پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی ذرت علوفه ای و سیلوی آن
دسته: کشاورزی و گیاه شناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 82
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
 ذرت یکی از مهمترین گیاهانی است که به عنوان غذای اصلی در بسیاری ازکشورهای آمریکای مرکزی وجنوبی،آفریقا و قسمتی ازآسیا کشف شده ویکی از مهم ترین گیاهان تأمین کننده انرژی وپروتئین بوده وتولیدات سالانه آن نزدیک به 500 میلیون تن می باشد .درایران نیزذرت به عنوان یک گیاه جدید درسال 1349 با تأسیس بخش تحقیقات ذرت وعلوفه درموسسه اصلاح وتهیه نهال وبذرهمراه با بررسیهای به نژادی وبه زراعی مورد توجه قرارگرفت . بطوری که درسال زراعی 81-80 سطح زیرکشت آن به مرز 218465 هکتاروتولید 45/1 میلیون تن رسید.کشت ذرت با توجه به تنوع آب وهوایی دربسیاری ازمناطق کشوربعد از برداشت غلات قابل گسترش است .   در دنیا ودربین غلات ذرت بعد ازگندم وبرنج ازلحاظ اقتصادی وسطح زیرکشت مقام سوم را داراست. ولی ازنظرکل تولید مقام اول را به خود اختصاص داده واین درحالی است که به دلیل سازش پذیری با شرایط اقلیمی مختلف، روز به روز دردنیا درحال گسترش بوده. به طوری که امروزاز عمده ترین محصولات مناطق نیمه گرمسیر وگرمسیربه شمارمی آید[8] . ذرت گیاهی است (c4)که از پتانسیل بالا برای تبدیل انرژی خورشیدی برخورداراست .سهم ذرت درتغذیه انسان 25-20%ودرتغذیه دام وطیور75-70% ودیگرفراورده های جانبی 5% می باشد[24]،طبق آخرین آمارسطح زیرکشت ذرت درایران 000/300 هکتاراست که ازاین مقداردرحدود 000/50 هکتار(20%)به کشف ذرت سیلوی اختصاص دارد که استان تهران به 000/16 هکتارسطح زیرکشت ازنظرکاشت ذرت سیلوی دردرجه اول اهمیت قراردارد[31] .
تنوع شرایط آب و هوایی در مملکت ما موجب گشته تا در بعضی نواحی به علت وجود فصول نا مساعد و طولانی،استفاده از علوفه سبزوتازه محدود گردد.به طوری که جهت جبران این کمبودوذخیره علوفه،دامداری ها به دنبال روش هایی نظیر خشک نمودن،سیلو کردن و...بروند.دربین روشهای فوق ،استفاده از علوفه سیلو شده به دلیل کیفیت بالا ،تنوع ویتامین هاوارزش غذایی فوق العاده برروش خشک کردن،که سبب تلفات مواد غذایی بالاخص پروتئینی آن است،ارجحیت داشته و به همین دلیل در سالهای اخیر سطح زیر کشت ذرت علوفه ای با توجه به ارزش غذایی آن ،سازگاری با شرایط اقلیمی متفاوت و عملکرد بالای آن در واحد سطح افزایش چشمگیری داشته و امروز یکی از رقم های بالای جیره غذایی دام ها بالاخص گاوهای شیری را تشکیل می دهد[6].
واژه سیلو(silo)ازکلمه یونانی سیروس (siros)مشتق شده است که بعضی از گودال در زمین می باشد چندین هزارسال قبل کشاورزان علوفه را به صورت سیلو برای خود نگهداری می نمودند.بعدها مصریها با تکنیک سیلوکردن آشنا شدند وطبق نقاشی های رنگی مربوط به سیلوکردن توسط مصریها در1000 الی 1500 سال قبل ازمیلاد،مصریها اهمیت سیلوکردن درفضای بدون هوا را فهمیده بودند[31].سیلوی علوفه درسال 1860 درمجارستان شروع شد،سپس عمل سیلوکردن را کشاورزان آلمانی وفرانسوی آموختند وبکاربستند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393برچسب: پروژه بررسی مسئوليت جزايي اطفال , | 18:14 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی مسئوليت جزايي اطفال
دسته: حقوق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 44
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
احراز رشد در مسئوليت كيفري دختران از جمله مباحث نوظهوري است كه بررسي فقهي در اين زمينه ضروري به نظر مي رسد . زيرا بسياري از دختران و پسراني كه تازه به سن بلوغ جنسي و شرعي رسيده اند ، از رشد عقلي و فكري لازم در مسائل كيفري برخوردار نيستند . 
دراينجا ابتدا به تبيين مفهوم رشد و رابطه آن با جنون و بلوغ پرداخته و اثبات مي شود كه در اصطلاح روايي رشد تنها به مفهوم خاص مدني اختصاص نداشته و قابل تعميم به مسائل غيرمالي از جمله امور كيفري نيز مي باشد . 
در ادامه مباني و ادله لزوم احراز رشد از منظر آيات و روايات در مسئوليت كيفري و هم چنين ادله عقلي اين موضوع مورد بررسي قرار گرفته است .  
« سن مسئوليت كيفري » از جمله مسائل مهم و مطرح درحقوق كودك است قوانين كشورهاي مختلف سنين متفاوتي را براي مسئوليت كيفري در نظر گرفته اند از جمله در انگلستان ده سالگي به عنوان سن مسئوليت كيفري شناخته شده است . 
با عنايت به اينكه روند جهاني دانش حقوقي از جهتي به سوي همگرايي نظام هاي حقوقي كشورها براي رسيدن به يك استاندارد جهاني شمول است و از سوي ديگر تلاش هاي جهاني و ملي درجهت صيانت و حمايت از حقوق اطفال جريان دارد و اين تحقيق درصدد تبيين علمي ضرورت ارتقاء سن مسئوليت كيفري در حد معقول و شاعب با وضعيت كودكان مي باشد.  
تاريخ پيدايش انسان نشان مي دهد كه اين موجود خاكي و با استعداد ، از بدو خلقت ، در معرض لغزش و انحراف و جنايت قرار داشته است . تعيين كيفرهاي الهي و بشري نيز در جهت پيشگيري از اين گونه لغزش هاست . 
داستان لغزش اولين انسان ( آدم عليه السلام ) و همسرش در تناول ميوة ممنوعه و مجازات آنها و داستان ارتكاب اولين جنايت بشري ، قتل هابيل توسط قابيل . 
اما در اين زمينه ، جامعه بشري هميشه شاهد افراط و تفريط هايي بوده است . به طوري كه اصول حاكم بر جرائم و مجازات ها كه امروزه به عنوان اصول بديهي و غيرقابل انكار پذيرفته شده ، درجوامع مختلف رعايت نمي شود چنان كه جامعه بشري ، شاهد مجازات كودكان و مجانين بوده است . 
در اين تحقيق به بررسي حدود مسئوليت كودكان بزهكار و سن تفكيك كودكي از بزرگسالي و سن مسئوليت كيفري از ديدگاه حقوق اسلام خواهيم پرداخت . 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393برچسب:پروژه مهندسي ارزش, | 18:12 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی مهندسي ارزش
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 49
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مهندسی ارزش ( با مفهومی نزديک به مديريت ارزش و تجزيه و تحليل ارزش ) رويکردی گروهی، سيستماتيک، کارکردگرا و دارای کاربردی حرفه ای است که برای ارزيابی و بهبود ارزش در يک محصول، طراحی يک وسيله، طراحی سيستم، اجرای پروژه های صنعتی و عمرانی و ديگر خدمات به کار گرفته می شود.
مهندسی ارزش متدولوژی قدرتمندی است برای حل مسائل، کاهش هزينه ها و به طور همزمان، بهبود عملکرد و کيفيت. با شناسايی و ارتقای شاخصهای ارزش، مهندسی ارزش، رضايت مشتری را افزايش می دهد و به ارزش سرمايه گذاری می افزايد. اين متدولوژی را که از راهبردهای موفق بلندمدت و تجاری است، می توان در تمام بخشهای تجاری يا اقتصادی، نظير صنايع، دولت، ساخت و ساز و خدمات به کار گرفت.
مهندسی و مديريت ارزش که از سال 1947 توسط " لاری مايلز" در ايالت متحده آغاز به گسترش کرد، امروزه در کشورهای پيشرفته صنعتی جهان کاربردی وسيع و دستاوردهايی بی نظير داشته است. بررسی اسناد و مدارک موجود و مرور اطلاعات موجود انجمن مهندسان ارزش آمريکا ( SAVE : Society Of American Value Engineering ) گواه آن است که انجام مهندسی ارزش روی پروژه ها، تا چندين صد ميليون دلار صرفه جويی دربرداشته است. در سطح ملی نيز، با مراجعه به پروژه های تعريف شده ای که مهندسی ارزش در آنها مدنظر بوده است، می توان تغييرات و بهبود همزمان عملکرد و کيفيت و کاهش هزينه را شاهد بود.
از اين رو امروزه با پی بردن دولتمردان و دست اندرکاران پروژه های صنعتی و عمرانی، قوانين و مقرراتی مبنی بر ضرورت و همه گيرشدن به کارگيری مهندسی ارزش در پروژه ها وضع شده است.
تجارت جهانی شرکتها را به طور فزاينده ای به سمت بازار رقابتی کشانده است. از همين روست که استفاده از روش تحليل ارزش و مهندسی ارزش ضرورت بيشتری پيدا کرده است. در طی سالهای اخير، روش تحليل ارزش قابليت و امتيازهای خود را به اثبات رسانده است. اين روش يک ابزار قوی است که کاربرد آن نتايج مثبتی را به همراه دارد. روشی که ديدگاه های تثبيت شده و فعلی را به چالش می طلبد و غالباً به عنوان يک روش نقاد از عملکردهای معمول مديريتی شناخته می شود. 
به طور کلی مهندسی ارزش يک تلاش منسجم در جهت تحليل کارکرد سيستمها، تجهيزات، تأسيسات، نگهداری و تعميرات، تعويض تسهيلات و مراحل اجرايی تدارکات به منظور دست يابی به کارکردهای پيش بينی شده با کمترين هزينة کلی می باشد.
تمامی مديران خواهان سازمانی پويا و انعطاف پذير هستند تا بتوانند در نوآوری چنان پيشرفته باشند که کالا يا خدماتشان همواره بهترين کيفيت و تازگی را داشته باشد. شرکتهای امروزی توسط سه نيروی مشتريان، رقبا و دگرگونی ها به مسيری غيرقابل پيش بينی هدايت می شوند. امروزه مشتريانی هستند که خواسته های خود را به شرکتها تحميل می کنند و همواره به دنبال کيفيت بالاتر هستند و لذا در جريان رقابت، شرکتی که کيفيت بالاتر و خدمات بيشتری را در ازای هزينة کمتر ارائه کند، می تواند رقيبان خود را از صحنه خارج نمايد. سومين نيروی کارساز، دگرگونی هايی است که بر شرکت ها اعمال می شود.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393برچسب:پروژه بررسی مدیریت, | 18:11 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی مدیریت
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 57
______________________________________________
بخشی از مقدمه:
ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . 
وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل.  
تعریف مدیریت:
مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.  
واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن .» 
نظریه نقشهای مدیریتی 
جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقشهای مدیری است اساس این نظریه این است که آنچه را مدیر انجام میدهد باید ملاحظه نمود و بر پایه چنین ملاحظاتی فعالیتها یا نقشهای مدیری را معین کرد . آدیزس (adizes ) با مطالعه مدیریت برای اداره موثرهر سازمان چهارنقش « مدیر تولید ـ اجرای ـ ابداعی و ترکیبی » را لازم میداند هر یک از این نقشهای مدیری با یکی از خرده سیستم و یک سیستم اجتماعی ارتباط دارد . زیرا هر نوع سازمانی خواه بازرگانی،صنعتی یا اداری یک سیستم اجتماعی است و بیشتر خرده سیستم های اجتماعی مرکب از خرده سیستم های به هم پیوسته زیادی هستند . که شامل خرده سیستم های انسانی ، اجتماعی ، اداری ، ساختاری ، اطلاعاتی ، تصمیم گیری و تکنولوژی اقتصادی است . ادریزس این چنین استدلال می کند که به طور کامل هر چهار نقش را ایفا کنند و هیچ گونه سبک مدیری غلط نداشته باشند اندکند زیرا چنین مدیری باید تکنسینی عالی ، رئیس ،مبتکر و نیز ترکیب کننده باشد. هر مدیری با توجه به نوع کار سطح سازمان و شرایط محیطی به درجاتی از مهارتها ی مدیری نیاز دارد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري.
دسته: مدیریت و حسابداری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 70
______________________________________________
بخشی از مقدمه:
به علت گسترش دامنه فعاليت واحدهاي اقتصادي و در پاسخگويي به نيازهاي مختلف فني، مالي و علمي، شركت‌هاي بزرگ با خريد سهام شركت‌هاي كوچكتر توانايي خود را گسترش داده و شركت‌هاي بزرگتر فعاليت‌هاي گوناگون را فراهم مي‌آورند. با گسترش گروه شركت‌ها و پديد آمدن شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، مسأله تلفيق صورت‌هاي مالي اين واحدهاي اقتصادي مطرح گرديد. مطابق استاندارد شماره 18 ايران تحت عنوان صورت‌هاي مالي تلفيقي و حسابداري سرمايه‌گذاري در واحدهاي تجاري فرعي تهيه و ارائه صورت‌هاي مالي تلفيقي از سال 1380 الزامي گرديده است. 
تحقيق حاضر به بررسي نحوه تهيه صورت‌هاي مالي تلفيقي در واحدهاي تجاري پرداخته است كه براي انجام اين بررسي ابتدا به تعريف صورت‌هاي مالي تلفيقي و مباني، الزام و ارائه اين صورت‌ها و نحوه ثبت و حسابداري آنها پرداخته شده است. از اينرو ابتدا با بررسي استانداردهاي حسابداري 18 و 19 مطالبي درخصوص تهيه و ارائه صورت‌هاي مالي تلفيقي تهيه شده است. سپس با بررسي استانداردهاي حسابداري بين‌المللي و ايران چگونگي استفاده از اين استانداردها با ذكر مثال‌هايي ارائه گرديده است.
در دنياي امروز، بسياري از واحدهاي تجاري به‌منظور افزودن بر ارزش خود به ترکيب واحدهاي تجاري روي‌ آورده‌اند. اين واحدها، هدف هم‌افزايي ناشي از فزوني ارزش يک مجموعه نسبت به مجموع ارزش اجزاي تشکيل‌دهنده آن را دنبال مي‌کنند که عموما" در نتيجة ترکيب واحدهاي تجاري حاصل مي‌شود. چنانچه از تركيب دو يا چند شركت، يك شخصيت اقتصادي واحد شكل بگيرد، تلفيق اطلاعات مالي شركت‌ها در قالب يك مجموعه صورت‌هاي مالي مجزا ضرورت پيدا مي‌كند. اين فرض وجود دارد كه صورت‌هاي مالي تلفيقي معنا و مفهوم بيشتري از چند صورت مالي جداگانه دارد و اگر در گروهي از شركت‌ها يكي بر ديگري كنترل مالي داشته باشد، اين صورت‌ها اطلاعات مالي را به نحو مطلوبتر ارائه مي‌كند. 
صورت‌هاي مالي تلفيقي از زماني رايج شد كه اين باور پديد آمد كه مرزهاي بين شخصيت‌هاي اقتصادي جداً بايد ناديده گرفته شود تا بتوان عمليات تجاري گروهي از واحداي تجاري به هم وابسته را به عنوان يك كليك اقتصادي و مالي گزارش كرد.
هرگاه ترکيب واحدهاي تجاري به رابطه اصلي و فرعي منجر شود، واحد تحصيل‌کننده يا واحد تجاري اصلي (واحد تجاري داراي يک يا چند واحد فرعي) بايد صورت‌هاي مالي تلفيقي تهيه و ارائه نمايد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393برچسب:پروژه سازمان تجارت جهاني, | 18:10 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی سازمان تجارت جهاني
دسته: مدیریت و حسابداری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 66
______________________________________________
بخشی از مقدمه:
درجهاني كنوني كه همه چيز در حال تحول و پيشرفت مي باشد نروم تحول در زمينه هاي مختلف اقتصادي و ديگر زمينه ها براي تمام كشورها لازم و ضروري مي باشد و حتي يكي از واجبات مهم براي بقاي كشورها در زمينه ي فعاليت هاي اقتصادي در عرصه ي بين‌المللي مي باشد با توجه به وجود سازماني به نام سازمان تجارت جهاني عضويت  و 154 كشور جهان در اين سازمان و آزادسازي تجاري در زمينه هاي مختلف در اين كشورها لازم است كه اهميت اين سازمان جهاني و مزايا و معايب عضويت در اين سازمان مورد بحث قرار گيرد و همچنين به نقش ايران و مزايا و معايب آن در عضويت به اين سازمان خواهيم پرداخت و همين‌طور كه مي دانيم اين سازمان حوزه هاي مختلفي را در زمينه هاي مختلف تجاري مورد بررسي قرار مي دهد. از جمله 3 حيطه مهم در زمينه ي خدمات، كالا، و مالكيت كه هر كدام از اين حوزه ها خود به شاخه هاي مختلفي تقسيم مي گردند.
1- مبتلا فعاليت در زمينه ي كالا كالاهايي از قبيل منسوجات، پوشاك، محصولات كشاورزي، انواع فلزات محصولات صنايع شيمايي و محصولات صنايع غذايي، انواع مصالح ساختماني و وسايل نقليه و تجهيزات حمل و نقل.
2- فعاليت در زمينه ي خدمات هم به بخش ها خدمات توريسم خدمات فني و مهندسي، خدمات ساختمان، و حمل و نقل و........
3- مالكيت ها از جمله مالكيت هاي صنعتي و معنوي از قبيل آثار مكتوب و آثار سمعي، بصري، فيلم هاي سينمايي، محصولت صنعتي، اختراعات، علائم تجاري ...... تقسيم مي شود و همانطوري كه به اين مصاديق اشاره شد حيطه ي فعاليت سازمان تجارت جهاني بسيار گسترده مي باشد و همه ي موارد بسيار مهم و حياتي در زمينه ي تجارت را در بر مي گيرد و هر روز به موارد اين آزادسازي هاي تجاري در زمينه هاي مختلف افزوده مي شود و كشورها براي عضويت در آن بايد خود را با ا ستانداردهاي سازمان تجارت جهاني در زمينه هايي كه اين سازمان به فعاليت مي پردازد تطبيق دهند تا بتوانند به عنوان عضو سازمان در عرصه ي بين‌المللي فعاليت نمايند آنجا كه حيطه ي مواردي كه سازمان به بررسي آن مي پردازد بسيار گسترده مي باشد در اين تحقيق سعي كرده امر كه در و همچنين سعي كرده‌ا م هر چند كوتاه به ارتباط اين سازمان با ديگر بخش هاي حقوق مثل حقوق بشر و ...... به طور خلاصه بپردازيم و به همچنين بر سيستم حل اختلافات در سازمان تجارت جهاني نيز توجه كنم حال با توجه به گستردگي مطالب سعي نمودم توجه خود را در چند مورد از زمينه هايي كه نام بردم بيشتر متمركز نمايم گرچه در مورد مسائل مختلف به اختصار به توضيح خواهم پرداخت فرضيه به سازمان تجارت جهاني نقش مهمي در در آزادسازي تجاري و متعاقب آن پيشرفت اقتصادي و يكسان سازي قوانين تجاري در زمينه هاي مختلف كالا، خدمات و مالكيت ها مي گردد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393برچسب:پروژه بررسی تغذیه شتر مرغ, | 18:9 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی تغذیه شتر مرغ
دسته: دامپروری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 62
______________________________________________
بخشی از مقدمه:
با وجود گذشت بيش از يك قرن از پرورش  شترمرغ اهلي در مزارع افريقاي جنوبي، اطلاعات علمي كمي در خصوص تغذيه شترمرغ وجود دارد و نيازهاي غذايي اين پرنده به طور دقيق برآورد نشده است. نتها در چندساله اخير برخي از تحقيقات اوليه در اسرائيل و افريقاي جنوبي در اين زمينه انجام شده اشت. هنوز جنبه هاي زيادي مورد تحقيق قرار نگرفته و اطلاعات گردآوري شده در اين بخش بيشتر مربوط به تجربيات پرورش دهندگان شترمرغ در افريقاي جنوبي است.
شترمرغ بطور كامل علفخوار نبوده و در حيات وحش قسمتي از غذاي آنان را حشرات، پستانداران كوچك، مارمولك و گاهي تخم پرندگان تشكيل مي دهد. اگرچه شترمرغ ها علف مي خورند ولي غذاي مورد علاقه آنان را برگ گياهان دولپه اي و نيز دانه آنها تشكيل مي دهد.
شترمرغ بر اساس عادت طبيعي در مراتع فقير زندگي كرده و مي تواند در اين شرايط غذاي كافي براي خود تهيه نمايد، جائيكه گاو و حتي گوسفند قادر به زندگي نيستند.
مانند ساير دامها هزينه غذا يكي از عمده ترين مخارج پرورش شترمرغ را تشكيل مي دهد. با استفاده از قابليت شترمرغ در مصرف غذاي فقير و متنوع مي توان تا حد زيادي از هزينه هاي پرورش كاست.
1- فيزيولوژي گوارش:
مطالعات معدود انجام شده برروي شترمرغها نشان مي دهد كه آنها قادرند الياف خام را بهتر از ساير طيور هضم نمايند. در اين زمينه فيزيولوژي گوارش شترمرغ را مي توان با خرگوش و اسب مقايسه كرد. Angle دريافت كه هضم الياف  ديواره سلولي (NDF) كه تا ميزان 5 تا 6 درصد توسط طيور قابل هضم است، در جيره جوجه هاي شترمرغ مي تواند از سن 3 هفتگي مورد استفاده قرار گيرد. توانايي هضم NDF شامل درصدي از فيبر موجود در غذا (سلولز، همي سلولز و ليگنين) است كه پتانسيل هضم شدن را دارد. در شترمرغهاي در حال رشد، در خلال 10 هفته اول اين توانايي بصورت خطي تا ميزان 51 درصد افزايش يافته و در مورد شترمرغهاي كاملاً رشد كرده بالغ بر 60 درصد مي گردد. چنين قدرت بالاي هضم غذاهاي فيبري را در گله هاي حيوانات نشخواركننده مي توان يافت.
غذاهاي فيبري توسط شترمرغ از مري به پيش معده (معده غده اي) مي رود و عمليات اوليه هضم شيميايي بوسيله شيره معدي انجام مي شود. سپس غذا از يك منفذ بزرگ وارد معدة ماهيچه اي بنام سنگدان مي شود. ديوارة ماهيچه اي ضخيم سنگدان به همراه سنگريزه هاي خشن موجب تقسيم مكانيكي غذا به قطعات كوچكتر مي گردد.
سپس غذا وارد رودة كوچك شده و با اضافه شدن ترشحات روده اي بخصوص از لوزالمعده، مواد مغذي جذب مي شوند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393برچسب:پروژه بررسی رضايت شغلي, | 18:8 | نويسنده : admin
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی رضايت شغلي
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 57
________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در جوامع امروزي كه افراد بخش قابل توجهي از فعاليت‌هاي روزانه‌شان را صرف كسب درآمد مي‌كنند و يا از طريق آموزش‌هاي مختلف خود را براي فعاليت‌هاي شغلي آماده مي‌سازند، به همين دليل بحث از اشتغال و بررسي همه جانبه در خصوص ماهيت آن اهميت زيادي پيدا نموده است. زيرا ممكن است اين افراد فاقد مهارت‌هاي لازم باشند، علاقمند نبوده و يا از شغل خود ناراضي باشند. اما قسمتي از انگيزه‌ها و بهره‌وري در شغل به هماهنگي بين خصوصيات شغلي با توانايي‌ها ، نيازها ، علايق و ارزش‌هاي افراد بستگي دارد. اين هماهنگي سبب رضايت شغلي فرد مي‌گردد و فقدان آن سبب نارضايتي، رضايت و عدم رضايت از شغل باكل زندگي فرد در ارتباط است و مي‌تواند سبب شود كه فرد در زندگي بهتر و راحت‌تر باشد يا نباشد. به همين جهت است كه به شغل و عوامل مرتبط با آن نظير رضايت شغلي توجه بيشتري مي‌شود و اين در حالي است كه فردي سعي دارد شغلي را انتخاب كند كه علاوه بر تأمين نيازهاي مادي از نظر رواني نيز او را ارضاء كند. 
رضايت شغلي يكي از عوامل مهم در رضايت از زندگي است و تمام رفتارها و روابط انسان بطور مستقيم و يا غير مستقيم از چگونگي اشتغال او متأثر است. بنابراين بهتر است به فرد كمك شود تا بتواند شغل مناسبي را انتخاب كند. براي ايفاي نقش آماده شود، و به طور رضايت‌بخشي به شغل خود ادامه دهد.
بعد از جنگ جهاني دوم شناخت عواملي كه مي‌تواند موجب رضايت شغلي و تشويق افراد بكار شود ايجاد شرايط و ترتيب روشهاي كار به نحوي كه كاركنان به بهترين وجه بتوانند در ضمن مساعي‌شان بسوي هدف‌هاي سازماني و هدف‌هاي خود نيز پيش بروند، بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت.
كاركنان سازمانها از لحاظ استعداد، خصوصيات خلقي، خواستها، تمايلات و احتياجات با يكديگر متفاوتند و در اغلب آنان يكنوع انحراف و خودسردي وجود دارد كه مانعب اجراي وظايف شغلي و پيروي از نطق مدير و مديريت مي‌گردد. بدين لحاظ عنايت به خواسته‌ها و نيازهاي كاركنان يكي از ضرورتها و الزامات اداري امور سازمانها است، چه تمايلات و ساير خصوصيات خلقي افراد بنحوي بارز در چگونگي رفتار آنان و نيل به هدف مطلوب و همچنين در كارآيي سازمان اثر مي‌گذارد. بعبارت ديگر انسان را بايد در جهت برآورد تمايلات خويش تحريك كرد تا فعالانه تن به خدمت دهد.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 ... 24 صفحه بعد