دهیم. مسئله ی تخصیص افزونگی را میتوان یک شکلی از بهینه سازی قابلیت اطمینان   دانست که مورد توجه مطالعات زیادی قرار گرفته است. اغلب این مطالعات، مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی تک هدفه در نظر گرفته اند که قابلیت اطمینان سیستم را بیشینه نموده و یا هزینه ی مربوط به محدودیت های خاصی را کمینه میسازد. مطالعات کمی نیز وجود دارند که مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی بهینه سازی چند هدفه در نظر گرفته اند و متکی به روش های راه حل فرا هیروستیکی  بوده اند. اگرچه روش های فراهیروستیکی با محدودیت های زیادی روبرو هستند: این روش ها مسئله ی بهینه بودن را تضمین نکرده و مهم تر اینکه ممکن است همه ی نقاط پارتو بهینه  را تشخیص ندهند. در این مقاله ، مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی چند هدفه –که یک مورد کاربردی رایج میباشد- در نظر میگیریم. از این رو مسئله ی اصلی را به چندین زیر مسئله ی چند هدفه تجزیه کرده و زیر مسائل را به صورت دقیق و کارآمد حل میکنیم و سپس به صورت سیستماتیک راه حل ها را ترکیب میکنیم. روش مبتنی بر تجزیه میتواند تمامی راه حل های پارتو بهینه را  برای مسئله ی تخصیص افزونگی ایجاد کند. نتایج آزمایشی نیز نشان داده است که این متد پیشنهادی،  نسبت به متد های هیروستیک دارای عملکرد بهتری بوده است.
واژگان کلیدی: مسئله ی تخصیص افزونگی، بهینه سازی چند هفه، تجزیه، سیستم های موازی-سری

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Network Coding Based Reliable Broadcast Protocol in Multi-Channel Multi-Radio Wireless Mesh Networks
عنوان فارسی مقاله: کدینگ شبکه، بر مبنای پروتکل همه پخشی ایمن در شبکه های مِش بی سیم چند کاناله، چند فرکانسی
دسته: کامپیوتر - فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شبکه های مِش بی سیم  (WMNs)چند کاناله-چند فرکانسه(MCMR)  را می توان یکی از نمونه  شبکه های بی سیم چند هاپه  دانست. در یک MCMR WMNs مرسوم، هر گره دارای چندین پیام رادیویی با چندین کانال موجود بر روی هر رادیو می باشد، که به گره ها اجازه داده تا بتوانند ارسال و دریافت های همزمانی داشته باشند. بناباین، کارائی شبکه نیز بهبود پیدا می کند. همه پخشی ایمن، به عنوان یک تکنولوژی کلیدی در WMNها می تواند انتقال داده ها را به صورت مؤثر و کارآمد فراهم سازد.GreedyCode یکی از کدینگ های شبکه بوده که بر مبنای پروتکل همه پخشی ایمن میباشد. این کدینگ به وسیله ی گروه ما قبلاٌ پیشنهاد شده بود. در این مقاله، ما سناریوهای همه پخشی یک به چند را در نظر می گیریم  و یک پروتکل جدید GreedyCode ایمن را ارائه خواهیم داد که از دو جزء تشکیل شده است: تخصیص زمان و برنامه ریزی لینک.
به طور خاص، ما یک استراتژی تخصیص کانال سطحی (LCAS) را پیشنهاد میکنیم و تعداد بسته های داده ای را که قرار است در هر زمان بر اساس اطلاعات بازخورد ارسال شود را نیز از گره های همسایه ی هاپ مشخص می کنیم. علاوه بر این، هر گره ی واسط که داده ها را به صورت کامل دریافت می کند ، می تواند آن داده ها را به گره هایی ارسال کند که دیگر این پروسه را تکرار نکند. این پروسه تا زمانی که تمامی گره های مقصد داده ها را به صورت کامل دریافت کنند، تکرار می شود. نتایج شبیه سازی نشان میدهد که روش ما دارای تأخیر بسیار کمی در شبکه و توان کاری بالایی نسبت به پروتکل های جاری مانند Greedy Code ، MCM و غیره میباشد.
1.مقدمه
شبکه های مِش بی سیم  (WMNs)چند کاناله-چند فرکانسه(MCMR)  را میتوان یکی از نمونه های شبکه های بی سیم چند هاپه  دانست. این شبکه ها، به وسیله ی موازی سازی ارسال بسته ها بر روی چندین کانال و فرکانس، توان کاری شبکه را افزایش می دهند. همچنین از این شبکه ها می توان در مسئله ی Last Mile برای توسعه ی اتصالات اینترنت استفاده کرد[1].
همه پخشی ایمن به عنوان یک تکنولوژی کلیدی می تواند انتقال داده ها را به صورت ایمن فراهم سازد، از این رو این یک مسئله ی اساسی است که چطور یک گره می تواند این اطمینان را پیدا کند که داده ها را به صورت کامل علیرقم کیفیت پایین لینک ها دریافت کرده است.
کدینگ شبکه(NC) که توسط Ahlsede[2]  پیشنهاد شد، باعث افزایش کارائی شبکه می شود. به وسیله ی ترکیب محتوای بسته های چند تایی قبل از ارسال، و همه پخشی بسته های کدگذاری شده ی متفاوت به وسیله ی گره های واسط، NC باعث کاهش انتقال های دوگانه یا چندگانه می گردد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A Survey on Fuzzy Implication Functions
عنوان فارسی مقاله: رویکردی بر توابع استلزام فازی
دسته: کامپیوتر - فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یکی از عملیات های کلیدی در منطق  و استدلال تقریبی فازی، استلزام فازی است، که معمولاٌ به وسیله ی یک عملگر باینری I، که تابع استلزام نام دارد، صورت میگیرد.بسیاری از قوانین فازی که بر مبنای سیستم ها میباشند، پروسه ی مداخله ی خود را به وسیله ی این عملگرها صورت داده و مسئولیت انتشار عدم قطعیت در استدلال فازی را نیز بر عهده میگیرند. علاوه بر این، آنها ثابت کرده اند که در سایر حوزه ها مانند مقایسه ی روابط فازی، معادلات رابطه ای فازی، ریخت شناسی ریاضی فازی و پردازش تصاویر نیز کاربرد دارند. هدف این مقاله، ارائه ی رویکردی در زمینه ی توابع ضمنی فازی بوده که معمولاٌ به وسیله ی سایر عملگرهای تراکم نیز تشکیل میشوند.
4 روش مرسوم برای تعریف این استلزامات و مشخصه های آنها در حوزه های گسسته نیز بررسی میشود.
واژگاه کلیدی: تابع تراکم، استلزام گسسته، معادله ی عملیاتی، تابع استلزام، t-conorm، t-norm

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Lean and the working environment: a review of the literature
عنوان فارسی مقاله: مفهوم ناب و تأثیرات آن بر روی محیط کاری
دسته: مدیریت - مدیریت تولید
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف: از زمان پیدایش مفهوم ناب یا Lean و محیط کار، تأثیر آن بر روی کارمندان در سازمان های کاری مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این مقاله، ارائه ی رویکردی علمی بر روی تأثیرات ناب در محیط کار و سلامتی کارمندان میباشد.
طراحی/متودولوژی و روش: پایگاه داده های مختلفی در این باره برای مطالعات ناب و محیط کاری مورد بررسی و جستجو قرار گرفتند. به صورت کلی، 11 مطالعه با تأثیرات کمیتی ناب، در این مقاله بررسی شده است. متودولوژی و نتایج حاصله نیز به منظور استخراج اطلاعاتی در مورد مفهوم ناب و تأثیر آن در محیط کاری مورد تحلیل قرار گرفته اند.
 
یافته ها: مدارکی قوی وجود دارد مبنی بر اینکه در شرایط کاری با پیچیدگی کم و کارهای دستی، مفهوم ناب  دارای تأثیراتی منفی بر روی محیط کاری  و سلامتی کارمندان. اگرچه تأثیراتی مثبت در زمینه ی ناب و تأثیر آن بر روی محیط کار نیز وجود دارد، ولی ضروری است تا از مدل های ساده ی علت و معلول شروع کرده تا مدل های بسیار جامع و پیچیده پیش رویم، تا اینکه بتواند ناب و مفاهیم مبهم باز در مورد آن و همچنین تأثیرات مثبت و منفی آنرا درک کنیم.
 
محدودیت ها و استلزامات پژوهش: مدارکی وجود دارد مبنی بر محدودیت هایی که در زمینه ی ناب و تأثیر آن بر روی محیط کاری بیرون از صنعت تولید وجود دارد. در این مقاله فقط مباحث محدودی در زمینه ی یک استراتژی پیاده سازی ارائه شده است.
استلزامات عملی: سازمانی هایی که با افراد ضعیف از نظر جسمانی سروکار دارند، باید تلاش هایی را به منظور اجتناب از محیط کاری ناقض برای کارمندان دستی صورت دهند. نقش کارمندان در کاربرد های عملی ناب  نیز یکی از راه های احتمالی برای توسعه ی یک محیط کاری سالم است.
ابتکار/ارزش: این اولین مقاله ای است که از مدارک بدست آمده از پژوهش های فعلی برای بررسی روابط پیچیده و مبهم بین مفهوم ناب  و محیط کاری صورت گرفته است.
 
واژگان کلیدی:صنایع تولیدی، تولید ناب،کارمندان، نقش کارمندان، محیط کاری، فعالیت پژوهشی، سلامتی، پیاده سازی

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Delay-bounded data gathering in urban vehicular sensor networks
عنوان فارسی مقاله: جمع آوری داده ها در شبکه های حسگر خودرویی شهری ، مبتنی بر روش محدود به تأخیر
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 29
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شبکه های سنسوری بین خودرویی  را می توان یک جریان شبکه ای جدید و نوظهور دانست، که برای اپلیکیشن های متعددی در محیط های خودرویی مطلوب بوده و در آن می توان از سنسور های خودرویی به عنوان منابع داده ای و سیستم های ارتباطی بین خودرویی برای انتقالات استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم راه حلی را برای جمع آوری داده ها از یک موقعیت جغرافیایی خاص ارائه دهیم که مبتنی بر شبکه های سنسوری خودرویی می باشد. متد پیشنهادی ما، بازه ی زمانی ای را که در طول آن می توان پروسه ی جمع آوری داده ها را ادامه داد ترفیع و بهبود داده و استراتژی های ارسال بسته های داده ای به سمت جلو از طریق هاپ های چند گانه را، مشابه با پروتکل های مسیر یابی محدود به تأخیر، تغییر می دهد. شبیه سازی ها نشان می دهند که راه حل پیشنهادی ما، از نظر کارائی در جمع آوری داده ها، نسبت به سایر راه حل ها بهتر عمل کرده است.
واژگان کلیدی: 
محدود به تأخیر ، جمع آوری داده ها، شبکه های سنسوری خودرویی
1.مقدمه
پژوهش ها و فعالیت های مرتبط با محاورات داده ای خودرویی، در طی سالیان اخیر در حوزه ی صنعت خودرو و جامعه ی پژوهشی با شتاب بیشتری در حال حرکت بوده است. در  چند سال اخیر، خودروها قادر بوده اند با استفاده از نقاط دسترسی در کنار جاده ها با سایر خودرو ها به محاوره و مبادله ی داده ها بپردازند. ارتباطات خودرویی، باعث فراهم شده سرویس های ایمنی و مفیدی برای رانندگان و مسافرین شده است. تکنولوژی ها و استاندارد هایی که این مسیر را نیز تسهیل ساخته اند، به زودی به ابزارهایی واقعی و ضروری مبدل گشتند: تا زمان نوشتن این مقاله، تکنولوژی رادیویی  IEEE 802.11p که برای ارتباطات خودرویی طراحی گردیده است، اخیراٌ مورد پذیرش قرار گرفته است[1].
 سیستم های ارتباطی بین خودرویی(IVC) ، مبتنی بر ارتباطات مستقیم بین خودروها می باشند و از این رو باعث بروز شبکه های بین خودرویی (VANET)  گردیده اند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای کلاس عمده ای از اپلیکیشن های ارتباطی مانند اپلیکیشن های مرتبط با امنیت خودرو و جاده، مدیریت ترافیک، سرگرمی[4]، جمع آوری و انتشار داده ها[5] و غیره باشند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Maintaining Path Stability with Node Failure in Mobile Ad Hoc Networks
عنوان فارسی مقاله: حفظ پایداری مسیر در صورت بروز خطا در گره، در شبکه های موردی (MANET)
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با توجه به رشد روزافزون اپلیکیشن های مرتبط با شبکه های بی سیم موردی(Manet)،نه تنها استفاده از آنها برای سرویس های مهم در حال رشد است، بلکه قابلیت اطمینان و پایداری مسیرهای ارتباطی در این شبکه ها نیز از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. یک Manet باید قادر به ایجاد کانال های ارتباطی قابل اطمینانی بوده که بتوان با استفاده از پروتکل های بهبود خطا از آن محافظت کرد. یک روش برای پروتکل های بهبودی خطا، مبتنی بر استفاده از مسیرهای پشتیبان یا مسیرهای چندگانه  می باشد این تکنیک، کانال های ارتباطی پایداری را در شبکه های بی سیم فراهم می سازد، مخصوصاٌ کاربرد های MANET، ولی فعالیت های صورت گرفته شده بر روی چنین پروتکل هایی، بیشتر بر روی پایداری مسیر در صورت وجود خطای لینک متمرکز بوده است. در این مقاله، قصد داریم چنین پروتکل هایی را توسعه داده تا پایداری ارتباط را در صورت بروز خطا در یک گره حفظ کنیم. فعالیت ما ، بر روی حفاظت از مسیر برای ارتباطات بی سیم در صورت وجود خطایی در یک گره متمرکز است تا از این رو بتوانیم استفاده از اپلیکیشن های مرتبط با MANET را بهبود دهیم و چرخه ی عمر شبکه و کانال ها را افزایش داده و همچنین تعداد بسته های تحویل داده شده را نیز افزایش دهیم.
واژگان کلیدی: شبکه های موردی، پایداری مسیر، حفاظت از گره
1.مقدمه
شبکه های بی سیم، با اتصال دستگاه های ارتباطی به صورت سیمی در داخل یک ناحیه ی نسبتاٌ محدود تشکیل می شوند. شبکه های موردی، نوعی از شبکه های بی سیم بوده که در آن، دستگاه های سیال، خودشان مسئول ارتباط با همدیگر بوده و هیچ زیر ساختار متمرکزی برای مدیریت آنها وجود ندارد. دستگاه ها در داخل MANET می توانند در هر جهتی حرکت کرده و بنابراین بین خود و دستگاه های دیگر لینک هایی را ایجاد کنند، که البته از آنجایی که توپولوژی MANET پویا می باشد، این لینک ها به صورت دائم در حال تغییر هستند[1]. هر دستگاه در یک MANET فقط مسئول ترافیک شبکه ی مرتبط با خود نیست، بلکه باید ترافیک های غیر مربوط به خود را نیز به عنوان یک واسط به سمت جلو منتقل سازد. یک مسئله ی اساسی در مسیریابی چندهاپی  در MANET، این بوده که به دلیل ماهیت پویایی در این شبکه ها،  باید یک مسیر کارآمد و صحیح بین منبع و مقصد ایجاد شود. یکی از مهمترین صفات یک سیستم ایمن ، پایداری ارتباط بین یک زوج گره ی بی سیم در محاورات میباشد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: franctal dimension segmentation isolated speech
عنوان فارسی مقاله: تقسیم بندی ابعاد عملی: تشخیص گفتار ایزوله شده(مجزا)
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله قصد داریم استفاده از هندسه ی فراکتال  را برای تقسیم بندی سیگنال های دیجیتال مورد بررسی قرار دهیم. یک متد تقسیم بندی بافت را معرفی خواهیم کرد که بر مبنای بعد فراکتال  خواهد بود. با استفاده از این روش، تغییرات صورت گرفته در بافت موجود در امتداد یک سیگنال یا تصویر را میتوان بر حسب تغییرات در بعد فراکتال توصیف کرد.
با استفاده از تحلیل نوسانات فضایی  در بعد فراکتال بدست آمده با استفاده از روش پنجره ی حرکتی مرسوم، یک سیگنال دیجیتال یا تصویری را میتوان بر اساس بافت بخش بندی کرد؛ این همان اصل بخش بندی بعد فراکتال (FDS)    میباشد.
در این مقاله،  ما از این نوع بخش بندی بافت بر روی سیگنال های گفتار ایزوله شده استفاده خواهیم کرد.
متد های مربوط به محاسبه ی بعد فراکتال را نیز با هدف تمرکز بر روی روشی که از تابع چگالی انرژی(FSDF) مربوط به سیگنال فراکتال مقیاس بندی تصادفی استفاده میکند، مورد بازبینی قرار خواهیم داد.
FDS در یک سری سیگنال گفتار مختلف بکار گرفته شده است و نتایج آن برای واژه ها و مؤلفه های مجزا(مانند سایشی)  که این واژه ها از آن بدست آمده است. به طور خاص، نشان داده شده است که سیگتال های گفتار پیش فیلترینگ با یک فیلتر گذر سطح پایین دارای شکل 1/K خواهند بود. این خصیصه باعث شده تا سطح اطمینانی از این روش در بخش بندی گفتار بدست آید که منجر به ارائه ی شِمای تطابق الگو شده که باید آنرا بر مبنای FDS به صورت انحصاری طراحی کرد.
1.مقدمه
تشخیص گفتار، یک دامنه ی جدیدی از سرویس های محاسباتی را که قابلیت های انسانی را توسعه میدهد معرفی کرده است، که از نیازمندی های اجتماعی آن به منظور افزایش بهره وری آن استفاده میکند.
برای مثال تشخیص واژه مجزا،  میتواند برای ثبت سیستم حمل در  انبار ها و یا تشخیص و شمارش آیتم ها به منظور کنترل دارائی مفید باشد. این امر نیاز به یک وقفه ی کوتاهی در قبل و بعد از گفتار و سخن که باید به صورت کلی تشخیص داده شود، دارد[1]. به عبارت دیگر، این واژه ها به صورت مجزا بیان میشوند. توقف بین واژه ها باعث ساده شدن تشخیص خواهد شد، چرا که تشخیص نقاط نهایی را آسان میسازند.(مثلاٌ شروع و پایان هر کلمه) و باعث کمینه شدن تأثیرات گفتار کلمات به صورت چسبیده پشت سر هم  خواهد شد. علاوه بر این، واژه های مجزا به صورت دقیق تلفظ میشوند، چرا که نیاز برای توقف بین واژه ها باعث شده تا روانی گفتار با اختلال روبرو شده که در غیر اینصورت، باعث ترغییب تلفظ طبیعی تری و با سطح دقت کمتری خواهد شد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A Survey on Power Management Techniques in Wireless Sensor Network
عنوان فارسی مقاله: تکنیک های مدیریت انرژی در شبکه های سنسوری بی سیم
دسته: کامپیوتر - فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یک شبکه ی سنسوری بی سیم(WSN)  را می توان شبکه ای موردی (Ad-Hoc) دانست. در شبکه ی سنسوری بی سیم، گره ها در داخل یک شبکه ی مشارکتی سازمان دهی میشوند. WSN را میتوان شبکه ای دانست که شامل گره های متصل به منبع باتری بوده و وظیفه ی این گره ها، مسیر یابی داده ها از گره ی منبع به مقصد میباشد. هر گره، برای انتقال یا دریافت داده ها در شعاع دریافت یا ارسال ، انرژی مشخصی را مصرف می کند. بنابراین، مدیریت انرژی در این شبکه ها، یکی از مباحث عمده ای برای شبکه های سنسوری بی سیم مطرح میشود. در این مقاله، مطالعه ای بر روی شِماهای متعددی که مدیریت انرژی را به منظور بیشینه سازی بهره وری در WSN مد نظر دارند، پرداخته شده است.
واژگان کلیدی: مدیریت انرژی ، MLRP،DSDV،DRS،MERP،  مسیریابی، شبکه های سنسوری
1.مقدمه
یک شبکه ی سنسوری بی سیم(WSN) را میتوان به عنوان شبکه ای از گره های کوچک، خودمختار و متصل به منبع انرژی باتری در نظر گرفت که عموماٌ فاقد محدودیت های انرژی هستند. در صورتی که بعضی از منابع،مسیر خود را به سمت مقاصد هماهنگ نسازند، این امکان وجود داشته تا یک یا چند گره در شبکه، به دلیل استفاده ی بیش از حد از منابع انرژی، از نظر انرژی تخلیه شده و شبکه ممکن است دچار وقفه گردد. در صورت بروز این مشکل، انرژی موجود در منابعی که ارتباط خود را با منبع از دست داده اند اتلاف شده و هیچ راهی برای مسیریابی داده ها و ارسال آن به مقصد باقی نمی ماند. شبکه ی نشان داده شده در شکل 1 را در نظر بگیرید. این شبکه شامل ده گره بوده که از بین آنها، سه گره ی منبع و یک گره نیز مقصد را تشکیل داده اند. یک یال بین دو گره،  حاکی از این بوده که با این فرض که ارتباطات دوطرفه می-یاشد،گره ها می توانند با هم محاوره داشته باشند. در داخل شبکه، گره های خاصی وجود داشته که بدیهی است انرژی بیشتری را برای حفظ اتصالات خود، نسبت به سایر گره ها مصرف می کنند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Efficient exactoptimizationofmulti-objectiveredundancyallocation problems inseries-parallelsystems
عنوان فارسی مقاله: بهینه سازی دقیق مسائل تخصیص افزونگی چند هدفه، در سیستم های موازی-سری به صورت کارآمد
دسته: مهندسی سیستم ها
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله قصد داریم یک روش مبتنی بر تجزیه را به منظور حل دقیق مسئله ی تخصیص افزونگی چند هدفه برای سیستم های موازی –سری  ارائه دهیم. مسئله ی تخصیص افزونگی را میتوان یک شکلی از بهینه سازی قابلیت اطمینان   دانست که مورد توجه مطالعات زیادی قرار گرفته است. اغلب این مطالعات، مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی تک هدفه در نظر گرفته اند که قابلیت اطمینان سیستم را بیشینه نموده و یا هزینه ی مربوط به محدودیت های خاصی را کمینه میسازد. مطالعات کمی نیز وجود دارند که مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی بهینه سازی چند هدفه در نظر گرفته اند و متکی به روش های راه حل فرا هیروستیکی  بوده اند. اگرچه روش های فراهیروستیکی با محدودیت های زیادی روبرو هستند: این روش ها مسئله ی بهینه بودن را تضمین نکرده و مهم تر اینکه ممکن است همه ی نقاط پارتو بهینه  را تشخیص ندهند. در این مقاله ، مسئله ی تخصیص افزونگی را به عنوان یک مسئله ی چند هدفه –که یک مورد کاربردی رایج میباشد- در نظر میگیریم. از این رو مسئله ی اصلی را به چندین زیر مسئله ی چند هدفه تجزیه کرده و زیر مسائل را به صورت دقیق و کارآمد حل میکنیم و سپس به صورت سیستماتیک راه حل ها را ترکیب میکنیم. روش مبتنی بر تجزیه میتواند تمامی راه حل های پارتو بهینه را  برای مسئله ی تخصیص افزونگی ایجاد کند. نتایج آزمایشی نیز نشان داده است که این متد پیشنهادی،  نسبت به متد های هیروستیک دارای عملکرد بهتری بوده است.
واژگان کلیدی: مسئله ی تخصیص افزونگی، بهینه سازی چند هفه، تجزیه، سیستم های موازی-سری

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: YAMR: Yet Another Multipath Routing Protocol
عنوان فارسی مقاله: YAMR: پروتکلِ مدرن برای مسیریابی چند مسیره
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مسیریابی چند مسیره را میتوان تکنیکی جدید برای افزایش قابلیت اطمینان اینترنت و قابلیت کنترل بیشتر کاربران بر روی سرویس هایی که دریافت میکنند، دانست. اگرچه پروپزال هایی که قبلاٌ در این زمینه ارائه شده اند، مسیرهایی را انتخاب میکنند که تضمینی برای قابلیت اطمینان بالا ندارند. در این مقاله، ما شِمای مسیریابی YAMR را برای موارد بین دامنه ای پیشنهاد می کنیم. YAMR،یک مجموعه مسیرهایی را ایجاد میکند که در برابر هر نوع خطای لینک بین دامنه پایداری داشته و بنابراین به قابلیت اطمینان بالایی دست پیدا میکند. علاوه بر این، حتی با اینکه YAMR مسیرهای بیشتری را نسبت به BGP فراهم میسازد، ولی نیاز به کنترل قابل ملاحظه ی کمتری داشته و نیاز به جای بدتر کردن مشکلات مقیاس پذیری در اینترنت، آنرا نیز کاهش میدهد. این کاهش مشکل به وسیله ی تکنیک مخفی سازی جدیدی بدست می آید.
دسته بندی ها و تشریح موضوع
عبارات عام: الگوریتم ها، طراحی، کارائی، قابلیت اطمینان
واژگان کلیدی: پروتکل های مسیریابی، قابلیت اطمینان، اینترنت
1.مقدمه
در سال های اخیر،پژوهشگران زیادی توجه خود را منعطف مسیریابی چند مسیره کرده اند که در آن، زیر ساختار مسیریابی باعث شده تا بتوان به مسیرهای چندگانه ای دسترسی داشت و به فرستنده ی پیام اجازه داده تا یک مسیر دلخواهی را برای ارسال پیام انتخاب سازد. این روش، به کاربران اجازه ی دسترسی به مسیرهایی را بر اساس نیاز آنها(تأخیر پایین، پهنای باند بالا، نرخ پایین افت بسته ها) میدهد، و از این رو قابلیت اطمینان را افزایش داده و رقابت در بین ISP ها را نیز افزایش میدهد. طراحی الگوریتم های مسیریابی چند مسیره برای موارد بین دامنه ای به سختی صورت میگیرد، ولی این مورد یک چالش بیشتری را نیز پیش روی ما قرار میدهد زیرا سیاست محدودیت ها و نیازمندی های مقیاس پذیری را نیز باید در نظر گرفت. پروپوزال های متعددی برای مسیریابی چند مسیره ی بین دامنه ای ارائه شده اند(برای مثال به [12,14] رجوع کنید) و پیشرفت قابل ملاحظه ای را نیز در رفع این محدودیت ها داشته اند؛ این الگوریتم ها اثبات کرده اند که میتواند مجموعه مسیرهای بین دامنه ای متعددی را در را به صورت مقیاس پذیر فراهم کرد. تنها جنبه ای ناامید کننده ی این روش ها(و بسیاری از پروپوزال های چندمسیره در مورد بین دامنه ای)، این بوده که مجموعه مسیرهای جایگزین به نوعی Ad-Hoc میباشند؛ این مسیرها نمیتوانند به صورت سیستماتیک، مجموعه مسیرهای جایگزینی را انتخاب سازند که نرخ تحویل بالا را تضمین کنند. از آنجایی که این الگوریتم ها مسیرهای جایگزینی را فراهم میسازند، ولی این مسیرها ممکن است روی هم پوشانی زیادی داشته باشند و ممکن است بروز یک خطای منفرد بر روی کل مجموعه تأثیر داشته باشد.
در این مقاله، ما پروتکل مسیریابی YAMR را ارائه میدهیم که به صورت سیستماتیک، مسیرهایی با نرخ تحویل بالا را فراهم میسازد. برای YAMR دو مؤلفه وجود دارد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Query-by-Example Spoken Term Detection For OOV Terms
عنوان فارسی مقاله: تشخیص عبارت گفته شده در زبان پرس و جوی Query-by-Example برای عبارات OOV
دسته: زبانشناسی - علوم اجتماعی - روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف تکنولوژی تشخیص عبارت گفته شده(STD)   این بوده که بتوانیم واژگانی را در مجموعه ی  بزرگی از محتوای گفتاری ، مورد جستجو قرار دهیم. در این مقاله، ما مواردی را مطرح خواهیم کرد که در آن عبارات مد نظر جستجو(پرس و جوها)، مثال هایی صوتی هستند. این مورد، یا به وسیله ی تشخیص بخش مد نظر در جریان صوتی صورت خواهد گرفت و یا به وسیله ی گفتن عبارت پرس و جو. معمولاٌ پرس و جوها مرتبط با شاخص های نام گذاری شده و کلمات خارجی هستند، که عموماٌ پوشش ضعیفی در واژگان مربوط به سیستم های تشخیص گفتار پیوسته واژگان بزرگ(LVCSR)  دارند. در تمامی این مقاله، ما بر روی جستجوی Query-By-Example برای چنین عباراتی که فاقد واژگان هستند(OOV)  متمرکز خواهیم شد. ما یک مبدل وضعیت محدود(FST) را بر مبنای سیستم شاخص گذری و جستجو ایجاد خواهیم کرد[1]  تا مسئله ی جستجوی Query-By-Example را برای عبارات OOV  و به صورت ارائه ی هر دوی پرس و جو و شاخص به عنوان شبکه های آوایی از خروجی یک سیستم LVCSR حل شود. ما نتایجی را که متفاوت از مکانیسم های ارائه و تولید است هم برای پرس و جو و هم شاخص هایی که با یک واژه ایجاد شده است ، ارائه خواهیم داد. همچنین  متدی دو مرحله ای را ارائه خواهیم داد که از جستجوی Query-by-Example و با استفاده از بهترین واژگان تشخیص داده شده استفاده کرده و اثبات خواهد کرد که این روش می توان کارائی قابل ملاحظه ای را داشته باشد که مقدار آن به وسیله ی مقدار وزن دهی شده ی عبارت واقعی(ATWV)، به میزان 0.479 در مقایسه با مقدار 0.325 که از تلفظ  رفرنس برای OOV ها استفاده کرده است، اندازه گیری شده است. بهبودی های بیشتری را نیز می توان به وسیله ی روش دو گذره(دو مرحله ای) و فیلترینگ با استفاده از شمارش های مورد انتظار از سیستم فرهنگ لغت LVCSR بدست آورد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Does Auditor Industry Specialization Improve Audit Quality?
عنوان فارسی مقاله: آیا ویژه گری صنعت حسابرس، بهبود کیفیت حسابرسی را به همراه دارد؟
دسته: حسابداری - حسابرسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 32
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مطالعه، بررسی خواهد شد که آیا ویژه گری صنعت حسابرس، که با استفاده از سهم بازار صنعت داخلی حسابرس اندازه گیری شده است، کیفیت حسابرسی را بهبود داده می دهد یا خیر. پس از تطابق مشتریان مربوط به حسابرسین ویژه گر و غیر ویژه گر بر روی ابعادی خاص و همچنین بر روی اندازه و صنعت، هیچ مدرکی حاکی از تفاوت در نماینده  های کیفیت-حسابرسی بین این دو گروه حسابرس وجود ندارد. نتایج نمونه ی تطابق یافته نیز به وسیله ی بکار گیری تأثیرات ثابت مشتریان در مدل های اصلی، و بررسی نمونه ای از مشتریانی که حسابرسین خود را عوض می کنند، و همچنین با استفاده از نماینده های جایگزین که با هدف اتخاذ دانش صنعت حسابرسی طراحی شده اند، مورد تصدیق قرار می گیرد.
شواهد ترکیبی در این مطالعه، حاکی از این است که سهم بازار صنعت داخلی حسابرسی، یک شاخص قابل اطمینانی از کیفیت حسابرسی نیست.این یافته ها حاکی از این نیست که دانش صنعت برای حسابرسین مهم نیست، بلکه حاکی از این است  متودولوژی استفاده شده در مطالعات آرشیو ، تأثیرات ویژه گری صنعت حسابرسی را از صفات کلاینت به صورت کامل بررسی نمیکنند.
1.مقدمه
شرکت های حسابداری، به تشخیص اهمیت ویژه گری صنعت در فراهم کردن حسابرسی های با کیفیت و سازماندهی فعالیت های بیمه ای خود در خطوط صنعت پرداخته اند. یک گزارش از ایالت متحده حاکی از این است که بازار حسابرسی که در سال 2008 میلادی در دفتر حسابداری دولت ایالت متحده وضع شده بود، اهمیت ویژه گری صنعت را مطرح ساخته بود و خاطر نشان کرده بود که یک شرکتی که دارای تخصص صنعتی است، ممکن است از مشخصه های آن به وسیله ی توسعه ی سرویس های مرتبط با حسابرسی که برای مشتریان خاص است ، از آن بهره ببرد(GAP[2008]). برای مثال، PriceWter خاطر نشان کرده است که روش حسابرسی که ما استفاده میکنیم، در خودر اتخاذ اندازه و ماهیت سازمان می باشد و دانش صنعت را برای ما به ارمغان می-آورد(pcw[2010]). درک مزایای خبره گری صنعت حسابرسی، برای شرکت های عامی که از بین حسابرسین انتخاب میشوند، با توجه به بازار رقابتی ایالت متحده، و با توجه به شرکت های حسابرسی که با هدف ایفای سرویس های با کیفیت و در عین حال حفظ موقعیت رقابتی خود در هر صنعت ایجاد شده اند، بدیهی است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Large- Scale Graph Visualization and Analytics
عنوان فارسی مقاله: تحلیل و تجسم گراف های بزرگ مقیاس
دسته: کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه روش های جدید ارائه شده به منظور تجسم و تحلیل شبکه، از متریک های پیشرفته ای استفاده می کنند که اجازه ی دسته بندی و فیلترینگ گره ,  و همچنین مشاهده ی تعاملات بین گره ها  را می دهد. یکی از پژوهش هایی که در زمینه ی چیدمان گراف و متد های ساده سازی صورت گرفته است، حاکی از پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه، یعنی تجسم و تحلیل شبکه بوده است.
داده های رابطه ای را میتوان یکی از کلاس های اصلی اطلاعات دانست که به نظر میرسد در آرایه ی بزرگی از اصول، از جامعه شناسی و زیست شناسی گرفته تا مهندسی و علوم کامپیوتر متغیر است. بر خلاف داده های متنی، فضایی و n بعدی، داده های رابطه ای متشکل از یک مجموعه از نهاد ها و یک شبکه از روابط بین آنها میباشد. بعضی از شبکه ها، روابط را انتزاعی را مورد پوشش و نمایش قرار می دهند، مانند دوستی یا نفود؛ بعضی دیگر، شبکه های فیزیکی را مانند روتر ها و یا توزیع انرژی نمایش می دهند.
با توجه به رشد روز افزون اپلیکیشن های شبکه ی جریان اصلی، توانایی در تحلیل مجموعه داده های پیچیده، به امری ضروری مبدل گشته است. ویکیپدیا، دارای میلیون ها مقاله بوده که یک شبکه ای از ارجاع های متقابل را تشکیل می دهند. شبکه ی اجتماعی فیس بوک، بیش از یک میلیارد انسان را در یک ساختار بسیار پیچیده از دوستان، دعوت گروه، بازی ها، تبلیغات، چت های ویدنویی و متنی دور هم گرد آورده است. این شبکه ها و شبکه های مشابه، هر روز به توسعه ی خود ادامه می دهند.
استفاده از آمار و ارقام ساده به منظور ارائه ی دلیل موجهی برای تشریح پویایی چنین شبکه های پیچیده ای، عملی و یا کارآمد نیست. تحلیلگران در حال موضع گرفتن به سمت تجسم این شبکه ها نه به عنوان پروسه ای انفعالی از تولید تصاویر از اعداد ، بلکه به عنوان متد های بسیار تراکنشی که نمایش های بصری را با تحلیل های شبکه ترکیب کرده تا توانایی درک این شبکه ها را بهبود دهد، می باشند. چنین تحلیل هایی، نتایج عمده ای را نیز به همراه داشته است. به عنوان مثال، تحلیل های صورت گرفته شده بر روی شبکه های اجتماعی، الگوهایی را در مورد گروهی از دوستان یا جمعیت نشان داده است. تحلیل شبکه ی توزیع انرژی نیز حاکی از نکاتی کلیدی برای بهبودی های زیرساختار بوده است.
طراحی گراف که از اوایل دهه ی 1990 میلادی آغاز گردیده است، یکی از حوزه های پژوهشی مختص به تجسم ساختار شبکه ها می باشد. 
یکی از رایج ترین روش های تجسم و نمای شبکه ها، استفاده از دیاگرام های لینک-گره بوده که در آن، گره ها نماینده ی عامل ها بوده و لینک بین این گره نیز روابط بین این عامل ها را نشان می دهد. اگرچه چنین متدی نسبتاٌ ساده بوده می توان از آن برای تجسم شبکه های کوچک مقیاس استفاده کرد، ولی برای تجسم شبکه هایی پیچیده با مقیاس بزرگتر، اصلاٌ عملی و کاربردی نیست.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Resource Allocation Techniques in Cloud computing-Research Challenges for Applications
عنوان فارسی مقاله: تکنیک های تخصیص منبع در سرویس های محاسبات ابری-چالش های پژوهشی برای اپلیکیشن ها
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه سرویس محاسبات ابری به یکی از متودولوژی های توسعه پذیر در صنعت کامپیوتر مبدل گشته است. این سرویس، یک روش جدیدی به منظور تحویل  سرویس های IT بر روی فضای  وب است. این مدل، منابعی محاسباتی را از طریق اینترنت در اختیار مشتری قرار می دهد. در محاسبات ابری، تخصیص و زمانبندی منبع باعث شده تا سرویس های وب زیادی در کنار هم قرار گیرند. این مقاله، به تخمین استراتژی های تخصیص منبع در شبکه پرداخته و کاربرد آنها را در محیط محاسبات ابری بررسی می کند. یک تشریح مختصری نیز برای تخصیص منابع در محاسبه ی ابری، و بر مبنای بخش های پویای اتخاذ شده نیز صورت خواهد گرفت. در این مقاله، همچنین به بررسی و دسته بندی آخرین چالش های مرتبط با پروسه ی تخصیص منبع در محاسبه ی ابری و بر حسب انواع تکنیک های تخصیص منبع پرداخته خواهد شد.
واژگان کلیدی: محاسبه ی ابری ، محاسبه ی توزیع شده ، تخصیص منبع
1.مقدمه
محاسبه ی ابری را می توان یک مدل محاسباتی دانست که با استفاده از اینترنت و سرور های زمانبندی شده ی مرکزی،اپلیکیشن ها و آمار و ارقام را نگه داری می کند. این متودولوژی، به کاربران نهایی و پروسه های شغلی اجازه داده تا از اپلیکیشن های خود و بدون نیاز به  سخت افزار پردازشی قدرتمند و از طریق گذرگاه اینترنت به اجرا درآرند. محاسبه ی ابری، همچنین با متمرکز سازی فضای ذخیره سازی، نشانه ها، توزیع و پهنای باند، اجازه ی پردازش محاسبات بسیار سنگین را می دهد. نمونه هایی از محاسبه ی ابری، شامل یاهو میل، جی میل گوگل و یا hotmail مایکروسافت می باشد. سرور و نرم افزار مدیریت ایمیل، تماماٌ بر روی فضای ابری قرار گرفته اند و کاملاٌ تحت کنترل و مدیریت تأمین کننده ی سرویس ابری هستند. کاربر نهایی از نرم افزاری که به این سرور وابسته نیست استفاده کرده و از مزایای این سرویس بهره می برد. محاسبه ی ابری، به عنوان سرویس واسطه عمل کرده و در حالی که منابع دوطرفه، نرم افزار و اطلاعات برای کامپیوتر ها و سایراستراتژی ها فراهم می شود. محاسبه ی ابری را می توان به سه سرویس تقسیم کرد:
1. SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس)
2. PaaS(پلت فرم به عنوان یک سرویس)
3. IaaS(زیر ساختار به عنوان یک سرویس)
تخصیص منابع ابری ، نه تنها کیفیت سرویس(QoS)  –محدودیت های مشخص شده به وسیله ی کلاینت ها به وسیله ی توافق سطح سرویس- را فراهم کرده، بلکه مصرف انرژی را نیز به میزان زیاد کاهش می دهد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Efficient Resource Management for Cloud Computing Environments
عنوان فارسی مقاله: مدیریت منبع به صورت کارآمد، برای محیط های محاسباتی ابری
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه سرویس محاسبه ی ابری نه تنها موجب شکل گیری مجدد حوزه ی سیستم های توزیع شده گردیده است، بلکه به صورت اساسی منجر به تغییر روش های محاسبات در پروسه های شغلی نیز شده است. از آنجایی که محاسبه ی ابری مجهز به ویژگی های پیشرفته ی زیادی می باشد، ولی در عین حال معایبی در آن وجود داشته که نسبتاٌ هزینه های محاسباتی سنگینی را برای هر دو سرویس های ابری خصوصی و عمومی تحمیل می کند. حوزه ی محاسبه ی سبز نیز اهمیت رو به افزایشی در دنیایی با منابع محدود انرژی ، که روز به روز بر تقاضای استفاده از این منابع نیز افزوده می شود، دارد. در این مقاله، سعی شده است تا چارچوب جدیدی به منظور بهبود معماری های محاسباتی ابری ارائه شده است. با استفاده از تکنیک های زمانبندی آگاه از نظر میزان انرژی ، مدیریت منبع متغیر، مهاجرت زنده و طراحی ماشین مجازی کمینه، بهره وری کلی سیستم به میزان زیادی بهبود یافته و مراکز داده ای مبتنی بر سرویس ابری نیز کمترین سربار کارائی را متحمل شده اند.
واژگان کلیدی: 
محاسبه ی ابری ، محاسبه ی سبز، مجازی سازی، زمانبندی
مقدمه
سالیان سال است که فعالان حوزه ی علوم کامپیوتر، به پیش بینی ظهور یک سرویس محاسباتی مبتنی بر سودمندی پرداخته اند. تاریخچه ی این مفهوم، بر می گردد به سال 1961 میلادی که جان مک کارتی، آنرا در دانشگاه MIT معرفی کرد:
"در صورتی که کامپیوترهایی که من مد نظر دارم، به کامپیوترهای آینده مبدل گردند، ممکن است روزی فرا رسد تا محاسبات به صورت عمومی، مشابه با سیستم تلفن سازماندهی شود... سودمندی کامپیوتر، می تواند مبنای صنایع جدید و مهم را تشکیل دهد.”

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Fault-tolerant Routing for Multiple Permanent and Non-permanent Faults in HPC Systems
عنوان فارسی مقاله: مسیریابی پایدار در برابر خطا، برای خطاهای دائم و غیر دائم در سیستم های HPC
دسته: کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه شبکه های بهم متصل ، واحد های پردازشی سیستم های محاسباتی با کارائی بالا را بهم متصل ساخته و با آنها محاوره دارند. در این زمینه، خطاهای شبکه دارای تأثیر قابل ملاحظه ای می باشند زیرا بسیاری از الگوریتم های مسیریابی، برای پایداری در برابر خطاها طراحی نشده اند. از این رو، فقط یک خطای منفرد ممکن است  پیام های موجود در شبکه را دچار اشکال سازد و اتمام اپلیکیشن ها را با مشکل روبرو سازد، و یا حتی منجر به پیکربندی های بن بست گردد.
در این مقاله، ما  یک متد مسیریابی مستعد در برابر خطا را معرفی کرده ایم تا بتوانیم خطاهای لینک دائم و غیر دائم که پویایی بالایی دارند را از بین ببریم. از آنجایی که این خطاها به صورت تصادفی در طول عملیات سیستم بروز میکند، متد ما مسیرهای گریز را برای پیام ها فراهم کرده و در عین حال، از بروز بن بست جلوگیری میکند.پیشنهاد ما از نواحی خطا دار و به وسیله ی روش های مسیریابی چند مسیره اجتناب میکند و از مزایای افزونگی مسیر ارتباطی بهره میبرد.
     ارزیابی کارائی، شامل سناریوهای تست ترکیبی بوده که صحت را اثبات کرده و سناریوهایی را که بر مبنای موجودیت دنباله هایی از سیستم های با کارائی بالاست را تست میکند. آزمایشات نشان داده است که متد ما به اپلیکیشن ها اجازه داده تا اجرای خود را حتی در صورت بروز خطا کامل سازند و افت کارائی را به 30% کاهش دهند.
واژگان کلیدی: شبکه های بهم متصل ، پایداری در برابر خطا ، مسیریابی تطبیقی
1.مقدمه
در طی دهه های اخیر، تقاضا برای قدرت محاسباتی بیشتر، یک افزایش بدون توقفی را داشته است. این افزایش، ریشه ای در رشد تعداد کاربرد های محاسباتی پیچیده دارد. در ابتدا، قدرت محاسباتی فقط محدود به فیلد های پژوهشی علمی بود. اگرچه در طول چند سال اخیر، کاربرد های جدیدی نیز ایجاد شده اند که نیاز به قدرت محاسباتی بالایی داشته اند. این برنامه های جدید، شامل ایمن سازی DNA، پیش بینی آب و هوا، مطالعات زیستی و غیره بوده است.
در این لحظه، اهمیت سیستم های HPC غیرقابل انکار می باشد، زیرا آنها گرایش جدیدی را به سمت مدل سازی رفتار روزانه و سبک زندگی جوامع مدرن باز کرده اند. این مورد در صورتی که ساده ترین جستجو در گوگل را  که بر مبنای سیستم های HPC نیز میباشد را در نظر بگیریم، بدیهی است[1]. در اصل، با توجه به اهمیت این سیستم ها، ضروری است تا از وقفه های سرویس اجتناب کنیم، که این مورد در سیستم های حساس مانند سیستم های مرتبط با عملیات بحرانی-مأموریتی، بانکداری و اپلیکیشن های محسوس به محاسبات ضرورت پیدا میکند[2].

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان کامل: رابطه تک فرزندی با اختلالات رفتاري دانش آموزان
دسته: روانشناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 93
+ همراه با پرسشنامه اختلالات رفتاري(فرم ارزشيابي رفتار دانش آموزان)
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
اين تحقيق به منظور بررسي رابطة تك فرزندي با اختلالات رفتاري انجام گرديد.پس از تشريح كامل اختلالات رفتاري و ذكر انواع آن، پرسشنامة راتر روي 30 كودك تك فرزند و 30 كودك غيرتك فرزند پاسخ داده شده است.اين پرسشنامه، مخصوص معلمان بوده و در چند مدرسة ابتدائي كرج به طور تصادفي توزيع شده است.معلمان برحسب آشنايي خود با انش آموزان تك فرزند و غير تك فرزند پرسشنامه ها را تكميل نموده اند.آزمودنيهاي دانش آموز در اين كار پژوهش بين 7 تا 12 سال سن داشته اند.در آخر پس از پايان كار و انجام محاسبات آماري از طريق روش آماري x2 (مجذور كا) مشاهده شده كه x2 (6/06) بدست آمده بزرگتر از x2 جدول (5/671) بوده است.بنابراين بين تك فرزندي و اختلالات رفتاري رابطة معني داري وجود دارد وسطح معني داري آن برابر 5% p7 است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A New Control Strategy for a Multi-Bus MV Microgrid Under Unbalanced Conditions
عنوان فارسی مقاله: راهبرد کنترلی جدید برای یک ریزشبکه ولتاژ متوسط چند‌باسه تحت شرایط نامتعادل
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک راهبرد کنترلی جدید برای عملکرد جزیره‌ای یک ریزشبکه چند باس ولتاژ متوسط (MV) ارائه می‌دهد. این ریزشبکه از چند واحد تولید‌پراکنده (DG) با کوپل الکترونیکی تشکیل شده است. هر واحد DG یک بار محلی را تامین می‌کند که این بار می‌توان به علت حضور بارهای تکفاز، حالت نامتعادل داشته باشد. راهبرد کنترلی ارائه شده برای هر DG شامل یک کنترلر تناسبی رزونانس (PR) با فرکانس رزونانس قابل تنظیم، یک راهبرد کنترلی droop، و یک کنترلر امپدانس توالی منفی (NSIC) است. کنترلرهای PR و droop به ترتیب برای تنظیم ولتاژ بار و توزیع متوسط توان بین واحدهای DG به کار می‌روند. کنترلر NSIC برای جبرانسازی موثر جریان‌های توالی منفی بارهای نامتعادل و بهبود عملکرد سیستم کلی ریزشبکه به کار می‌رود. علاوه‌بر‌این، کنترلر NSIC باعث کمینه شدن جریان‌های توالی منفی در خطوط ولتاژ متوسط شده و در نتیجه کیفیت توان ریزشبکه بهبود می‌یابد. عملکرد راهبرد کنترلی ارائه‌شده به کمک مطالعات شبیه‌سازی دیجیتالی حوزه زمان و در محیط نرم‌افزار PSCAD/EMTDC به تایید رسیده است. 
عبارات کلیدی:
 تولید پراکنده، ولتاژ متوسط (MV)، ریزشبکه، جریان توالی منفی، تسهیم توان، بار نامتعادل، کنترل ولتاژ. 
I.مقدمه
ریزشبکه‌های ولتاژ متوسط (MV) نقش مهمی برای مدیریت فعال و کنترل شبکه توزیع در شبکه‌های هوشمند آینده خواهند داشت. علاوه‌بر‌این، مسائل محیطی و علایق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باعث اهمیت هرچه بیشتر ریزشبکه‌های MV می‌شود [1]. مفهوم اخیر ارائه شده برای ریزشبکه چندگانه ‌ انگیزه‌ای است برای ارائه مفهوم ساختار ریزشبکه‌های با سطح ولتاژ بالاتر، یعنی سطح ولتاژ متوسط. یک ریزشبکه چندگانه شامل ریزشبکه‌های ولتاژ پائین (LV) و واحدهای تولید پراکنده (DG) متصل به چندین فیدر ولتاژ متوسط مجاور است [2]. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقالهA New Heuristic Algorithm for Unit Commitment Problem
عنوان فارسی مقاله: الگوریتم ابتکاری جدید برای مساله تخصیص واحد
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تخصیص واحد  (UC) سیستم‌های قدرت مقیاس وسیع یک مساله پیچیدۀ بهینه‌سازی غیرخطی و نوع عدد صحیح مختلط با قیود مختلف است. این مقاله بر اساس اصلاح الگوریتم جستجوی هارمونی (HS) یک روش نوین و موثر برای حل برنامه‌ریزی راهبردی تخصیص واحد‌های تولیدی ارائه می‌کند. این الگوریتم در مقایسه با دیگر روش‌های تکاملی (EM) کاربرد آسانی داشته و در دستیابی به پاسخ بهینه در یک زمان مناسب توانمند است. روش پیشنهادی به کمک یک مجموعه داده‌‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نتایج بدست آمده نیز با نتایج مقالات دیگر مقایسه می‌شود. نتایج عددی نشان دهنده کارائی و بهبود پاسخ از لحاظ هزینه و زمان اجرا در مقایسه با نتایج دیگر الگوریتم‌های قدرتمند بهینه‌سازی ابتکاری است. 
کلیدواژه‌ها:
تخصیص واحد، الگوریتم تکاملی، جستجوی هارمونی (HS)، توزیع اقتصادی
 
1. مقدمه
مساله تخصیص واحد یکی از مسئل مشکل بهینه سازی است که تحت قیود خاصی که از جانب سیستم و شرایط فیزیکی تحمیل می‌شوند تحت تاثیر قرار می‌گیرد. حل مساله تخصیص واحد از هر دو جنبه زمان اجرا و طرح صحیح و مناسب نیروگاه‌ها با حداقل هزینه حائز اهمیت است. در رابطه با این موضوع و حل مساله تخصیص واحد منابع متنوعی منتشر شده است. در ذیل به روش‌های مختلف حل مساله تخصیص واحد در نوشتجات اخیر اشاره مختصری شده است. لیست اولویت (PL) [1]-[2] به ترتیب صعودی واحدهای با هزینه بار کامل را اختصاص می‌دهد تا اینکه ابتدا واحدهای از لحاظ اقتصادی به صرف تخصیص داده شوند تا تقاضای سمت بار برآورده شود. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A Novel Hybrid Network Architecture to Increase DG Insertion in Electrical Distribution Systems
عنوان فارسی مقاله: معماری شبکه هیبریدی جدید برای افزایش تعبیه تولید پراکنده در سیستم های توزیع الکتریکی
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شبکه های توزیع، یک تغییر عمیق را در رابطه با طراحی و قواعد عملکردشان به علت انتظار افزایش اتصال تولید پراکنده (DG) به شبکه، تجربه می کنند. در حقیقت مطرح شدن بازار برق و نگرانی رشد جهانی برای موضوعات محیطی منجر به توسعه عظیم DG ها شده است. شمار زیادی از DGها توانسته اند مسائل تکنیکی و مشکلات فنی شبکه های توزیعی که برای پخش توان دو جهته طراحی نشده اند را مرتفع نمایند. 
راه حل های موجود برای حل اتصالات حاشیه ای DG ممکن است مناسب نباشند. شبکه های توزیع به طور قطعی باید به سمت هوشمند سازی و قابلیت انعطاف پذیری بیشتر پیش بروند. دو روش ممکن برای رسیدن به این هدف عبارتند از معماری های جدید و ایجاد و توسعه سیستم های هوشمند.
این مقاله بر روی معماری های جدید و مدهای عملکرد تمرکز می کند. شبکه های توزیع شعاعی مرسوم و سنتی می توانند DGهای بیشتری را بوسیله مطرح کردن و معرفی کردن حلقه های ویژه مناسب، بپذیرند. 
یک ساختار هایبرید (ترکیبی یا چندگانه) جدید که قادر به عملکرد بصورت شعاعی و مشی (مشبکی) می باشد پیشنهاد می شود و به بریکرهای اتوماسیون و کلیدهای اتوماتیک تجهیز می شود که قابلیت اطمینان آن را بهبود می بخشد. همچنین یک الگوریتم هیریستیک (ابتکاری) برای ساختار این معماری جدید ، جهت تضمین ساختن استمرار و پیوستگی سرویس برای مشتریان و حداقل کردن هزینه کل، پیشنهاد می شود.
1-مقدمه
DGها، واحدهای کوچکی مبتنی بر یکی از منابع انرژی تجدید پذیر (همانند بادی و خورشیدی) و یا منابع مرسوم و سنتی (همانند موتورهای کوچک گازی و دیزل ژنراتورها) هستند. 
ظرفیت نصب شده DGها در امریکا به 10MW و در فرانسه به 12MW می رسد. امید است که در آینده ای نزدیک، نگرانی رشد مسائل محیطی جهت امنیت تغذیه، باعث شود که منابع تجدیدپذیر  محلی DG توسعه داده شوند. این منابع توان به شبکه های توزیعی که فقط برای پخش توانهای یک جهته از بالا دست به بار طراحی شده اند متصل می شوند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A Phase-Domain Synchronous Machine Model With Constant Equivalent Conductance Matrix for EMTP-Type Solution
عنوان فارسی مقاله: مدل حوزه فاز ماشین سنکرون با ماتریس هدایت معادل ثابت برای پاسخ نوع ای ام تی پی
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مدل‌های ماشین واسط در تحلیل گرهی (همانند EMTP) یا برنامه‌های شبیه سازی گذرای بر مبنای متغیر حالت نقش مهمی‌را در دقت عددی و  کارایی محاسباتی کل شبیه سازی ایفا می‌کند. به عنوان یک جایگزین سودمند برای مدل سنتی qd، جدیدا چندین مدل ماشین حوزه فاز پیشرفته (PD) و رآکتانس-پشت-ولتاژ معرفی شده است. با این حال، ماتریس هدایت وابسته به جایگاه روتور در ماشین- شبکه رابط استفاده از چنین مدل‌هایی را در EMTP را پیچیده می‌کند. این مقاله بر بدست آوردن مدل مدار  واسط موثر و ثابت برای ماشین سنکرون PD تمرکز دارد. نشان داده شده است که ماتریس هدایت ماشین می‌تواند در یک زیر ماتریس ثابت بعلاوه یک زیر ماتریس متغیر با زمان فرموله شود. حذف برجستگی عددی از روابط دوم منجر به یک ماتریس هدایت ثابت مدل PD پیشنهادی می‌شود، که ویژگی بسیار مطلوبی برای حل EMTP به دلیل اجتاب از بازفاکتورگیری ماتریس هدایت شبکه در هر مرحله زمانی است.  مطالعات موردی ثابت کرده است که مدل PD پیشنهاد شده در ضمن حفظ دقت مدل PD اصل/سنتی یک پیشرفت مهم  نسبت به مدل‌های دیگر تثبیت شده که در EMTP استفاده می‌شوند، است. 
اصطلاحات شاخص:
  ماتریس هدایت ثابت، EMTP، ماتریس G، مدل حوزه فاز (PD)، مدل qd، حذف برجستگی، ماشین سنکرون، مدل ولتاژ-پشت-رآکتانس (VBR) 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A UPFC MODEL FOR DYNAMIC STABILITY ENHANCEMENT
عنوان فارسی مقاله: مدل کنترل کننده پخش توان یکپارچه(UPFC) برای افزایش پایداری دینامیکی
دسته: مهندسی برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
از هنگامیکه قابلیت کنترل کنترل کننده های پخش توان یکپارچه  برای خطوط انتقال شناسایی شده است ، اطلاعات محدودی در خصوص مورد توجه قرار دادن نقش این ادوات در کاهش نوسانات سیستم ارایه شده است . این مقاله یک روش تزریق جریان برای UPFC مناسب کاربرد در مطالعات پایداری دینامیکی ارایه می دهد . جبرانسازی موازی برای نگهداشتن ولتاژ باس سیستم کنترل می گردد ، و اجزای ولتاژ سری که هم فاز و یک چهارم جریان خط می باشند هماهنگ با روش strip Eigenvalue Assignment کنترل می شوند . آنالیز eigenvalue و نتایج شبیه سازی حوزه زمانی نشان می دهد مدل و روش کنترل پیشنهادی بطور قابل توجهی پایداری دینامیکی سیستم قدرت را بهبود می بخشد. 
1-مقدمه 
سیستم انتقال جریان متغیر قابل انعطاف  یک روش برای توسعه خط انتقال با افزایش امکان استفاده از تجهیزات موجود تا حد ظرفیت حرارتی آنها می باشد .این سیستم توانایی تزریق و جذب توان از سیستم قدرت دارد و اینکار از طریق مبدل تحریک و تبدیل مقدار قابل کنترل توان راکتیو و جاگذاری یک ولتاژ قابل کنترل از لحاظ دامنه و زاویه فاز سری با خط انتقال انجام می گیرد ]1[. با توجه به کمبود اطلاعات موجود در خصوص تاثیر UPFC در بهبود نوسانات سیستم در اینجا سعی در بررسی این مبحث می گردد .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Adaptive PI Control of Dynamic Voltage Restorer Using Fuzzy Logic
عنوان فارسی مقاله: کنترل پی آی تطبیقی بازیاب دینامیکی ولتاژ با استفاده از منطق فازی
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چکیده: استفاده از کنترلر PI در سیستم کنترل DVRها بسیار متداول است. اما یکی از معایب این نوع کنترلرهای کلاسیک این است که به دلیل استفاده از بهره های ثابت، در شرایطی که در پارامترها یا شرایط عملکرد سیستم تغییراتی رخ دهد، کنترلر ممکن است نتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. برای حل این مشکل، کنترلر PI تطبیقی با استفاده از منطق فازی ارائه شده است. این کنترلر، ترکیبی از کنترلرهای فازی و PI است. با توجه به میزان خطا و شیب خطای سیستم و قوانین کنترل  فازی، کنترلر فازی می تواند به صورت آنلاین دو پارامتر کنترلر PI را تنظیم کند تا سیستم بتواند خود را با هر گونه تغییرات در شرایط عملکرد خود تطبیق دهد. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که روش کنترلی ارائه شده، عملکرد به مراتب بهتری نسبت به کنترلرهای PI موسوم دارد.
1- مقدمه
به دلیل استفاده فزاینده از تجهیزات هوشمند برقی و الکترونیکی مانند کامپیوتر، PLC، درایوهای سرعت متغیر و مانند آن، رشد خیره کننده تجهیزات مصرف کننده بسیار حساس، هم مشتریان و هم تامین کنندگان تجهیزات را با مساله کیفیت توان مواجه کرده است. بروز خطا چه در مرحله انتقال و چه در مرحله توزیع، ممکن است باعث افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ در کل سیستم یا بخش عمده آن شود.  همچنین در شرایط بار سنگین، ممکن است افت ولتاژ قابل توجهی در سیستم رخ دهد. کمبود ولتاژ (sag) می تواند در لحظه ای اتفاق بیفتد که دامنه آن می تواند بین 10٪ تا 90٪ متغیر باشد و زمان آن نیز می تواند نصف سیکل تایک دقیقه متفاوت باشد(IEEE Std 1159-1995). علاوه براین، بسته به نوع خطا، ممکن است sagها متقارن یا نامتقارن باشند و بسته به عواملی مانند فاصله از محل وقوع خطا یا نحوه اتصال ترانسفورماتور، sagها می توانند دامنه غیرقابل پیش بینی داشته باشند. در سویی دیگر، بیشبود ولتاژ (swell) بدین شکل تعریف می شود.تغییر ناگهانی ولتاژ شبکه تاحد 110٪ تا 180٪ ولتاژ مؤثر در فرکانس مبنای شبکه و با بازه زمانی بین نصف سیکل تا 1 دقیقه (TEEE Std 1159-1995) swell به اندازه sag اهمیت ندارد چرا که در سیستم های توزیع، کمتر این پدیده رخ می دهد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: An Accurate Power Control Strategy for Power-Electronics-Interfaced Distributed Generation Units Operating in a Low-Voltage Multibus Microgrid
عنوان فارسی مقاله: راهبرد دقیق کنترل توان برای واحدهای تولید پراکندۀ با واسط الکترونیک قدرت در یک ریزشبکه چندباسه ولتاژ پایین
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، برای ریزشبکه ولتاژ پایین یک راهبرد کنترل توان ارائه می‌شود، جائی که در آن امپدانس خط عمدتا مقاومتی، امپدانس نابرابر بین واحدهای تولید پراکنده (DG)، و محل بارهای ریزشبکه باعث می‌شوند روش مرسوم کنترل droop فرکانس و ولتاژ غیرممکن باشد. راهبرد کنترل توان ارائه شده شامل یک اندوکتانس مجازی در خروجی اینورتر واسط و یک الگوریتم تسهیم و کنترل دقیق توان است که در این الگوریتم هم اثر افت ولتاژ امپدانس و هم اثر بار محلی DG در نظر گرفته شده است. بخصوص اینکه اندوکتانس مجازی می‌تواند با معرفی یک امپدانس به شدت اندوکتیو حتی در شبکه ولتاژ پایین با امپدانس مقاومتی خط، به طور موثر مانع تزویج بین توان‌های حقیقی و راکتیو شود. از طرف دیگر، بر اساس امپدانس به شدت اندوکتیو، الگوریتم تسهیم دقیق توان راکتیو به این صورت عمل می‌کند که افت ولتاژهای امپدانس را تخمین زده و صحت و دقت تسهیم و کنترل توان راکتیو را بهبود می‌بخشد. در نهایت اینکه، با در نظر گرفتن محل‌های مختلف بارها در یک ریزشبکه چندباسه، با به کارگیری یک تخمین آنلاین آفست توان راکتیو برای جبرانسازی اثرات تقاضاهای توان بار محلی DG، دقت کنترل توان راکتیو را می‌توان بهبود داد. راهبرد کنترل توان پیشنهادی در این کار، شبیه‌سازی شده و بصورت عملی روی یک ریزشبکه ولتاژ پایین نمونه تست شده است. 
عبارات کلیدی:
 تولید پراکنده (DG)، روش کنترل droop، ریرشبکه، اینورتر موازی، کنترل توان، تسهیم توان، منبع انرژی تجدیدپذیر (RES)
I.مقدمه
با افزایش نگرانی‌ها در مورد محیط زیست و هزینه انرژی، صنعت برق با تغییرات اساسی مواجه است که این تغییرات شامل منابع انرژی تجدیدپذیر (RES) یا ریزمنابعی مثل سلول‌های فوتوولتائیک، توربین‌های بادی کوچک، و ریزتوربین‌ها است که به شکل تولید پراکنده (DG) با شبکه قدرت یکپارچه و ترکیب شده‌اند. سیستم‌های تولید پراکنده مبتنی بر منابع انرژی تجدیدپذیر معمولا از طریق یک واسط الکترونیک قدرت و سیستم‌های ذخیره انرژی به شبکه متصل می‌شوند [1]. 
سازماندهی منظم این سیستم‌های تولید پراکنده تشکیل یک ریزشبکه می‌دهد [2]-[7]. در مقایسه با یک DG تنها، ریزشبکه ظرفیت و قابلیت‌های کنترلی بیشتری برای رفع الزامات کیفیت توان و قابلیت اطمینان سیستم دارد. همچنین ریزشبکه فرصتی فراهم می‌کند تا بتوان تولید پراکنده را از طریق تولید همزمان برق و گرما (CHP) بهینه‌سازی کرد، که هم اکنون مهم‌ترین ابزار بهبود راندمان انرژی است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: An Adaptive Control Strategy for DSTATCOM Applications in an Electric Ship Power System
عنوان فارسی مقاله: استراتژی کنترل تطبیقی برای کاربردهای جبرانساز استاتیک توزیع در سیستم برقی کشتی الکتریکی
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
جبرانساز استاتیک توزیع ( DSTATCOM ) یک دستگاه جبران کننده شنت است که به طور کلی برای حل مشکلات کیفیت توان در سیستم های توزیعاستفاده می شود. در یک کشتی تمام برقی، مشکلات مربوط به کیفیت توان به علت تقاضای بالای انرژی توسطبارها، مانند بارهای ضربه ای، بوجود می آیند . این مقاله کاربرد یک DSTATCOM برای بهبود کیفیت توان درسیستم قدرت یک کشتیدر حین و بعد از اعمال بارهای ضربه ای را نشان می دهد.استراتژی کنترل DSTATCOM نقش مهمی را در حفظولتاژ در نقطه کوپلینگ مشترک بازی می کند. در این مقاله یک استراتژیکنترل تطبیقیDSTATCOM   جدید بر اساس سیستم ایمنی مصنوعی (AIS) معرفی شده است. پارامترهای بهینه کنترل کنندهدر ابتدا با استفاده از الگوریتم  بهینه سازی ازدحام ذرات به دست آمدهاند. ایننوعیمصونیت ذاتی نسبت به اغتشاشات معمول سیستم فراهم می کند. برای اغتشاشات ناشناخته و تصادفی سیستم، پارامترهای کنترل به صورت آنلاین تغییر می کنند ،بنابراین ایمنی تطبیقی به سیستم کنترل فراهم می شود . عملکرد DSTATCOM و استراتژی کنترل تطبیقی مبتنی بر AISدر ابتدا در پلت فرم شبیه سازی MATLAB مورد مطالعه قرار گرفت . و این از طریق پیاده سازی سیستم قدرت کشتی بر روی شبیه ساز دیجیتال در زمان واقعی و الگوریتم کنترلی بر یک پردازشگر سیگنال دیجیتالی تایید شد. 
فهرست واژه: 
کنترل تطبیقی، ایمنی تطبیقی، سیستم ایمنی مصنوعی (AIS)، پردازنده های سیگنال دیجیتال (DSP)، جبرانساز استاتیک توزیع (DSTATCOM)، سیستم برق قدرت کشتی، مصونیت ذاتی ، شبیه ساز دیجیتال زمان واقعی (RTDS)
مقدمه:
سیستم قدرت یک کشتی تمام برقی یک شبکه بهم پیوسته دارد، بطوری که بار نیروی محرکه، بارهای توزیع، سنسور و دیگر بارهای اضطراری  و بارهای ضربه ای ( سلاح های ریلی، پرتاب کننده های هواپیما و غیره ) همه قسمت هایی از یک شبکه هستند. در بین بارها، بارهای ضربه ای بیشترین اثر را بر روی کیفیت توان سیستم توزیع کشتی می گذارند زیرا آنها مقدار زیادی از انرژی را در یک دوره زمانی کوتاه نیاز دارند [1] ، [2].در شرایط بحرانی و جنگ برای کاهش اثرات بارهای ضربه ای بر روی ولتاژ باس و بهبود طول عمر کشتی ، یک جبران ساز استاتیک توزیع ( DSTATCOM ) میتواند استفاده شود و آن را در مقدار قابل قبول نگه دارد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Sensitive molecular binding assay using a photonic crystal structure in total internal reflection
عنوان فارسی مقاله: آزمایش حساسیت پیوند مولکولی با استفاده از ساختار کریستال فوتونیک در کل انعکاس درونی
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
خلاصه: یک سنسور چشمی جدید برای ارزیابی کردن و آزمایش کردن آزاد پیوند بیو مولکولی با استفاده از یک کریستال فوتونیک تک بعدی در یک شکا هندسی برای کل انعکاس درونی پیشنهاد و نشان داده شد. شکل گیری ساده به وسیله یک رزونانس چشمی باریک که قادر به اندازه گیری های حساس پیوند مولکولی بود فراهم گردید و در زمان مشابه یک وجه مشترک باز برای قادر ساختن اندازه گیری های مربوط به زمان حقیقی پیوندهای دینامیکی به کار برده شد. پوشش های ماورا و باریک از نوع آمینوپروپی توکسیلین یا از نوع گلاتاررالدید بر روی سطح مشترک جذب شده اند که به وسیله اندازه گیری کردن طیف شعاعی رزونانس کریستالی فوتونیک و نسبت شدت تغییر در اندازه گیری های انعکاسی مختلف آشکار شده بود. یک محدوده آشکارسازی به مقدار 6*10-5 نانو متر برای ضخامت لایه مولکولی به دست آمده بود که مطابق با محدوده آشکارسازی برای جذب آنالیت به مقدار 06/0 pg/mm2 یا یک شاخص انکساری تفکیک پذیری به مقدار 3*10-8RIU بوده است، این نشان دهنده یک بهبود مشخص نسبی برای جدید ترین تکنولوژی سیستم ها براساس رزونانس پلاسمون سطحی می باشد. 
1-مقدمه
روش های بصری یا چشمی جدید برای شکل گیری ارزیابی و آزمایش مربوط به پیوند به مقدار زیادی به وسیله افزایش یافتن تقاضاها برای فهمیدن بهتر از روابط متقابل مشخص بین بیومولکول ها مورد توجه قرار گرفته است که یک فونداسیون شیمیایی را برای همه فرایندهای سلولی فراهم می سازد. روش کلی استفاده کردن شعاعی یا پهن شدگی ساختار چشمی رزونانت یا تشدید کننده است که در زمان پیوند با مولکول های آنالیت و با تغییرات ساختاری شاخص محلی انعکاس شکل می گیرد. این روش رها از اتیکت است که برعکس روش های براساس فلئوروسنس می باشد و تحت برخی شرایط می تواند اطلاعاتی را برای پیوندهای دینامیکی و به علاوه پیوندهای سببی و وابسته فراهم سازد. به مقدار زیادی از روش ارزیابی کردن اثر رزونانس پلاسمون سطحی (SRT) استفاده می شود که به خوبی برای مولکول های آنالیت با وابستگی های پیوندی بالا و قابل قبول مطابق می باشد و به صورت تجاری برای ابزارها و تجهیزات نیز در دسترس می باشد. به منظور به دست آوردن بیشترین حساسیت، گودال ها و حفره های بصری رزونانت مربوط به انواع مختلف به کار برده شده اند (قسمت زیر را ببینید) اما این ساختارها هر یک از محدودیت های جرم انتقالی نسبت به ابزار و یا از جفت شدن غیر جزئی نسبت به گودال های رسونانت با Q بالا رنج می برند. در این مقاله ما یک ساختار بصری جدید را نشان دادیم که به مقدار مشخصی حساسیت بالاتری را در مقایسه با ابزارها براساس SPR به دست می آورند اما شامل یک شکل هندسی ساده است که می تواند زمان واقعی سطح پیوندی را بدون محدودیت های انتقال جرم اندازه گیری کند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Computational Framework for Uncertainty Quantification and Stochastic Optimization in Unit Commitment With Wind Power Generation
عنوان فارسی مقاله: چارچوب محاسبه ای برای بهینه سازی عدم قطعیت کمی و اتفاقی در بکارگیری واحد با تولید توان بادی
دسته: مهندسی برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 35
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چکیده: ما، یک چارچوب محاسبه ای برای یکپارچه و ادغام کردن یک مدل عددی جدید پیش بینی آب و هوا (NWP) در فرمول های توزیع تعهد/اقتصادی که برای عدم قطعیت توان بادی استفاده می شود را ارائه می کنیم. در ابتدا مدل NWP را با یک استراتژی کمی عدم قطعیت مبتنی بر جمع که در یک معماری محاسبه ای حافظه توزیع شده موازی پیاده سازی شده را توسعه می دهیم. در مورد مباحث محاسبه ای ناشی از پیاده سازی چارچوب بحث می کنیم و صحت مدل را با استفاده از اطلاعات سرعت واقعی باد بدست آمده از یک مجموعه ایستگاههای هواشناسی تایید می کنیم. یک سیستم قدرت شبیه سازی شده را برای نمایش و اثبات توسعه ها ایجاد می کنیم. 
شاخص های کلیدی: 
حلقه بسته ، توزیع اقتصادی، التزام و بکارگیری واحد، پیش بینی آب و هوا، باد .

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A Data-Mining Model for Protection of FACTS-Based Transmission Line
عنوان فارسی مقاله: یک مدل داده کاوی برای حفاظت خط انتقال مبتنی بر ادوات فکتس
دسته: مهندسی برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک مدل داده‌کاوی برای شناسائی ناحیه خطای یک خط انتقال مبتنی بر سیستم‌های انتقال ac انعطاف‌پذیر (FACTS) ارائه می‌کند که شامل جبرانساز سری کنترل‌شده با تریستور (TCSC) و کنترلر یکپارچه عبور توان (UPFC) است، و از مجموعه درختان تصمیم استفاده می‌کند. با تصادفی بودن مجموعه درختان تصمیم در مدل جنگل‌های تصادفی، تصمیم موثر برای شناسائی ناحیه خطا حاصل می‌شود. نمونه‌های جریان و ولتاژ نیم سیکل پس از لحظه وقوع خطا به عنوان بردار ورودی در برابر خروجی هدف "1" برای خطای پس از TCSC/UPFC و "1-" برای خطای قبل از TCSC/UPFC ، برای شناسائی ناحیه خطا به کار می‌رود. این الگوریتم روی داده‌‌های خطای شبیه‌سازی شده با تغییرات وسیع در پارامترهای عملکردی شبکه قدرت منجمله شرایط نویزی تست شده است و معیار قابلیت اطمینان 99% با پاسخ زمانی سریع بدست آمده است (سه چهارم سیکل پس از لحظه خطا). نتایج روش ارائه شده  به کمک مدل جنگل‌های تصادفی نشان دهنده تخیص قابل اعتماد ناحیه خطا در خطوط انتقال مبنی بر FACTS است. 
عبارات کلیدی:
رله دیستانس، تشخیص ناحیه خطا، جنگل‌های تصادفی (RF ها)، ماشین بردار پایه (SVM)، جبرانسازی سری کنترل‌شده با تریستور (TCSC)، کنترلر یکپارچه عبور توان (UPFC). 
مقدمه
تقاضای رو به رشد انتقال حجیم توان در شبکه‌های قدرت نوین منجر به افزایش تمرکز روی قیود انتقال شده است. تجهیزات سیستم‌های انتقال ac انعطاف‌پذیر (FACTS) [1] یک راهکار مناسب برای روش‌های استحکام مرسوم است. در بین آنها، جبرانساز سری کنترل‌شده با تریستور (TCSC) [2] و کنترلر یکپارچه عبور توان (UPFC) [3] ادوات FACTS مهمی هستند که به طور گسترده برای بهبود بهره‌برداری سیستم‌های انتقال موجود به کار می‌روند. حضور TCSC در حلقه خطا نه تنها مولفه‌های حالت دائم بلکه مولفه‌های گذرا را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. راکتانس کنترل‌پذیر، واریستورهای اکسیدفلزی (MOV) محافظت از خازن‌ها، و عملکرد فاصله هوایی باعث می‌شود تصمیم‌گیری حفاظتی پیچیده‌تر شده و لذا طرح‌های حفاظتی مرسوم مبتنی بر تنظیمات ثابت دارای محدودیت می‌شوند. از طرف دیگر، UPFC افق‌های نوینی را از منظر کنترل سیستم قدرت آشکار می‌کند. با اینکه استفاده از UPFC قابلیت انتقال توان و پایداری سیستم قدرت را افزایش می‌دهد، اما در حفاظت خط انتقال برخی مشکلات جدید نمایان می‌شود [4]-[6]، که اغلب روی میزان دسترسی رله دیستانس اثر می‌گذارند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A hybrid multi-agent based particle swarm optimization algorithm for economic power dispatch
عنوان فارسی مقاله: الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات مبتنی بر مالتی ایجنت ترکیبی برای توزیع اقتصادی برق
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک تکنیک بهینه سازی ازدحام ذرات مبتنی بر مالتی ایجنت ترکیبی (HMAPSO) را معرفی می‌کند که برای توزیع اقتصادی برق به کار گرفته شده است. روش قدیمی بهینه سازی ازدحام ذرات(PSO) دارای معایبی چون تنظیم متغیرها، تصادفی بودن و یکتایی پاسخ است. الگوریتم جدید تکنیک‌های جستجوی قطعی، سیستم مالتی ایجنت (MAS)، الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO) و فرایند تصمیم گیری زنبوری را با هم ترکیب می‌کند. لذا به کمک جستجوی قطعی، بهینه سازی ازدحام ذرات مالتی ایجنت و زنبوری، HMAPSO قادر است بهینه سازی را تحقق دهد. مساله توزیع اقتصادی برق یک مساله بهینه سازی محدودشده غیرخطی است. تکنیک‌های بهینه سازی کلاسیک مثل روش‌های جستجوی مستقیم و گرادیان قادر نیستند پاسخ بهینه کلی را بدست دهند. سایر الگوریتم‌های تکاملی تنها یک پاسخ تا حدودی خوب را فراهم می‌کنند. برای نشان دادن توانمندی الگوریتم ارائه شده، این الگوریتم به مواردی با 13 و 40 ژنراتور اعمال می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که ابن الگوریتم در یافتن پاسخ کلی نسبت به همتاهای خود بسیار صحیح و قوی‌تر است. 
لغات کلیدی: 
توزیع اقتصادی برق، PSO، اثر نقطه دریچه، سیستم مالتی ایجنت.
- مقدمه
توزیع اقتصادی برق (EPD) در واقع زمان بندی خروجی واحدهای تولیدی تخصیص داده شده است تا تقاضای بار با کمترین هزینه عملیاتی ممکن عملی شده و در عین حال محدودیت واحدها و قیود برابری و نابرابری ارضا شود. مهم‌ترین هدف توزیع اقتصادی برق، کمینه کردن هزینه کلی تولید توان حقیقی (هزینه تولید) در پست‌های مختلف است در عین حال که بارها و تلفات مسیرهای انتقال نیز ارضا شوند [1، 2]. بنابراین، توزیع اقتصادی برق یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در عملکرد سیستم قدرت باید حل شود. از آنجا که مشخصات ورودی- خروجی واحدهای مدرن به علت بارگذاری دریچه (valve-point loading) ، اثرات سوخت‌های چندگانه و سایر قیود، به شدت غیرخطی است، لذا برای یک پاسخ بهتر از جستجوی پیوسته استفاده می‌شود [3-5]. بیشتر روش‌های کلاسیک توسعه یافته و اکنون برای مساله بهینه سازی به کار می‌روند. جستجوی بخش طلایی، جستجوی فیبوناچی، روش نیوتن و روش متقاطع از جمله روش‌های تک بُعدی به شمار می‌آیند.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A New Control Scheme for Hybrid Active Power Filter
عنوان فارسی مقاله: طرح کنترلی جدید برای فیلتر قدرت اکتیو هیبرید
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اصلاح ضریب توان و حذف هارمونیکهای جریان سمت شبکه در سیستم های تغذیه مهم می باشد و آن همیشه معضلی برای مصرف کنندگان توان الکتریکی و شرکت های توان الکتریکی می باشد. در این مقاله، تکنیک های کنترلی پیشرفته برای جبرانسازی یکپارچه توان راکتیو و هارمونیک ها توسعه داده می شوند. توسعه و پیشرفت ایده آل جدید در این مقاله، جلوگیری و مسدود کردن از هارمونیک ها به جای حذف هارمونیک ها می باشد و آن منجر به توانایی و مقاوم بودن قوی تر کنترلر به اغتشاشات ناشی از تغییرات بار، اختلالات و انحرافات پارامترها و دینامیکهای غیرمدل شده می شود. طرح کنترلی جدید می تواند آشکارسازی جریان هارمونیکی را خیلی ساده کند. روش مسدود کردن هارمونیکها که در این مقاله ارائه شده، روابط و اصول ریاضی دقیقی دارد. در این مقاله یک نمونه شبیه سازی داده شده و نتایج شبیه سازی صحت و معتبر بودن و عملکرد روش جبران کننده یکپارچه را نشان می دهد.
1- مقدمه
 با توسعه و پیشرفت تکنولوژی الکترونیک قدرت، تجهیزات الکترونیک قدرت بطور وسیعی در صنایع استفاده می شوند که به ناچار منجر به آلودگیهای هارمونیکی جدی و خطرناک و تلفات توان پسیو می شود. بنابراین مسئله چگونگی جلوگیری از جریان هارمونیکی و جبرانسازی توان راکتیو مربوط به هر دو مصرف کنندگان توان و شرکت های توان الکتریکی می شود. امروزه دو نوع از تجهیزات سد کننده هارمونیک وجود دارد که عبارتند از فیلتر قدرت پسیو (PPF) و  فیلتر قدرت اکتیو (APF). مصرف کنندگان صنعتی معمولاً از PPF برای آلودگیهای هارمونیکی و جریانهای پسیو استفاده می کنند، اما PPF چندین عیب دارد که نمی توان بر آن غلبه کرد، مثلاً طراحی PPT به پارامترهای شبکه بستگی دارد، اندازه آن بزرگتر می باشد و موجب رزونانس در تعدادی از هارمونیک ها می شود و ..

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان کامل: رابطه تک فرزندی با اختلالات رفتاري دانش آموزان
دسته: روانشناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 93
+ همراه با پرسشنامه اختلالات رفتاري(فرم ارزشيابي رفتار دانش آموزان)
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
اين تحقيق به منظور بررسي رابطة تك فرزندي با اختلالات رفتاري انجام گرديد.پس از تشريح كامل اختلالات رفتاري و ذكر انواع آن، پرسشنامة راتر روي 30 كودك تك فرزند و 30 كودك غيرتك فرزند پاسخ داده شده است.اين پرسشنامه، مخصوص معلمان بوده و در چند مدرسة ابتدائي كرج به طور تصادفي توزيع شده است.معلمان برحسب آشنايي خود با انش آموزان تك فرزند و غير تك فرزند پرسشنامه ها را تكميل نموده اند.آزمودنيهاي دانش آموز در اين كار پژوهش بين 7 تا 12 سال سن داشته اند.در آخر پس از پايان كار و انجام محاسبات آماري از طريق روش آماري x2 (مجذور كا) مشاهده شده كه x2 (6/06) بدست آمده بزرگتر از x2 جدول (5/671) بوده است.بنابراين بين تك فرزندي و اختلالات رفتاري رابطة معني داري وجود دارد وسطح معني داري آن برابر 5% p7 است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A New Control Strategy for a Multi-Bus MV Microgrid Under Unbalanced Conditions
عنوان فارسی مقاله: راهبرد کنترلی جدید برای یک ریزشبکه ولتاژ متوسط چند‌باسه تحت شرایط نامتعادل
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک راهبرد کنترلی جدید برای عملکرد جزیره‌ای یک ریزشبکه چند باس ولتاژ متوسط (MV) ارائه می‌دهد. این ریزشبکه از چند واحد تولید‌پراکنده (DG) با کوپل الکترونیکی تشکیل شده است. هر واحد DG یک بار محلی را تامین می‌کند که این بار می‌توان به علت حضور بارهای تکفاز، حالت نامتعادل داشته باشد. راهبرد کنترلی ارائه شده برای هر DG شامل یک کنترلر تناسبی رزونانس (PR) با فرکانس رزونانس قابل تنظیم، یک راهبرد کنترلی droop، و یک کنترلر امپدانس توالی منفی (NSIC) است. کنترلرهای PR و droop به ترتیب برای تنظیم ولتاژ بار و توزیع متوسط توان بین واحدهای DG به کار می‌روند. کنترلر NSIC برای جبرانسازی موثر جریان‌های توالی منفی بارهای نامتعادل و بهبود عملکرد سیستم کلی ریزشبکه به کار می‌رود. علاوه‌بر‌این، کنترلر NSIC باعث کمینه شدن جریان‌های توالی منفی در خطوط ولتاژ متوسط شده و در نتیجه کیفیت توان ریزشبکه بهبود می‌یابد. عملکرد راهبرد کنترلی ارائه‌شده به کمک مطالعات شبیه‌سازی دیجیتالی حوزه زمان و در محیط نرم‌افزار PSCAD/EMTDC به تایید رسیده است. 
عبارات کلیدی:
 تولید پراکنده، ولتاژ متوسط (MV)، ریزشبکه، جریان توالی منفی، تسهیم توان، بار نامتعادل، کنترل ولتاژ. 
I.مقدمه
ریزشبکه‌های ولتاژ متوسط (MV) نقش مهمی برای مدیریت فعال و کنترل شبکه توزیع در شبکه‌های هوشمند آینده خواهند داشت. علاوه‌بر‌این، مسائل محیطی و علایق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باعث اهمیت هرچه بیشتر ریزشبکه‌های MV می‌شود [1]. مفهوم اخیر ارائه شده برای ریزشبکه چندگانه ‌ انگیزه‌ای است برای ارائه مفهوم ساختار ریزشبکه‌های با سطح ولتاژ بالاتر، یعنی سطح ولتاژ متوسط. یک ریزشبکه چندگانه شامل ریزشبکه‌های ولتاژ پائین (LV) و واحدهای تولید پراکنده (DG) متصل به چندین فیدر ولتاژ متوسط مجاور است [2]. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: The Impacts of Globalization on Rural Communities of Kermanshah Township, Iran
عنوان فارسی مقاله: تاثیرات جهانی شدن بر جوامع روستایی شهرستان کرمانشاه ایران
دسته: جعرافیا
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چکیده: جهانی شدن، بعنوان یک فرآیند، نقش ابزارهای ارتباطی، احتمالات توسعه ای و ماهیت رو به توسعه سرمایه داری را تحلیل می کند. هدف این مطالعه، بررسی تاثیر جهانی شدن بر جنبه های اقتصادی و فرهنگی جوامع روستایی در شهرستان کرمانشاه است. این مطالعه، تحقیق رابطه ای را نشان می دهد. جامعه آماری این تحقیق از میان حدود 700 روستا  در شهر کرمانشاه انتخاب شد. از این میان، 30 روستا  از 3 منطقه مختلف برای تجمیع داده نمونه سازی چند مرحله ای انتخاب شد. برای تحلیل داده، فرآیندهای چندگانه مورد استفاده قرار گرفت. این پژوهش، 8 عامل کشاورزی-صنعتی شدن، افزایش فقر و نابرابری، تغییر در الگوی اشتغال، بازسازی اقتصادی، نقش دولت-ملت، نقش رسانه، یکسان سازی و جزئیات فرهنگی و تاثیر آنها بر رشد جوامع روستایی است. نتایج نشان داد که رابطه قابل توجهی میان متغیرهای مستقل و وابسته وجود دارد (p<0.01). براساس تحلیل رگرسیون، متغیرهای مستقل می توانند 62 درصد تغییر متغیرهای وابسته را پیش بینی کنند. الگوسازی معادله ساختاری (SEM) نتایج تحلیل رگرسیون را تایید می کند. نتایج تحلیل مسیر نشان می دهد که الگو داده ها را با شاخص های قابل قبول متناسب می سازد:
واژه های کلیدی: جهانی شدن، جوامع روستایی، تاثیرات فرهنگی و اقتصادی، مدلسازی معادلات ساختاری، ایران
مقدمه
استان کرمانشاه در بخش غربی ایران واقع شده است و با عراق هم مرز است. مردم آن عموما کرد و چند قومیتی و چند فرهنگی هستند. کشاورزی منبع اصلی امرار معاش در این استان است. این منطقه و به طور ویژه مناطق روستایی آن در رژیم سابق توسعه نیافته اند زیرا سیاست عمده توسعه، گسترش مناطق شهری بود. فعالیت های صنعتی مختص مناطق شهری بود و کارخانجات مونتاژ ماشین آلات از کشورهای صنعتی وارد می شدند. برنامه های مناسبی برای توسعه و بکارگیری منابع محلی وجود نداشت. این موقعیت منجر به اقتصاد سطحی و نامتعادلی درکنار عدم تعادل میان مناطق روستایی و شهری شد و در مردماضطراب، ناامیدی و عدم اطمینان ایجاد کرد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: A fuzzy control system of diesel generator speed
عنوان فارسی مقاله: سیستم کنترل فازی سرعت مولد دیزل
دسته: مهندس برق - مکانیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مولد دیزل، که در آن مولد با موتور دیزل برای تولید جریان متناوب تحریک میشود. از تناوب یا بسامد که باید ثابت و پایدار نگه داشته شود، بعنوان منبع همراه و ضروری نیرو در مقیاس وسیع استفاده میشود. بسامد  جریان متناوب با سرعت دیزل تعیین میشود. بنابراین سرعت دیزل نیز باید ثابت و پایدار نگه داشته شود. این مقاله دو سیستم کنترل آنالوگ را معرفی میکند: سیستم کنترل بازده سفت و محکم و بازده سرعت ثابت. و سیستم کنترل فازی سرعت دیزل را ایجاد میکند. مقایسه عملکرد کنترل و کاربردهای عملی آنها نشان میدهد که روش کنترل فازی، عملی است و بهتر از دیگر روشهاست.
لغات کلیدی: سیستم کنترل، فازی، مولد دیزل، سرعت 
مقدمه: از مولد دیزل بطور گسترده بعنوان منبع نیروی سیال، ضروری و میدانی استفاده میشود. در سیستم مولد دیزل، مولد توسط دیزل برای تولید جریان متناوب تحریک میشود. بنابراین، جریان مولد تولید شده توسط مولد دیزل با سرعت دیزل تعیین میشود. بعنوان منبع نیرو، بسامد متناوب باید ثابت و پایدار باقی بماند، مثلا 50 هرتز. پس سرعت دیزل نیز باید ثابت و یکنواخت نگه داشته شود. براساس استاندارد ملی، نسبت تنظیم سرعت ناپایدار سرعت دیزل باید کوچکتر از 5% باشد و نسبت تنظیم سرعت ثابت نباید از 2% تجاوز کند. اما بخاطر تنوع بار و اختلال مولد، سرعت دیزل بطور متناوب تغییر میکند. بنابراین چگونگی ثابت نگه داشتن سرعت دیزل، مشکل بسیار قابل توجهی است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Electrical discharge machining of ceramic/carbon nanostructure composites
عنوان فارسی مقاله: ماشین های تخلیه الکتریکی کامپوزیت های نانوساختارهای سرامیک/کربن
دسته: برق - مکانیک - ساخت و تولید
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کوچک سازی قطعات مکانیکی با اشکال پیچیده در پیدایش و ظهور کاربردهایی مرتبط، یک چالش بزرگ است. سرامیک سیلیکون نیترید(Si3N4)  نامزد بسیار عالی برای چنین برنامه های کاربردی به دلیل خواص مکانیکی، حرارتی و تریبولوژیکی برجسته می باشد. با این حال، برای ماشینکاری، استفاده از روش های ماشینکاری مکانیکی معلولی مشکلاتی وجود دارد. اگر مواد رسانا الکتریکی باشند، ماشینکاری تخلیه الکتریکی (EDM) می تواند برای تولید اشکال دقیق و پیچیده استفاده شود. در این مقاله، به منظور بررسی اثر هدایت الکتریکی بر ویژگی های EDM، تعدادی از مواد کامپوزیت نانوساختار کربن، ساخته و با استفاده از روش الکترود کمکی ارائه شده توسط نویسندگان، EDM  شد. عملکرد این فرآیند به عنوان یک تابع از محتوای نانوساختار کربن و نوع آن مورد بررسی قرار گرفت. نمونه به طور جداگانه انتخاب می شود تا نزدیک به آستانه نفوذ الکتریکی (0.9٪ حجمی و 5.3% حجمی به ترتیب برای نانولوله های کربنی (CNT) و ترکیبات نانو صفحات گرافنی (GNP) باشند.)، و بالاترین حدی که محدود شود (5.3٪ حجمی و 20.6٪ حجمی)، که در آن رسانایی الکتریکی  10 و 100 s.m-1 به ترتیب برای CNTs و نانو کامپوزیت های GNPs بدست می آید. علاوه بر این، نمونه های Si3N4 خالص نیز تست شد. درصد حذف مواد، نسبت سایش الکترود و زبری سطح قطعات ماشینکاری شده برای همه شرایط آزمایش مورد بررسی قرار گرفت.
کلمات کلیدی:
 استهلاک EDM، عایق سرامیک Si3N4، نانوکامپوزیت Si3N4 ،ماشینکاری شیمیایی

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Technical Efficiency Estimation with Multiple Inputs and Multiple Outputs Using Regression Analysis
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی کارایی فنی به وسیله دروندادها و بروندادهای چندگانه با استفاده از تحلیل رگرسیون
دسته: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
برنامه ریزی خطی و رگرسیون اساسی را برای تکنیک های عمومی جهت تخمین و ارزیابی راندمان فنی فراهم آورده است. راهکارهای براساس رگرسیون عموماً پارامتریک هستند و می توانند هم جبری و هم احتمالی (تصادفی) باشند در مورد دوم برای خطای اندازه گیری نیز مجاز هستند. در عوض، مدل های برنامه ریزی خطی غیرپارامتریک می باشند و برای ورودی (دروندادها) و خروجی (بروندادها) چندگانه مجاز می باشند. نقطه ضعف معروف مدل های براساس رگرسیون عدم توانایی آنان در پذیرفتن بروندادهای چندگانه بدون وجود داده های اطلاعاتی در مورد قیمت های دروندادها (ورودی ها) است. در این تحقیق مدل های رگرسیون داده های پنل احتمالی و متقاطع جبری که بروندادها و درون داده ها را می پذیرد توسعه یافته اند. به صورت چشمگیری راندمان فنی می تواند با کمک مدل های رگرسیون که توسط محیط های چند ورودی – چند خروجی مشخص شده اند ارزیابی گردند که برون داده های مربوط به قیمت دروندادها است. ما مثال های دیگری که شامل تحلیل Monte Carlo است را نیز ارائه داده ایم. 
کلمات کلیدی :
DEA، تحلیل مرز احتمالی (تصادفی)، تولید توأم
مقدمه :
در مطالعات تحقیقاتی اقتصادی و عملکردی 2 راهکار مجزا برای ارزیابی کارایی فنی وجود دارد. تکنیک رگرسیون و برنامه ریزی خطی هر دو برای عملکردهای اندازه گیری به کار می رود که مرتبط با یک محدودۀ تخمینی (ارزیابی) می باشند. نقطۀ آغازین هر دو مطالعه، فارل (1957) می باشد که چارچوبی مفهومی برای اندازه گیری کارایی فراهم آورده است. فارل نشان داده که عدم کارایی فنی و تخصصی می تواند در ارتباط با ایزوکوانت های مشاهده شده با مقیاس های سنجش همتراز (هم پتانسیل) اندازه گیری گردد. فارل هم چنین کارایی را با کمک ایزوکوانت های خطی دقیق نیز نشان داده است.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: The Impacts of Globalization on Rural Communities of Kermanshah Township, Iran
عنوان فارسی مقاله: تاثیرات جهانی شدن بر جوامع روستایی شهرستان کرمانشاه ایران
دسته: جعرافیا
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چکیده: جهانی شدن، بعنوان یک فرآیند، نقش ابزارهای ارتباطی، احتمالات توسعه ای و ماهیت رو به توسعه سرمایه داری را تحلیل می کند. هدف این مطالعه، بررسی تاثیر جهانی شدن بر جنبه های اقتصادی و فرهنگی جوامع روستایی در شهرستان کرمانشاه است. این مطالعه، تحقیق رابطه ای را نشان می دهد. جامعه آماری این تحقیق از میان حدود 700 روستا  در شهر کرمانشاه انتخاب شد. از این میان، 30 روستا  از 3 منطقه مختلف برای تجمیع داده نمونه سازی چند مرحله ای انتخاب شد. برای تحلیل داده، فرآیندهای چندگانه مورد استفاده قرار گرفت. این پژوهش، 8 عامل کشاورزی-صنعتی شدن، افزایش فقر و نابرابری، تغییر در الگوی اشتغال، بازسازی اقتصادی، نقش دولت-ملت، نقش رسانه، یکسان سازی و جزئیات فرهنگی و تاثیر آنها بر رشد جوامع روستایی است. نتایج نشان داد که رابطه قابل توجهی میان متغیرهای مستقل و وابسته وجود دارد (p<0.01). براساس تحلیل رگرسیون، متغیرهای مستقل می توانند 62 درصد تغییر متغیرهای وابسته را پیش بینی کنند. الگوسازی معادله ساختاری (SEM) نتایج تحلیل رگرسیون را تایید می کند. نتایج تحلیل مسیر نشان می دهد که الگو داده ها را با شاخص های قابل قبول متناسب می سازد:
واژه های کلیدی: جهانی شدن، جوامع روستایی، تاثیرات فرهنگی و اقتصادی، مدلسازی معادلات ساختاری، ایران
مقدمه
استان کرمانشاه در بخش غربی ایران واقع شده است و با عراق هم مرز است. مردم آن عموما کرد و چند قومیتی و چند فرهنگی هستند. کشاورزی منبع اصلی امرار معاش در این استان است. این منطقه و به طور ویژه مناطق روستایی آن در رژیم سابق توسعه نیافته اند زیرا سیاست عمده توسعه، گسترش مناطق شهری بود. فعالیت های صنعتی مختص مناطق شهری بود و کارخانجات مونتاژ ماشین آلات از کشورهای صنعتی وارد می شدند. برنامه های مناسبی برای توسعه و بکارگیری منابع محلی وجود نداشت. این موقعیت منجر به اقتصاد سطحی و نامتعادلی درکنار عدم تعادل میان مناطق روستایی و شهری شد و در مردماضطراب، ناامیدی و عدم اطمینان ایجاد کرد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Reynolds and Gutman Mean end Analysis
عنوان فارسی مقاله: تجزیه و تحلیل وسیله-هدف رینولدز و گاتمن
دسته: آمار
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تجزیه و تحلیل وسیله-هدف شیوه ای برای چگونگی تعریف موارد ذیل فراهم می نماید: (1) ویژگی های(صفات) عینی یک محصول یا خدمات را می توان در ارزش های نام تجاری تجزیه نمودو (2) چگونه ارزش نام تجاری می تواند، به نوبه خود، به تماس با مشتریان تبدیل شود. نظریه وسیله- هدف با این فرض حرکت می نماید  که مردم به هر چیزی که می ببینید، بشنوید، و غیره به آن معنا می دهند. و با توجه به این امر ما بطور ناخودآگاه این معانی را در طرح های ذهنی موجود ذخیره می نماییم. ما این کار را با هر فردی که برخورد می نماییم، انجام می دهیم (همچنین به عنوان تصور قالبی یا افراد مسکوت شده اشاره شده است)، اما به مشاهدات مان از محصولات و نام و نشان های تجاری معنا می دهیم. مدل زمینه ساز تجزیه و تحلیل وسیله-هدف به اصطلاح زنجیره وسیله-هدف نامیده می شود. شکل 1 ساختار زنجیره ای وسیله-هدف را نمایش می دهد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها: